Tulosvaroitus: Tokmanni heikentää ohjeistustaan vuodelle 2022

Tokmanni Group Oyj        Sisäpiiritieto        26.4.2022 klo 19.00

Kuluttajaluottamuksen ja ostovoiman heikentyminen ovat muuttaneet asiakkaiden ostokäyttäytymistä selkeästi varovaisemmaksi. Heikentynyt ostovoima ja asiakkaiden epävarmuus on näkynyt suoraan kulutuskysynnässä. Tämän seurauksena Tokmanni muuttaa ohjeistustaan vuodelle 2022.

Uusi ohjeistus vuodelle 2022

Vuonna 2022 Tokmanni ennustaa liikevaihdon olevan edellisvuoden tasolla. Euromääräisen vertailukelpoisen liikevoiton ennustetaan olevan 90–110 miljoonaa euroa. Ennusteeseen liittyy epävarmuustekijöitä inflaation, korkotason, Ukrainan sodan ja koronapandemian kehittymisen sekä niiden aiheuttamien vaikutusten johdosta.

Aiempi tilinpäätöstiedotteen yhteydessä 11.2.2022 julkistettu ohjeistus vuodelle 2022

Vuodelle 2022 Tokmanni ennustaa liikevaihdon ja euromääräisen vertailukelpoisen liikevoiton kasvavan. Ennusteeseen liittyy epävarmuustekijöitä koronapandemian kehittymisen ja sen aiheuttamien vaikutusten johdosta.

Vuonna 2021 Tokmannin liikevaihto oli 1 141,8 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 105,7 miljoonaa euroa.

Tokmanni julkistaa vuoden 2022 ensimmäisen neljänneksen liiketoimintakatsauksensa perjantaina 29.4.2022.

Lisätietoja

Mika Rautiainen, toimitusjohtaja, puh. 020 728 6061, mika.rautiainen(at)tokmanni.fi
Markku Pirskanen, talousjohtaja, puh. 020 728 7390, markku.pirskanen(at)tokmanni.fi

Tokmanni lyhyesti

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 100 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Noin 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2021 Tokmannin liikevaihto oli 1 142 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 106 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.

Jakelu