Tokmannin myymäläverkosto kasvaa Helsingissä – Uusi myymälä tulossa Kauppakeskus Ristikkoon

Tokmanni     Lehdistötiedote     25.10.2022 klo 12.30

Tokmanni on tehnyt sopimuksen uuden myymälän avaamisesta Luoteis-Helsingin Konalassa sijaitsevaan Kauppakeskus Ristikkoon. Avajaisia myymälässä on tarkoitus viettää toukokuussa 2023.

Uudesta, noin 15 myyjää ja myymäläpäällikön työllistävästä Tokmanni-myymälästä on tulossa yli 2 000 neliön kokoinen. Se mahdollistaa laajan käyttötavaravalikoiman tarjoamisen alueen asiakkaille.

– Konalaan avattavan uuden myymälämme valikoimissa tulevat korostumaan erityisesti kotiin ja kodin kunnostamiseen, pukeutumiseen, pesu- ja puhdistusaineisiin sekä kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin liittyvät tuotteet, Tokmannin myymäläverkostosta ja konseptista vastaava johtaja Harri Koponen kertoo.

Kauppakeskus Ristikossa Tokmannia kiinnostavat erityisesti sijainti monipuolisessa liike- ja palvelukeskittymässä Vihdintien ja Kehä I:n risteyksessä sekä kauppakeskuksen jo ennestään hyvät asiakasvirrat.

– Uuden myymälämme avaaminen Kauppakeskus Ristikkoon tuo Tokmannin tarjonnan ensimmäistä kertaa Konalaan ja tukee erinomaisesti tavoitettamme kehittää myymäläverkostoamme pääkaupunkiseudulla, Koponen kertoo.

Tokmannilla on tällä hetkellä 20 myymälää eri puolilla pääkaupunkiseutua. Espoossa uusin Tokmanni avattiin Suur-Espoonlahden kaupunkikeskus Lippulaivaan viime keväänä. Vantaan uusimman Tokmannin titteliä kantaa Myyrmäen kauppakeskus Myyrmanniin keväällä 2020 avattu myymälä. Helsingissä Tokmanni avasi uuden myymälänsä ovet viimeksi Kannelmäen kauppakeskus Kaaressa viime vuoden elokuussa. Vielä tämän vuoden lopussa myymäläavajaisia tullaan viettämään Kontulassa.

Tokmannin tavoitteena on laajentaa myymäläverkostoaan yli 220 Tokmanni-myymälän laajuiseksi Suomessa vuoden 2025 loppuun mennessä. Luettelo Tokmannin myymäläverkoston merkittävimmistä muutoksista vuosilta 2016–2022 ja lähitulevaisuuden julkaistuista muutoksista löytyy osoitteesta ir.tokmanni.fi/fi/sijoittajat/tokmanni-sijoituskohteena/uudet-myymalat.

Harri Koponen
johtaja, myymäläverkosto ja konsepti

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 100 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Noin 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2021 Tokmannin liikevaihto oli 1 142 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 106 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.