Tokmannilta tulossa uusi myymälä Rovaniemelle – Uusi myymälä kolminkertaistaa Tokmannin tuotetarjonnan kaupungin keskustassa

Tokmanni     Lehdistötiedote     13.4.2023 klo 12.00

Tokmanni on tehnyt vuokrasopimuksen uudesta liiketilasta Rovaniemen keskustan kauppakeskus Revontulessa. Avajaisia noin 1 700 neliömetrin kokoisessa myymälässä on tavoitteena viettää kuluvan vuoden elokuun lopussa. Uusi myymälä tulee kolminkertaistamaan Tokmannin tuotetarjonnan Rovaniemen keskustassa.

Tokmannilla on Rovaniemellä tätä nykyä kaksi myymälää, toinen Eteläkeskuksessa Teollisuustiellä ja toinen aivan kauppakeskus Revontulen vieressä keskustan Koskikadulla.

Uusi myymälä tulee korvaamaan Koskikadulla ensin TEX- ja vuodesta 2019 lähtien Tokmanni-ketjunimellä palvelleen, noin 700 neliömetrin kokoisen myymälän. Samalla myymälähenkilökunta tulee siirtymään Koskikadulta uuteen myymälään.

– Olemme erittäin tyytyväisiä kauppakeskus Revontuleen elokuun lopussa avattavasta myymälästämme, sillä sen myötä voimme kolminkertaistaa tuotetarjontamme Rovaniemen keskustassa. Uudet liiketilat tulevat vastaamaan asiakkaidemme ja myymälähenkilökuntamme tarpeisiin merkittävästi nykyistä keskustamyymäläämme paremmin, Tokmannin myymäläverkostosta ja konseptista vastaava johtaja Harri Koponen kertoo.

Tokmannin myymäläverkosto kasvaa ja uudistuu

Tokmanni on solminut sopimuksia uusien Tokmanni-myymälöiden avaamisesta Rovaniemen keskustan kauppakeskus Revontulen ohella Helsingin KonalaanJyväskylän Keljon alueelle ja Hämeenlinnan Tiiriöön sekä Miny-myymälöiden avaamisesta Lahden ydinkeskustan kauppakeskus Trioon ja Tampereen Keskustorille. Konalassa uutta Tokmanni-myymälää on tarkoitus juhlistaa tulevana keväänä, Keljon alueella arviolta kuluvan vuoden aikana ja Tiiriössä kuluvan vuoden loka-marraskuussa. Lahdessa ja Tampereella Miny-myymälöiden avajaisia suunniteltu toukokuun loppupuolelle.

Tokmannin tavoitteena on myös uudistaa useita myymälöitään eri puolilla Suomea kuluvana vuonna. Lisäksi helmikuussa Tokmanni kertoi ostavansa kotimaisten kenkäkauppaketjujen Click Shoes Oy:n ja Shoe House Oy:n kaikki osakkeet. Yhtiöiden omistus siirtyi Tokmannille maaliskuun alussa.

Tokmannin tavoitteena on laajentaa myymäläverkostoaan yli 220 Tokmanni-myymälän laajuiseksi Suomessa vuoden 2025 loppuun mennessä. Luettelo Tokmannin myymäläverkoston merkittävimmistä muutoksista vuosilta 2016–2023 ja lähitulevaisuuden julkaistuista muutoksista löytyy osoitteesta ir.tokmanni.fi/fi/sijoittajat/tokmanni-sijoituskohteena/uudet-myymalat.

Harri Koponen
johtaja, myymäläverkosto ja konsepti

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 300 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Yli 200:n Tokmanni-, Miny-, Click Shoes- ja Shoe House -myymälänsä sekä verkkokauppojensa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa asiakkaitaan. Vuonna 2022 Tokmannin liikevaihto oli 1 168 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 86 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.