Uusi Tokmanni Iitin Kausalaan – Monipuolinen myymälä vastaa paikkakuntalaisten toiveisiin ja täydentää erinomaisesti Tokmannin myymäläverkostoa Raumalta Kouvolaan johtavan valtatie 12:n varrella

Tokmanni     Lehdistötiedote     9.8.2021 klo 15.00

Suomen suurin halpakauppaketju Tokmanni avaa modernin ja viihtyisän myymälän valtatie 12:n varrella Iitin Kausalassa torstaina 12.8.2021 klo 8.00. Päijät-hämäläisen Iitin kuntakeskukseen laajeneva Tokmanni tarjoaa asiakkailleen laajan ja mielenkiintoisen tuotevalikoiman ja työllistää myymälässään noin 15 kaupan alan ammattilaista. Tokmannin tulo Iittiin on ollut paikkakunnalla erittäin toivottu asia.

Uudessa liikerakennuksessa Kausalan liikenneympyrän välittömässä läheisyydessä palveleva Tokmanni edustaa halpakauppaketjun uusinta, helppoa ja miellyttävää ostamista sekä monipuolista tuotevalikoimaa korostavaa myymäläkonseptia. Mukavan asiakaskokemuksen tukemiseksi myymälässä on esimerkiksi avarat kulkuväylät ja selkeisiin kokonaisuuksiin sijoitetut tuoteryhmät.

Tilava ja valoisa myymälä tarjoaa erittäin kattavasti erityisesti kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin, sisustukseen, siivoukseen, pukeutumiseen, vapaa-aikaan, kodintekniikkaan, kodin kunnossapitoon ja eri sesonkeihin liittyviä tuotteita sekä kuivaelintarvikkeita tokmannimaiseen tapaan erittäin halvoin hinnoin. Lisäksi myymälän yhteydessä palvelevassa puutarhamyymälässä myydään runsaasti erilaisia pihaan ja puutarhaan liittyviä tuotteita, kuten kulloiseenkin vuodenaikaan sopivia työkaluja, kukkia ja kasveja sekä nestekaasua.

Erittäin toivottu myymälä

Osoitteessa Kymenrannantie 4, 47400 Kausala sijaitseva uusi Tokmanni täydentää erinomaisesti halpakauppaketjun lähes 200 myymälän ja verkkokaupan laajuista verkostoa. Esimerkiksi Raumalta Kouvolaan johtavan valtatie 12:n läheisyydessä Tokmannilla on parisenkymmentä myymälää.

Tokmannin laajeneminen Iitin Kausalaan on herättänyt suurta mielenkiintoa erityisesti paikkakuntalaisissa. Myyntipinta-alaltaan noin 2 100 neliömetrin laajuinen myymälä on suunniteltu vastaamaan Tokmannin ja sen asiakkaiden monipuolisiin toiveisiin.

– Olemme saaneet runsaasti myönteistä palautetta uuden Tokmannin avaamisesta Iitin Kausalaan. Uuden myymälän avaaminen on aina hieno asia, ja Iitin Kausalassa erityisen merkityksellistä on ollut kuulla paikkakuntalaisilta, että myymälää on todella kaivattu, Tokmannin myynti- ja toimitusketjujohtaja Timo Heimo kertoo.

– Keskeisellä liikepaikalla valtatie 12:n varrella palveleva moderni ja tilava Tokmanni tarjoaa iittiläisille ja paikkakunnalla muutoin asioiville todella monipuolisen tuotevalikoiman ja miellyttäviä ostoshetkiä, hän lisää.

Käteviä palveluita ja fiksuja energiavalintoja

Iitin Tokmannilla on useita asiakkaiden arkea helpottavia palveluita, kuten pienelektroniikkaromujen kierrätyspiste ja Postin pakettiautomaatti. Lisäksi asiakkaat voivat tilata myös myymälän omien valikoimien ulkopuolella olevia tuotteita Tokmannin verkkokaupasta ja noutaa ostokset kätevästi myymälässä olevalta verkkokaupan noutopisteeltä.

Tokmanni kiinnittää paljon huomiota myös fiksuihin energiaratkaisuihin. Myymälässä on esimerkiksi energiatehokas led-valaistus. Lisäksi kiinteistön talotekniikka kuuluu automaation avulla etävalvonnan piiriin, joten energiankulutukseen vaikuttavia LVIS-asetuksia voidaan seurata ympäri vuorokauden ja tarvittaessa muuttaa valvomosta käsin. Myöhemmin myymälän parkkialueelle tullaan asentamaan asiakkaiden käyttöön tarkoitettu sähkö- ja ladattavien hybridiautojen latauspiste. Uudessa myymälässä on lisäksi yksi Tokmannin jo yli 40:stä aurinkovoimalasta. Iitin Tokmannin katolle sijoitetut 320 aurinkopaneelia tuottavat uusiutuvaa aurinkosähköä myymälän omaan käyttöön arviolta noin 95 MWh vuodessa. Vuosituotanto vastaa noin 48 pienen kerrostaloasunnon vuotuista sähkönkulutusta (2 000 kWh/vuosi). Itse tuotetun aurinkosähkön lisäksi myös kaikki Tokmannin ostama sähkö on uusiutuvaa sähköä.

– Panostamme paitsi halpoihin hintoihimme ja kattavaan tuote- ja palvelutarjontaamme, myös muun muassa fiksuihin energiaratkaisuihin. Esimerkiksi myymälöidemme katoille sijoitetut aurinkovoimalat tuottavat päästötöntä aurinkoenergiaa vuositasolla keskimäärin noin 15–20 prosenttia ja kesäkuukausina jopa yli puolet myymälän sähköntarpeesta, Heimo kertoo.

Ammattitaitoinen henkilökunta ja kattavat aukioloajat

Monipuolisten tuotevalikoimien ja palveluiden sekä modernien energiaratkaisujen ohella Tokmanni panostaa muun muassa hyvään asiakaspalveluun.

– Olemme palkanneet Iitin Tokmannille noin 15 kaupan alan ammattilaista. Moni tokmannilainen asuu paikkakunnalla itsekin, mikä varmasti osaltaan auttaa meitä luomaan rentoja ja mukavia kohtaamisia asiakkaidemme kanssa, Heimo kertoo.

Asiakkaita Iitin Tokmannilla palvellaan myymäläpäällikkö Taina Laakson johdolla laajoin aukioloajoin: arkisin klo 8–20, lauantaisin klo 8–19 ja sunnuntaisin klo 10–18.

Tokmanni huolehtii turvallisuudesta monin tavoin

Tokmanni kiinnittää erityistä huomiota turvalliseen asiointiin. Asiakkaiden ja henkilökunnan turvallisuudesta huolehditaan esimerkiksi kassoille asennetuilla pisarasuojilla, tarjoamalla käsidesiä myymälävierailun ajaksi sekä muistuttamalla turvaväleistä julistein ja kuulutuksin. Lisäksi myymälässä suositellaan käyttämään kasvosuojaimia. Turvallisen asiointikokemuksen varmistamiseksi Tokmanni kehottaa asiakkaitaan välttämään väenpaljoutta ja ruuhkien välttämiseksi tarvittaessa rajoittaa asiakkaiden pääsyä uuteen myymälään. Lisätietoa Tokmannin koronapandemiaan liittyvistä turvallisuustoimenpiteistä löytyy verkkosivuilta tokmanni.fi/koronavirus.

Iitin uudessa Tokmanni-myymälässä on avajaisten kunniaksi erikoistarjouksia torstaista sunnuntaihin 12.–15.8.2021. Jonoja välttääkseen Tokmanni jakaa maankuuluihin yllätysämpäreihinsä oikeuttavia ämpärilipukkeita Iitin Tokmannin 500 ensimmäiselle maksavalle asiakkaalle. Lipukkeita vastaan asiakkaat voivat yllätysämpärinsä myymälän pihalta avajaispäivänä turvallisesti ilman jonoja. Kahteen ämpäriin on piilotettu 50 euron lahjakortti Tokmannille.

Tokmannin myymäläverkosto laajenee jatkossakin

Tokmannin tavoitteena on laajentaa myymäläverkostoaan yli 220 myymälän laajuiseksi Suomessa. Iitin Tokmannin myötä halpakauppaketjulla on 194 myymälää eri puolilla Suomea.

Tokmanni on julkaissut avaavansa uusia myymälöitä Iitin ohella Helsingin Kannelmäen kauppakeskus Kaareen, Kittilään, Nurmijärvelle ja Oulun Ruskoon. Lisäksi Tokmanni tulee muuttamaan nykyistä paremmalle liikepaikalle Leppävirralla ja Jyväskylän kauppakeskus Forumissa. Jo aiemmin tänä vuonna Tokmanni muutti myymälänsä entistä suurempaan liiketilaan Lahden ydinkeskustan kauppakeskus Triossa. Lisäksi se sulki myymälänsä Torniossa, osti TEX-kauppaketjun myymälät Kemistä ja Torniosta sekä uudisti useita myymälöitään eri puolilla Suomea.

Luettelo Tokmannin myymäläverkoston merkittävimmistä muutoksista vuosilta 2016–2021 ja lähitulevaisuuden jo julkaistuista muutoksista löytyy osoitteesta ir.tokmanni.fi/fi/sijoittajat/tokmanni-sijoituskohteena/uudet-myymalat.

Timo Heimo
myynti- ja toimitusketjujohtaja

timo.heimo(at)tokmanni.fi

Harri Koponen
kauppapaikka- ja konseptijohtaja

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 000 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2020 Tokmannin liikevaihto oli 1 073,2 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.