Uusi Tokmanni Lopelle – Myymälässä myös outlet ja lähiruuan myyntialue

Tokmanni     Lehdistötiedote     14.6.2019 klo 15.10

Tokmannin myymlkuva

Tokmanni avaa uuden myymälän Lopen Launosiin tiistaina 18.6.2019 klo 8.00. Myymälässä on Tokmannille ominaisen monipuolisen tuotevalikoiman lisäksi outlet ja shop-in-shop-tyylinen lähiruuan myyntialue. Avajaisia Lopen Tokmannilla juhlitaan runsaiden avajaistarjousten ja tuotelahjoja sisältävien yllätysämpäreiden vauhdittamina.

Vilkkaan 54-tien varrella Lopen ja Riihimäen puolessa välissä palveleva Tokmanni tarjoaa monipuolisen ja jatkuvasti uudistuvan valikoiman esimerkiksi kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin, siivoukseen, kodin sisustukseen ja kunnostuksen sekä erilaisiin sesonkeihin liittyviä tuotteita. Myynnissä on myös runsaasti vaatteita ja asusteita, kuivaelintarvikkeita sekä vapaa-ajan, kodintekniikan ja viihteen tuotteita. Lisäksi Lähiruokapuoti Lopen Pehtoori -nimisellä myyntialueella on tarjolla useiden paikallisten ja lähiseudun tuottajien tuotteita ja erillisessä puutarhamyymälässä pihaan ja puutarhaan liittyviä tuotteita, kuten vuodenaikaan sopivia työkaluja ja kasveja sekä nestekaasua. Myymälän yhteydessä on myös outlet, jossa myydään Tokmannin myymälöistä tuttuja tuotteita erityisillä alennuksilla.

Helpon ja nopean asioinnin varmistamiseksi myymälätilojen kulkureitit ovat avaria, opasteet kattavia ja tuotealueet muodostavat selkeitä kokonaisuuksia. Myymälässä on pienelektroniikkaromun kierrätyspiste, palautusautomaatti pulloille ja tölkeille, Veikkauksen pelipalvelut sekä Postin Smartpost-pakettiautomaatti. Muiden Tokmannien tavoin Lopen myymälä palvelee asiakkaitaan myös Tokmannin verkkokaupassa tehtyjen tilausten noutopisteenä. Valaistuksessa hyödynnetään energiatehokasta led-tekniikkaa.

Myyntipinta-alaa Lopen Tokmannilla on outlet mukaan lukien noin 2 500 neliömetriä.

– Olemme erittäin iloisia voidessamme laajentaa myymäläverkostoamme Lopen Launosiin juuri juhannuksen alla. Kattavan tuotevalikoiman myymälämme ja poikkeuksellisen halpoja löytöjä tarjoava outlet-myymälämme palvelevat erittäin hyvin alueen vakituisia ja vapaa-ajan asukkaita sekä muita vilkkaalla 54-tiellä liikkuvia. Asiakkaiden toiveesta myymälässämme on tarjolla runsaasti myös paikallisten ja lähiseudun tuottajien tuotteita, Tokmannin myynti- ja markkinointijohtaja Mathias Kivikoski kertoo.

Avajaistiistaista viikon loppuun saakka Lopen Tokmanni on täynnä avajaistarjouksia. Lisäksi myymälässä jaetaan tuhat tuotelahjoja sisältävää yllätysämpäriä avajaisaamun ensimmäisille asiakkaille.

Asiakkaita Lopen myymälässä palvellaan myymäläpäällikkö Tero Vilppolan johdolla arkisin klo 8–20, lauantaisin klo 8–19 sekä sunnuntaisin klo 10–18. Noin 13 asiakaspalvelun ammattilaista työllistävän Tokmannin osoite on Jylhäntie 8, 12540 Launonen.

Uuden Tokmannin avajaisissa tiistaiaamuna halpakauppaketjua edustaa myynti- ja markkinointijohtaja Mathias Kivikoski. Lopen kunnan tervehdyksen tilaisuuteen tuo kunnanjohtaja Mikko Salmela

Tokmannin myymäläverkoston kasvu jatkuu

Tokmannin tavoitteena on kasvattaa myymäläverkostonsa yli 200 myymälään ja lisätä vuosittain uuden myyntipinta-alan määrää nettomääräisesti laskettuna noin 12 000 neliömetrillä, mikä tarkoittaa noin viittä uutta tai uudelleensijoitettua myymälää. Lopen myymäläavajaisten myötä Tokmannilla on 189 myymälää eri puolilla Suomea.

Kuluva vuosi on ollut Tokmannille erittäin vilkas. Aiemmin tänä vuonna Tokmanni avasi kahdeksan Ale-Makasiini-ketjumyymälää, kaksi TEX-ketjumyymälää ja yhden Säästökuoppa-myymälän Tokmanni-brändinimellä sekä uuden myymälän Tampereen Tesomalla. Lisäksi Tokmanni muutti uusiin liiketiloihin Hangossa ja Juuassa sekä avasi myymälänsä uudistettuna Kajaanin Kehräämöntiellä ja uudistettuna ja laajennettuna Turengissa. Siilinjärvellä Tokmanni keskitti kaikki myymälätoimintonsa pitkään palvelleeseen Tokmannin myymälään sulkemalla läheisessä liiketilassa toimineen Ale-Makasiini-myymälän.

Syksyn aikana Tokmanni tulee laajentamaan myymäläverkostoaan kahdelle uudelle paikkakunnalle, Vääksyyn ja Virroille.¹)

¹) https://ir.tokmanni.fi/fi/investors/tokmanni-as-an-investment/new_stores

Mathias Kivikoski
myynti- ja markkinointijohtaja

mathias.kivikoski(at)tokmanni.fi

Harri Koponen
kauppapaikka- ja konseptijohtaja

puh. 020 728 6030
harri.koponen(at)tokmanni.fi

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 3 600 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2018 Tokmannin liikevaihto oli 870,4 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.