• Tokmanni Group Oyj/

Tokmannin myymälät laajenevat Helsingin kauppakeskus Citycenterissä ja Kauhajoella – Valikoimat kasvavat ja asiointikokemus paranee

Tokmanni     Lehdistötiedote     9.1.2020 klo 16.30

Suomen suurin halpakauppaketju Tokmanni on sopinut myymälöidensä merkittävistä laajennuksista Helsingin ydinkeskustan kauppakeskus Citycenterissä ja Kauhajoella. Uudistusten myötä Tokmanni vastaa asiakkaiden toiveisiin entistäkin paremmin.

Helsingin kauppakeskus Citycenterissä elokuusta 2017 lähtien palvellut Tokmanni laajenee myyntialaltaan noin 1 100 neliömetrin kokoisesta myymälästä lähes 2 000 neliömetrin kokoiseksi hyödyntämällä nykyisen myymälän naapurista vapautunutta liiketilaa.

Laajennuksen ansiosta kauppakeskus Citycenterin Tokmannin asiakkaille tarjotaan merkittävästi aiempaa kattavampaa tuotevalikoimaa. Uutena tuotealueena myymälään tulee muun muassa jalkineet. Myös kodintekstiilien, taloustavaroiden ja mattojen valikoimat laajenevat merkittävästi. Jo ennestään myymälässä on myyty erityisesti kaupunkilaisten päivittäisten tarpeiden täyttämiseen suunniteltua tuotevalikoimaa.

Myymälätilan ja tuotevalikoimien ohella Tokmanni laajentaa myymälässään myös verkkokauppansa noutopistettä sekä uudistaa tuotteidensa esillepanoja ja hyllyjärjestystä. Laajennuksen myötä myös myymälän työntekijämäärä kasvaa noin neljällä työntekijällä.

Kaikilla muutoksilla pyritään vastaamaan huomattavaan asiakaskysyntään ja parantamaan asiakaskokemusta entisestään.

– Keskeisellä paikalla kauppakeskus Citycenterissä toimivan Tokmannin suosio on ollut suurta myymälän avauksesta alkaen. Asiakkaamme ovat kuitenkin toivoneet myymälään laajempia valikoimia, ja olemme nyt erittäin iloisia voidessamme todeta, että tuotevalikoimamme laajenevat uudistuksen ansiosta merkittävästi. Laajentamalla myymäläämme lähes puolella voimme tarjota asiakkaillemme sekä merkittävästi runsaamman tuotevalikoiman että miellyttävämmän asiointikokemuksen, Tokmannin kauppapaikka- ja konseptijohtaja Harri Koponen kertoo.

Tokmannin tavoitteena on toteuttaa kauppakeskus Citycenterin K2-kerroksessa sijaitsevan myymälänsä laajennus- ja uudistustyöt tämän vuoden alussa ja pitää myymälä auki uudistuksen aikana. Laajennus- ja uudistustöiden jälkeisiä avajaisjuhlia on suunniteltu vietettävän maalis-huhtikuun vaihteessa.

Kauppakeskus Citycenter mukaan lukien Tokmannilla on Helsingissä kahdeksan ja pääkaupunkiseudulla 17 myymälää.

Kauhajoella Tokmanni laajentaa keskustassa palvelevaa myymäläänsä noin 500 neliömetrillä, myyntipinta-alaltaan 1 570 neliömetristä 2 055 neliömetrin laajuiseksi. Lisäksi myymälään yhteyteen rakennetaan 125 neliömetrin kokoinen katettu puutarhamyymälä ja noin 45 neliömetrin kokoinen puutarha-aitaus. Kauhajoella laajennetun Tokmannin avajaisia päästään viettämään huhtikuussa.

Kauppakeskus Citycenterin tavoin myös Kauhajoen Tokmannilla uudistetaan valikoiman lisäksi myös tuotteiden esillepanoja ja hyllyjärjestystä. Kauhajoella tuotetarjonta on jo entuudestaan runsas, mutta laajennuksen ansiosta sitä kasvatetaan vielä etenkin työkaluilla, sähkötarvikkeilla sekä autoiluun ja kotiin liittyvillä tuotteilla.

Harri Koponen
kauppapaikka- ja konseptijohtaja

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 3 600 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2018 Tokmannin liikevaihto oli 870,4 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.