Tokmannin myymäläverkosto kasvaa Helsingissä elokuussa – Helsingin kymmenes Tokmanni-myymälä avataan Kannelmäen kauppakeskus Kaareen

Tokmanni     Lehdistötiedote     19.8.2021 klo 13.55

Suomen suurin halpakauppaketju Tokmanni laajentaa myymäläverkostoaan Länsi-Helsinkiin avaamalla uuden myymälänsä kauppakeskus Kaaressa Kannelmäessä torstaina 26.8.2021 klo 8.00. Myös Helsingin kymmenennessä Tokmannissa asiakkaille tarjotaan monipuolista ja mielenkiintoista tuotevalikoimaa halpaan hintaan.

Kaaren Tokmanni edustaa halpakauppaketjun uusinta, helppoa ja miellyttävää ostamista sekä monipuolista tuotevalikoimaa korostavaa myymäläkonseptia. Mukavan asiakaskokemuksen tukemiseksi myymälässä on esimerkiksi avarat kulkuväylät, valoisa ja nykyaikainen yleisilme sekä selkeisiin kokonaisuuksiin sijoitetut tuoteryhmät.

Kauppakeskuksen toisessa kerroksessa palveleva, pinta-alaltaan yli 2 000 neliömetrin kokoinen Tokmanni-myymälä tarjoaa monipuolisesti erityisesti kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin, sisustukseen, siivoukseen, pukeutumiseen, vapaa-aikaan, kodintekniikkaan, kodin kunnossapitoon ja eri sesonkeihin liittyviä tuotteita sekä kuivaelintarvikkeita tokmannimaiseen tapaan erittäin halvoin hinnoin. Lisäksi myymälän yhteydessä palvelevassa puutarhamyymälässä myydään runsaasti erilaisia pihaan ja puutarhaan liittyviä tuotteita, kuten kukkia, kasveja ja kulloiseenkin vuodenaikaan sopivia työkaluja.

– Kaaren kauppakeskuksen Tokmanni palvelee muiden Tokmanni-myymälöiden tavoin myös verkkokauppatilausten noutopisteenä, joten asiakkaat voivat tilata esimerkiksi myymälän omien valikoimien ulkopuolella olevia tuotteita Tokmannin verkkokaupasta ja noutaa ostokset kätevästi kaupassa ja muualla kauppakeskuksessa asioinnin yhteydessä, Tokmannin myynnistä ja toimitusketjusta vastaava johtaja Timo Heimo kertoo.

Kaaren kauppakeskuksen Tokmanni-myymälässä tulee olemaan avajaisten kunniaksi erikoistarjouksia torstaista sunnuntaihin 26.–29.8.2021. Erikoistarjoukset paljastetaan myöhemmin.

Erinomainen sijainti ja laajat aukioloajat

Suomen vilkkaimmin liikennöityjen tieosuuksien, Kehä 1:n ja Hämeenlinnanväylän, risteyskohdassa sijaitseva Kaari sopii loistavasti Tokmannin kauppapaikaksi.

– Uusi myymälämme Kannelmäen suositussa kauppakeskus Kaaressa tuo Tokmannin monipuolisen tarjonnan entistä vahvemmin Helsinkiin ja erityisesti sen länsiosassa asuvien ja asioivien luokse, Heimo kertoo.

– Kauppakeskuksen erittäin keskeisen sijainnin myötä Tokmannilla on helppo käydä esimerkiksi kävellen, julkisilla ja omalla autolla. Isojenkin puutarhaostosten tekeminen sujuu kätevästi, sillä puutarhamyymäläämme on kulkureitti paitsi myymälämme puolelta, myös suoraan Kaaren kattotasanteen pysäköintialueelta. Toivotammekin kaikki erittäin tervetulleiksi Helsingin uusimpaan, hyvien valikoimien ja mukavan palvelun Tokmanni-myymäläämme, hän lisää.

Asiakkaita noin 15 tokmannilaista työllistävässä myymälässä palvellaan laajoin aukioloajoin: arkisin klo 8–21, lauantaisin klo 8–20 ja sunnuntaisin klo 10–19. Uuden Tokmannin myymäläpäällikkönä työskentelee Tette Pöllänen. Myymälän osoite on Kantelettarentie 1, 2. krs, 00420 Helsinki.

Tokmanni huolehtii turvallisuudesta monin tavoin

Tokmanni kiinnittää erityistä huomiota turvalliseen asiointiin. Asiakkaiden ja henkilökunnan turvallisuudesta huolehditaan esimerkiksi kassoille asennetuilla pisarasuojilla, tarjoamalla käsidesiä myymälävierailun ajaksi sekä muistuttamalla turvaväleistä julistein ja kuulutuksin. Lisäksi myymälöissä suositellaan käyttämään kasvosuojaimia. Turvallisen asiointikokemuksen varmistamiseksi Tokmanni kehottaa asiakkaitaan välttämään väenpaljoutta ja tarvittaessa rajoittaa asiakkaiden pääsyä Kaaren uuteen myymälään. Lisätietoa Tokmannin koronapandemiaan liittyvistä turvallisuustoimenpiteistä löytyy verkkosivuilta www.tokmanni.fi/koronavirus.

Tokmannin myymäläverkosto laajenee jatkossakin

Tokmannin tavoitteena on laajentaa myymäläverkostoaan yli 220 myymälän laajuiseksi Suomessa. Kaaren Tokmannin myötä halpakauppaketjulla on 195 myymälää eri puolilla Suomea.

Tokmanni on julkaissut avaavansa uusia myymälöitä Helsingin Kannelmäen kauppakeskus Kaaren ohella Kittilään, Nurmijärvelle ja Oulun Ruskoon. Lisäksi Tokmanni tulee muuttamaan nykyistä paremmalle liikepaikalle Leppävirralla ja Jyväskylän kauppakeskus Forumissa. Toukokuussa Tokmanni muutti myymälänsä entistä suurempaan liiketilaan Lahden ydinkeskustan kauppakeskus Triossa. Lisäksi kesällä se sulki myymälänsä Torniossa, osti TEX-kauppaketjun myymälät Kemistä ja Torniosta ja avasi uuden myymälän Iitin Kausalaan. Tokmanni on myös uudistanut useita myymälöitään eri puolilla Suomea tänäkin vuonna.

Luettelo Tokmannin myymäläverkoston merkittävimmistä muutoksista vuosilta 2016–2021 ja lähitulevaisuuden jo julkaistuista muutoksista löytyy osoitteesta ir.tokmanni.fi/fi/sijoittajat/tokmanni-sijoituskohteena/uudet-myymalat.

Timo Heimo
johtaja, myynti ja toimitusketju

puh. 020 728 605
timo.heimo(at)tokmanni.fi

Harri Koponen
johtaja, myymäläverkosto ja -konseptit

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 000 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2020 Tokmannin liikevaihto oli 1 073,2 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.