• Tokmanni Group Oyj/

Tokmannin Click Shoes -kenkäkauppaketju laajentaa myymäläverkostoaan Kotkaan – Click Shoesin kenkävalikoimaa tarjolla nyt myös ensimmäisessä Tokmanni-myymälässä

Tokmanni     Lehdistötiedote     9.5.2023 klo 13.15

Click Shoes -kenkäketju palvelee asiakkaitaan jatkossa myös Kotkassa. Oheinen kuva on Click Shoesin myymälästä Turun Hansakorttelista.

Tokmannin omistukseen maaliskuussa siirtynyt Click Shoes -kenkäkauppaketju avaa uuden myymälän kauppakeskus Pasaatiin Kotkan keskustaan torstaina 11.5.2023 klo 10. Uuden myymälän myötä Click Shoesilla ja Tokmannin omistukseen niin ikään maaliskuussa siirtyneellä Shoe House -kenkäkauppaketjulla on yhteensä 29 myymälää, joista 27 palvelee asiakkaitaan Click Shoes- ja kaksi Shoe House -ketjunimellä. Asiakkaat voivat ostaa Click Shoesin valikoimiin kuuluvia tuotteita nyt myös Porvoosta, sillä huhti-toukokuun taitteessa Porvoon Tokmannista tuli ensimmäinen Click Shoesin jalkinevalikoimaa tarjoava Tokmanni-myymälä.

Uusi Click Shoes -myymälä avataan erittäin keskeiselle liikepaikalle Kotkan keskustaan, aivan Sibeliuksenpuiston, kauppatorin, kaupungintalon ja kaupunginteatterin naapuriin. Myymälä on Click Shoes -kenkäkauppaketjun ensimmäinen myymälä Kymenlaaksossa.

Tilava, kauppakeskus Pasaatin toiseen kerrokseen avautuva hieman yli 400 neliömetrin kokoinen myymälä tuo noin 50 000 asukkaan Kotkaan erittäin monipuolisen jalkinevalikoiman, Tokmanniin kuuluvan Click Shoesin toimitusjohtaja Hanna Ahola kertoo.

– Olemme iloisia siitä, että Kotkan kauppakeskus Pasaatin Click Shoes -myymälämme avautuu mainiosti juuri ennen loppukevään ja kesän juhlia. Myymälämme tarjoaa erittäin kattavasti erilaisia naisten ja miesten jalkineita sekä laukkuja ja kenkätarvikkeita.

– Kansainvälisistä jalkinemerkeistä edustettuina ovat esimerkiksi Skechers, Rieker, Musse&Cloud ja Pegada. Tarjontaa on runsaasti myös esimerkiksi kenkien hoitoon ja huoltoon keskittyneeltä Springyardilta sekä asiakkaidemme suuresti suosimalta omalta merkiltämme 2Moonsilta.

Ahola uskoo Click Shoesin herättävän runsaasti mielenkiintoa kymenlaaksolaisissa asiakkaissa.

– Meille on tärkeää voida tarjota asiantuntevaa palvelua ja sekä kenkämaailman trendejä että klassisia jalkinemalleja. Neuvomme asiakkaitamme paitsi sopivien kenkien valinnassa myös jalkineiden hoidossa.

– Monet asiakkaamme hämmästelevät valikoimamme laajuutta ja kokevat tulleensa eräänlaiseen kenkien karkkikauppaan. Tällaiseen myönteiseen asiakaskokemukseen haluamme panostaa myös Kotkassa heti avajaisistamme lähtien. Tarjolla on esimerkiksi runsaasti avajaistarjouksia torstaista 11. toukokuuta alkaen aina seuraavan viikon loppuun saakka.

Asiakaspalvelusta Kotkan Click Shoes -myymälässä huolehtii kolme jalkinekaupan ammattilaista vastuumyyjän Heli Jäppisen johdolla. Myymälä on avoinna arkisin klo10–19, lauantaisin klo 10–16 sekä sunnuntaisin klo 12–16. Myymälän osoite on Keskuskatu 10, 48100 Kotka.

Click Shoesin valikoimissa on jalkineita esimerkiksi seuraavilta kansainvälisesti tunnetuilta merkeiltä: Skechers, Rieker, Musse&Cloud ja Pegada. Kuvan sukkatennarit edustavat 2Moonsin, Click Shoesin oman merkin, monipuolista tarjontaa.

Porvoon Tokmannista ensimmäinen Click Shoesin valikoimista tuttuja kenkiä myyvä Tokmanni-myymälä

Tokmanni tuo Click Shoesin valikoimiin kuuluvia jalkineita myyntiin myös valikoituihin Tokmanni-myymälöihin. Ensimmäisenä Click Shoesin tarjontaa sai Porvoon Tokmanni, jonka valikoimat kasvoivat huhti-toukokuun taitteessa yli sadalla jalkinemallilla. Jatkoa seuraa myöhemmin tänä vuonna.

– On erittäin hienoa, että Click Shoesin valikoimin kuuluvia jalkineita voi ostaa nyt myös Tokmannilta Porvoosta. Tarjolla on monipuolinen kattaus Click Shoesin asiakkaiden suosimia jalkineita, kuten maihareita, tennareita ja kävelykenkiä, Click Shoesin ja Shoe Housen Tokmannille aiemmin tänä vuonna myynyt, tätä nykyä Tokmannin kenkäliiketoiminnasta vastaava johtaja Tommi Lehtinen kertoo.

– Kuuntelemme mielenkiinnolla sekä Tokmannin että Click Shoen asiakkaiden toiveita, ja suunnittelemme valikoitujen Click Shoen jalkineiden tuomista yhä useamman Tokmanni-myymälän valikoimiin. Uskomme valikoiman kasvattamisen paitsi parantavan asiakastyytyväisyyttä myös auttavan meitä kasvattamaan myyntiämme ja markkinaosuuttamme pukeutumisen tuoteryhmässä, hän lisää.

Click Shoesista tuttuja jalkineita on tulossa myös valikoitujen Tokmanni-myymälöiden valikoimiin. Porvoon Tokmannilta niitä löytyy jo nyt yli sataa erilaista mallia.

Tämän hetken kenkätrendeissä korostuvat etenkin värikkyys, kepeys ja mukavuus

Click Shoesilla on erittäin vankka, jo yli 20 vuoden kokemus erilaisten jalkineiden myymisestä Suomessa. Näin ollen Click Shoesin ammattilaiset tietävät tarkkaan, millaisilla jalkineilla kotimaisilla kaduilla milloinkin liikutaan.

– Yleisesti ottaen kuluttajien valinnoissa korostuvat etenkin mukavuus ja käytännöllisyys. Jalassa hyviltä tuntuvien kenkien on myös näytettävä hyviltä, ja kengät ovatkin tärkeä asuste pukeutumiskokonaisuudessa, Ahola kertoo.

Hänen mukaansa Suomen vuodenajat näkyvät selvästi jalkinekaupoilla. Esimerkiksi keväisin ostetaan erityisesti tennareita, mutta viime aikoina suosioon ovat nousseet myös loaferit sekä paksulla että ohuella pohjalla. Loafereista löytyy nyt paitsi hyvin yksinkertaisia malleja myös värikkyyttä ja ketjusomisteita.

Lähestyvä kesä puolestaan saa monien asiakkaiden katseet suuntaamaan etenkin kevyisiin ja naisellisiin malleihin.

– Kevään ja erityisesti kesän kenkätrendeissä korostuvat värikkyys, kepeys ja mukavuus. Kesällä suositaan etenkin mukavia pistokkaita, espadrilloja ja muita keveitä kangaskenkiä sekä sporttisia sandaaleita ja tennareita.

Tänä vuonna kesäkengissä nähdään aiempaa enemmän esimerkiksi kullan sävyjä ja kimalletta, Ahola arvioi.

– Erilaisia metallivärejä on yksityiskohtina monissa kengissä, samoin glitteriä ja erilaisia sydänkuvioita, hän luettelee.

– Myös juhlakengissä nähdään paljon enemmän värejä ja kimalletta kuin aiemmin. Pukukengissä ruskea väri on nykyään suosiossa, ja se sopiikin upeasti eri väristen pukujen kanssa, hän täydentää.

Tokmanniin kuuluvalla Click Shoes -kenkäkauppaketjulla on jo yli 20 vuoden kokemus erilaisten jalkineiden myymisestä Suomessa. Tänä vuonna monissa kesäkengissä, kuten kuvan Musse&Cloudin malleissa, nähdään runsaasti esimerkiksi kullan sävyjä ja sydänkuvioita, Click Shoesin toimitusjohtaja Hanna Ahola kertoo.

Hanna Ahola
Click Shoes Oy

hanna.ahola(at)clickshoes.fi

Tommi Lehtinen
johtaja, kenkäliiketoiminta
Tokmanni

tommi.lehtinen(at)clickshoes.fi

Tokmanni

Click Shoes on suomalainen kenkäkauppaketju, joka on perustettu vuonna 2001. Vuonna 2023 tehtyjen yrityskauppojen myötä Click Shoes on osa Tokmannia.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 300 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Yli 200:n Tokmanni-, Miny-, Click Shoes- ja Shoe House -myymälänsä sekä verkkokauppojensa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa asiakkaitaan. Vuonna 2022 Tokmannin liikevaihto oli 1 168 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 86 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.