Tokmannin Future TT Sport tuo iloa arkiliikuntaan – Yksi Suomen suosituimmista vaatettajista teki täysuudistuksen oman merkkinsä Future TT Sportin ilmeelle ja urheilullisen pukeutumisen mallistolle

Tokmanni     Lehdistötiedote     9.1.2023 klo 14.45

Tokmannin omiin merkkeihin kuuluva Future TT Sport lähtee vuoteen 2023 uudistuneella merkki-ilmeellä ja uudella urheilullisen pukeutumisen mallistolla. Myöhemmin uudistusvuoroon tulee myös merkin liikuntavälineitä.

Suomen suosituimpiin vaatettajiin* lukeutuva Tokmanni panostaa entistäkin vahvemmin tuotevalikoimansa kehittämiseen. Vuoden 2023 aluksi Tokmanni on uudistanut liikkumiseen ja urheilulliseen pukeutumiseen keskittyvän oman tuotemerkkinsä Future TT Sportin tuotevalikoimaa ja ilmettä. Sekä aikuisille että kouluikäisille lapsille suunniteltujen pukeutumisen tuotteiden ohella Future TT Sport tarjoaa runsaasti erilaisia liikuntavälineitä.

Ensimmäisenä Future TT Sportin uudistuminen näyttäytyy valikoituihin Tokmanni-myymälöihin ja Tokmannin verkkokauppaan juuri saapuneessa uutuusvaatemallistossa. Urheilulliseen mallistoon kuuluu peräti 40 hyvännäköistä sisä- ja ulkopukeutumisen tuotetta, kuten treenipaitoja ja -housuja, leggingsejä, toppatakkeja ja -housuja sekä t-paitoja, collegehuppareita ja urheiluliivejä.

Merkin pirteän värikkään tuotetarjonnan suunnittelussa korostetaan aiempaa enemmän liikunnallisen arjen vaatimuksia ja pukeutumisen tuotteiden monikäyttöisyyttä.

– Olemme kiinnittäneet entistä enemmän huomiota erityisesti pukeutumisen tuotteidemme ihon kuivana pitäviin, tuulta suojaaviin ja vettä pitäviin ja hylkiviin materiaaleihin, leikkauksiin ja muihin toiminnallisiin yksityiskohtiin. Vain tiettyjen urheilulajien sijaan Future TT Sport -uutuutemme tukevat hyvin monenlaista liikkumista ja arkista käyttöä, Tokmannin pukeutumisen tuotteiden Concept Designer Satu Johansson kertoo.

– Urheilullisen muotokielen ja monikäyttöisyyden ohella panostamme kierrätysmateriaaleihin, ja esimerkiksi suurimmassa osassa Future TT Sportin uutuusmalliston vaatteista on käytetty kierrätyspolyesteria, hän lisää.

Future TT Sportin ilahduttavan monipuoliseen valikoimaan kuuluu runsaasti hyvännäköisiä ja raikkaanvärisiä sisä- ja ulkopukeutumisen tuotteita sekä erilaisia liikuntavälineitä, kuten kahvakuulia ja joogamattoja.

Uusi ilme laajenee muihinkin Future TT Sportin tuotteisiin

Uuden, entistä raikkaamman Future TT Sport -merkki-ilmeen saavat asteittain myös merkin liikuntavälineet, kuten kahvakuulat, joogamatot, jumppakuminauhat, trampoliinit ja juomapullot.

– Nykyaikainen Future TT Sport tukee rennon myönteistä arkiliikuntaa. Tavoitteemme on, että merkin tuotteista on aitoa iloa erilaisille liikunnan harrastajille, ei vain aktiivisimmille liikkujille, Tokmannin brändistä vastaava markkinointipäällikkö Niina Karhu kuvailee.

– Hyvä hinta-laatusuhde on aina suosiossa. Haluamme pitää kynnyksen liikunnan harrastamiselle mahdollisimman matalana, ja kiinnitämme siksikin runsaasti huomiota hintojemme edullisuuteen. Ostamisen helppouden varmistamiseksi myös Future TT Sportin tuotevalikoima on selkeästi esillä myymälöissämme ja verkkokaupassamme, hän täydentää.

Valtaosa Tokmannin pukeutumisen tuotteista suunnitellaan Suomessa

Tokmannin pukeutumisen ammattilaiset – suunnittelijat, mallimestarit ja ostajat – suunnittelevat valtaosan Future TT Sportin ja muiden Tokmannin pukeutumisen omien merkkien tuotteista itse Suomessa.

Halpakauppaketjun tavoitteena on jatkossakin tarjota arjessa tarvittavia, helposti ostettavia ja käytettäviä pukeutumisen tuotteita niin lapsille kuin aikuisillekin, Johansson kertoo.

– Haluamme nostaa kotimaista suunnittelutyötä esille, ja uskomme juuri oman suunnittelumme auttavan meitä luomaan hinta-laatusuhteeltaan mainiota, yllä mukavaa ja mahdollisimman monia erilaisia vartalotyyppejä palvelevaa pukeutumista, hän kertoo.

Tokmannin oma merkki Future TT Sport tarjoaa monikäyttöisiä, hinta-laatusuhteeltaan hyviä välineitä ja pukeutumisen tuotteita arkiliikunnan tueksi.

Huomio myös vastuullisessa hankinnassa

Tokmanni tekee suunnitelmallista työtä vastuullisen hankinnan kehittämiseksi. Future TT Sportin ja muiden Tokmannin omien merkkien riskimaissa valmistettavat tuotteet valmistetaan BSCI-auditoiduilla eli kolmannen osapuolen tarkastamilla tehtailla. Tokmanni tekee myös omia tehdastarkastuksia, joissa se tarkastaa työolosuhteiden ohella tuotteiden laatua ja tehtaiden laadunvalmistusprosesseja.

Toimitusketjun läpinäkyvyyden lisäämiseksi Tokmanni julkistaa omien tuotemerkkiensä vaatteiden, kenkien, laukkujen ja asusteiden valmistustehtaat verkkosivuillaan. Kyseinen tehdaslista päivitetään vuosittain.

”Iloa liikkeellä”. Tokmannin omiin merkkeihin lukeutuva moderni Future TT Sport tuo iloa arkiliikuntaan.

Tutustu tarkemmin Tokmannin pukeutumisen omiin merkkeihin lukeutuvan Future TT Sportin tuotteisiin valikoiduissa Tokmanni-myymälöissä tai Tokmannin verkkokaupassa.

Lue lisää Tokmannin omista tuotemerkeistä ja suorasta tuonnista osoitteesta ir.tokmanni.fi/fi/sijoittajat/tokmanni-sijoituskohteena/omattuotemerkit.

* Kurjenoja Jaana (2021): Muotikauppa koronan jälkeen, poimintoja tuloksista, 12.10.2021. Kaupan liitto.

Niina Karhu
markkinointipäällikkö, brändi

puh. 0400 904 718
niina.karhu(at)tokmanni.fi

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 100 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Noin 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2021 Tokmannin liikevaihto oli 1 142 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 106 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.