Tokmannin suositun Miny-lifestylebrändin myymäläverkosto kasvaa jälleen kahdella myymälällä – Uudet Miny-myymälät avaavat ovensa Tampereella ja Lahdessa

Tokmanni     Lehdistötiedote     12.5.2023 klo 13.30

”Kaikkea kivaa, mutta ei mitään kallista. Me olemme Miny”. Tokmannin Miny-lifestylebrändi saapuu pian Lahden ydinkeskustaan ja Tampereen Keskustorin välittömään läheisyyteen. Oheinen kuva on Vantaan viihdekauppakeskus Jumbo-Flamingoon viime lokakuussa avatusta Miny-myymälästä.

Tokmannin suositun Miny-lifestylebrändin uusimpia nimikkomyymälöitä juhlistetaan Tampereen Keskustorin välittömässä läheisyydessä keskiviikkona 17.5.2023 klo 10 ja Lahden kauppakeskus Triossa torstaina 25.5.2023 klo 10 alkaen. Avajaisten myötä Tokmannin viime vuonna lanseeraamalla lifestylebrändillä on jo kuusi monipuolisen tuotevalikoiman Miny-myymälää eri puolilla Suomea. Miny-tuotteita on myynnissä Miny-myymälöiden ohella verkossa ja jo noin 30 Tokmanni-myymälässä*.

Tampereella Miny-myymälä avataan asiakasvirtojen kannalta erittäin hyvälle liikepaikalle, ydinkeskustan Keskustorin välittömässä läheisyydessä sijaitsevaan liikerakennukseen osoitteeseen Aleksis Kiven Katu 18, 33210 Tampere. Myös Lahdessa Miny-nimikkomyymälän sijainti ydinkeskustan kauppakeskus Trion (Aleksanterinkatu 18, 15140 Lahti) katutasossa on erittäin keskeinen. Kauppapaikat ovat hyvin tuttuja, sillä Tokmanni-ketju on jo pitkään palvellut asiakkaitaan sekä Keskustorin vieressä että kauppakeskus Triossa.

Tilaa uusissa Miny-myymälöissä on noin 250 neliömetriä. Koko mahdollistaa monipuolisen, yli tuhannen tuotteen laajuisen valikoiman erilaisia kauneudenhoito-, hyvinvointi- ja sisustustuotteita sekä lukemattomia muita hinta-laatusuhteeltaan mainioita tuotteita pehmoleluista laukkuihin ja keittiötarvikkeista vaatteisiin ja asusteisiin. Valikoimissa on myös esimerkiksi Miny ECO -tuotesarjan kierrätys- ja biomateriaaleja sisältäviä tuotteita. Lifestylebrändin omien tuotteiden ohella Miny-myymälöissä myydään Euroopan suurimmaksi meikkibrändiksi tituleeratun, Suomessakin valtavaa suosiota nauttivan Essencen tuotteita.

– Miny tunnetaan siitä, että se tarjoaa runsaasti uutta, yllätyksellistä ja värikästä ostettavaa niin itselle kuin lahjaksi. Tällaisia suosittuja, hyvää mieltä arkeen tuovia tuotteita toivotaan yhä useammalle paikkakunnalle. Esimerkiksi opiskelijoiden suosimista paikkakunnista Tampere ja Lahti ovat nousseet esille monissa toiveissa, ja on erittäin hienoa viettää Miny-nimikkomyymälöiden avajaisia seuraavaksi juuri näiden kaupunkien keskustoissa, Tokmannin myynnistä ja toimitusketjusta vastaava johtaja Timo Heimo kertoo.

Tampereen Keskustorin ja Lahden kauppakeskus Trion Miny-myymälät palvelevat asiakkaitaan arkisin klo 10–20, lauantaisin klo 10–18 ja sunnuntaisin klo 12–16. Myymälöiden asiakaspalvelusta vastaa muun muassa osa samoissa rakennuksissa sijaitsevien Tokmanni-myymälöiden henkilöstöstä.

Tampereen Miny-myymälän avajaisissa keskiviikkoaamuna 17.5. Minyä ja Tokmannia edustavat myymälähenkilökunnan ohella Timo Heimo ja aluepäällikkö Marjo Vanhala. Lahdessa Minyä ja Tokmannia edustavat myymälän avajaispäivänä 25.5. paitsi myymälähenkilökunta myös aluepäällikkö Arto Nykänen ja Minyn tuotevalikoiman kehittämisestä vastaava valikoimapäällikkö Anu Nevalainen.

Kierrätysmuovia sisältävät, taitettavat Miny ECO -muovikorit ovat yksi Minyn asiakkaiden suosikkituotteista. Niitä on tarjolla useassa eri värissä ja koossa. Oheinen kuva on Vantaan viihdekauppakeskus Jumbo-Flamingon Miny-myymälästä.

Miny-tuotteita tarjolla kattavasti eri puolilla Suomea

Tampereen ja Lahden ohella Minyllä on nimeään kantavat myymälät Espoossa, Jyväskylässä, Lappeenrannassa ja Vantaalla. Espoossa Miny-myymälä sijaitsee Suur-Espoonlahden kaupunkikeskus Lippulaivassa, Jyväskylässä kaupungin ydinkeskustan kauppakeskus Forum Jyväskylässä, Lappeenrannassa kauppakeskus IsoKristiinassa ja Vantaalla viihdekauppakeskus Jumbo-Flamingossa.

Lifestylebrändin tuotteita on myynnissä myös Tokmannin verkkokaupassa ja shop-in-shop-osastoilla jo noin 30 Tokmanni-myymälässä* eri puolilla Suomea.

Minyn valikoimissa on esimerkiksi erilaisia joogavälineitä sekä kyniä, teippejä, laskimia ja muita opiskelussa ja askartelussa tarvittavia tuotteita. Oheinen kuva on Helsingin Kannelmäen kauppakeskus Kaaren Tokmanni-myymälästä, joka sai Minyn shop-in-shop-osaston maaliskuussa.

Miny lyhyesti

”Kaikkea kivaa, mutta ei mitään kallista. Me olemme Miny”. Tokmannin lifestylebrändi Miny tarjoaa sloganinsa mukaisesti runsaasti erilaista yllätyksellistä ja mielenkiintoista ostettavaa.

Minyyn voi tutustua Miny-myymälöiden, lukuisten Tokmanni-myymälöiden shop-in-shop-osastojen ja Tokmannin verkkokaupan lisäksi Facebookissa, Instagramissa ja TikTokissa, joista lifestylebrändi löytyy nimellä weareminy.

Luettelo Tokmannin myymäläverkoston merkittävimmistä muutoksista vuosilta 2016–2023 ja lähitulevaisuuden julkaistuista muutoksista löytyy osoitteesta ir.tokmanni.fi/fi/sijoittajat/tokmanni-sijoituskohteena/uudet-myymalat.

Timo Heimo
johtaja, myynti ja toimitusketju

timo.heimo(at)tokmanni.fi

Harri Koponen
johtaja, myymäläverkosto ja konsepti

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Tuotetiedustelut ja painolaatuiset kuvat:

Tokmannin asiakaspalvelu

www.tokmanni.fi/asiakaspalvelu
asiakaspalvelu@tokmanni.fi
(ma–to klo 9–18 ja pe klo 9–17. Puhelun hinta lankapuhelin- ja matkapuhelinliittymästä soitettaessa on 8,4 snt/min [sis. alv 24%].)

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 300 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Yli 200:n Tokmanni-, Miny-, Click Shoes- ja Shoe House -myymälänsä sekä verkkokauppojensa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa asiakkaitaan. Vuonna 2022 Tokmannin liikevaihto oli 1 168 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 86 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.