Tokmannin 200:s myymälä avaa ovensa Jyväskylän Jyskässä – Tilava myymälä tarjoaa erittäin monipuolisen kattauksen erilaista ostettavaa

Tokmanni     Lehdistötiedote     24.1.2023 klo 14.30

Tokmanni juhlistaa 200:nnen myymälänsä avajaisia Jyväskylän Jyskässä runsaiden avajaistarjousten ja erilaisia tuotelahjoja sisältävien yllätysämpäreiden kera torstaina 26.1.2023 klo 8 alkaen. Myymälä on halpakauppaketjun kolmas Tokmanni-myymälä Jyväskylässä.

Aiemmin Jyskän Varastomyymälänä tutuksi tulleen myymälän liiketoiminnot siirtyivät Tokmannin haltuun vuodenvaihteessa. Siitä lähtien noin 5 500 neliömetrin laajuinen myymälä on ollut suljettu, sillä myymälää on remontoitu Tokmanni-brändiin liittämistä ja avajaisia varten.

Jatkossa Jyväskylän Jyskän Tokmannina palveleva myymälä tarjoaa erittäin monipuolisen tuotevalikoiman erityisesti kauneuden, terveyden ja hyvinvoinnin, sisustuksen, siivouksen, pukeutumisen, vapaa-ajan, kodintekniikan, kodin kunnossapidon ja eri sesonkien tuotteita sekä kuivaelintarvikkeita.

– Myymälän tuotetarjontaa suunnitellessamme olemme huomioineet asiakkaidemme toiveita. Jyskässä esimerkiksi työkalut sekä vapaa-aikaan ja kodintekniikkaan liittyvät tuotteet ovat olleet erityisen suosittuja, ja niiden tuotevalikoimaan haluamme panostaa vahvasti jatkossakin, Tokmannin myynnistä vastaava johtaja Timo Heimo kertoo.

– Tokmanni-brändin myötä voimme tarjota alueella asioiville runsaasti täysin uusia tuotteita ja tuoteryhmiä. Olemmekin tuoneet esimerkiksi pukeutumisen tuotteita tarjolle entistä enemmän. Lisäksi myöhemmin tänä vuonna myymälää uudistetaan Tokmannin uusimman myymäläkonseptin mukaisesti, hän lisää.

Tokmanni juhlistaa 200:nnen Tokmanni-myymälänsä avajaisia erittäin mieluusti juuri Jyväskylän Jyskässä.

– Uusin Tokmanni-myymälämme sopii meille ja monille asiakkaillemme mainiosti esimerkiksi siitä syystä, että se sijaitsee liikennevirtojen kannalta erittäin hyvällä liikepaikalla E63-tien varrella Jyväskylän keskustan ja Vaajakosken välissä. Ostoksilla käyntiä helpottaa osaltaan myös tilava pysäköintialue, Heimo kertoo.

Myymäläpäällikkö Saija Pirkkasen luotsaama myymälä työllistää noin 20 kaupan alan ammattilaisia. Heistä valtaosa on vanhoina työntekijöinä Jyskän Varastomyymälästä Tokmannille siirtyneitä työntekijöitä.

Jyväskylän Jyskän Tokmanni palvelee asiakkaitaan laajoin aukioloajoin: arkisin klo 8–20, lauantaisin klo 9–19 ja sunnuntaisin klo 10–18. Myymälän osoite on Vaajakoskentie 97, 40420 Jyskä.

Käteviä palveluita ja vastuullisia valintoja

Muun muassa kattavan tuotetarjonnan ohella Tokmanni panostaa esimerkiksi asiakkaidensa arkea helpottaviin palveluihin ja fiksuihin energiavalintoihin. Jyväskylän Jyskässä ja lukuisissa muissakin Tokmanni-myymälöissä on esimerkiksi asiakkaiden käyttöön tarkoitettu kierrätyspiste rikkoutuneille hiustenkuivaimille, parranajokoneille ja muille pienille sähkölaitteille sekä polttimoille ja paristoille.

Jokaisessa Tokmanni-myymälässä voi tehdä ostoksia myös halpakauppaketjun Tokmanni Tukku -yritysasiakkaana ja Tokmanni Klubi -kanta-asiakasohjelman jäsenenä sekä noutaa Tokmannin verkkokaupassa tehtyjä tilauksia ja nostaa käteistä rahaa ostosten maksamisen yhteydessä.

Tokmanni hankkii toimipisteisiinsä vain päästötöntä sähköä. Nykytyyliin myös Jyväskylän Jyskän Tokmannin valaistus on toteutettu energiatehokkaalla led-teknologialla. Hävikkiä Tokmanni pyrkii vähentämään muun muassa optimoimalla tuotteidensa tilausmääriä ja toimituksia sekä myymälällä punalaputettuja elintarvikkeita huomattavin alennuksin.

Tammikuisten myymäläavajaisten myötä Tokmanni vastaa asiakkaidensa toiveisiin myös Jyväskylän Jyskässä. Tokmanni-brändiin liittymisen myötä asiakkaat voivat hyödyntää esimerkiksi halpakauppaketjun Tokmanni Klubi -kanta-asiakasohjelman tarjouksia ja muita etuja.

Avajaisissa sekä avajaistarjouksia että tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä

Tokmanni juhlistaa 200:nnen myymälänsä avajaisia sekä runsain avajaistarjouksin että maankuuluin, erilaisia tuotelahjoja sisältävin yllätysämpärein. Avajaistarjoukset ovat voimassa torstaista sunnuntaihin 26.–29.1., ja yllätysämpäreitä on jaossa avajaispäivän tuhannelle ensimmäiselle asiakkaalle. Yllätysämpäreistä kahdesta löytyy lisäksi 100 euron arvoinen lahjakortti Tokmannille.

Tokmannia avajaisissa torstaiaamuna 26.1.2023 edustavat myymälähenkilökunnan ohella myynnistä ja toimitusketjusta vastaava johtaja Timo Heimo ja aluepäällikkö Nina Laukkanen.

Sopiva lisäys myymäläverkostoon

Jyskään avattava myymälä täydentää erinomaisesti Tokmannin myymäläverkostoa Jyväskylässä. Tokmannilla on jo entuudestaan ollut paikkakunnalla kaksi myymälää, toinen Seppälänkankaalla ja toinen ydinkeskustan kauppakeskus Forum Jyväskylässä. Tokmanni-myymälä löytyy myös Laukaalta, Jyväskylästä reilun 20 kilometrin päästä. Tokmanni on tehnyt sopimuksen myös uuden myymälän avaamisesta Jyväskylän Keljon kauppa-alueelle. Kauppakeskus Forum Jyväskylässä asiakkaita palvelee myös Tokmannin Miny-lifestylebrändin nimikkomyymälä.

Tokmanni on solminut sopimuksia uusien Tokmanni-myymälöiden avaamisesta Jyväskylän Keljon alueen ohella Helsingin Konalaan ja Sipoon Söderkullaan. Konalassa uutta myymälää on tarkoitus juhlistaa tulevana keväänä, Söderkullassa arviolta kuluvan vuoden aikana.

Tokmannin tavoitteena on laajentaa myymäläverkostoaan yli 220 Tokmanni-myymälän laajuiseksi Suomessa vuoden 2025 loppuun mennessä. Luettelo Tokmannin myymäläverkoston merkittävimmistä muutoksista vuosilta 2016–2022 ja lähitulevaisuuden julkaistuista muutoksista löytyy osoitteesta ir.tokmanni.fi/fi/sijoittajat/tokmanni-sijoituskohteena/uudet-myymalat.

Timo Heimo
johtaja, myynti ja toimitusketju

timo.heimo(at)tokmanni.fi

Harri Koponen
johtaja, myymäläverkosto ja konsepti

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 100 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Noin 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2021 Tokmannin liikevaihto oli 1 142 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 106 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.