Uusi Tokmanni Pudasjärvelle – Myymälässä aiempaa monipuolisempi tuotevalikoima ja viihtyisämpi asiointikokemus

Tokmanni     Lehdistötiedote     11.6.2020 klo 15.50

Suomen suurin halpakauppaketju Tokmanni avaa Perhemarket Pertti Heikkinen Ky -nimellä tunnetun myymälän uudistettuna, valikoimiltaan laajennettuna ja Tokmanni-ketjunimellä Pudasjärvellä tiistaina 16.6.2020 klo 9. Hinnat ovat Tokmannilla aina erittäin halpoja, mutta avajaisviikolla asiakkaita hemmotellaan Pudasjärvellä tavanomaisesta poiketen myös runsain avajaistarjouksin. Myymälän liiketoiminta siirtyi Tokmannin haltuun huhtikuun alussa.

Pudasjärven Tokmanni palvelee modernissa ja lähes uudessa liiketilassa hyvällä paikalla Oulu–Kuusamo-tien varrella lähellä kaupungin keskustaa.

Myymälän tuotevalikoimia on kevään aikana uudistettu aiempaa monipuolisemmiksi. Aiemmin erityisesti työkaluihin keskittyneestä myymälästä löytyy Tokmannille ominaisesti erittäin kattavasti etenkin kauneuteen, terveyteen ja hyvinvointiin, kodin sisustukseen, siivoukseen sekä eri sesonkeihin liittyviä tuotteita. Myynnissä on lisäksi vaatteita, jalkineita ja asusteita, kuivaelintarvikkeita, työkaluja sekä vapaa-ajan, kodintekniikan ja viihteen tuotteita. Uutta on myös myymälän piha-alueelle laajennettu, aidattu puutarhaosasto, jossa on tarjolla runsaasti kukkia, kasveja ja multia sekä muita pihaan ja puutarhaan liittyviä tuotteita.

Myymälää on uudistettu lisäksi Tokmannin uusimman, helppoa ja miellyttävää asiointikokemusta korostavan myymäläkonseptin mukaisesti. Esimerkiksi kulkureitit ovat avaria, opasteet kattavia ja tuotealueet sijoitettu selkeisiin kokonaisuuksiin. Muiden Tokmanni-myymälöiden tavoin myymälässä on esimerkiksi Tokmannin verkkokaupan noutopiste ja poikkeustilanteeseen kehitetty, riskiryhmiin kuuluville asiakkaille suunnattu Soita ja nouda -tilauspalvelu.

Pudasjärven myymälä sijaitsee maantieteellisesti erittäin sopivasti muihin Tokmanni-myymälöihin nähden. Pohjois-Pohjanmaalla Tokmannilla on Pudasjärven myymälä mukaan lukien 14 myymälää.

– Uudistusten ansiosta voimme tarjota Pudasjärven asukkaille ja muille paikkakunnalla asioiville aiempaa enemmän erilaista ostettavaa ja mukavamman asiointikokemuksen. On hienoa päästä palvelemaan asiakkaita jatkossa Tokmannin brändillä, valikoimilla ja palveluilla. Uskomme, että asiakkaat ottavat Tokmannin lämpimästi vastaan, Tokmannin myynti- ja markkinointijohtaja Mathias Kivikoski kertoo.

Myyntipinta-alaltaan noin 1 900 neliömetrin myymälässä on kiinnitetty erityistä huomiota energiatehokkuuteen. Kiinteistön lämmityksessä käytetään maalämpöä, sähköä tuotetaan myös omilla aurinkopaneeleilla ja myymälä valaistaan energiatehokkailla led-valaisimilla. Myymälässä on myös asiakkaiden käyttöön tarkoitettu pienelektroniikkaromun kierrätyspiste.

Pudasjärven Tokmanni työllistää noin kahdeksan kaupan alan ammattilaista. Asiakkaita palvellaan myymäläpäällikkö Marja Heikkisen johdolla arkisin klo 9–19, lauantaisin klo 9–18 ja sunnuntaisin klo 11–18. Myymälän osoite on Pietarilantie 48, 93100 Pudasjärvi.

Myymälän avajaisissa tervehdyksensä tuovat Pudasjärven kaupunginjohtaja Tomi Timonen ja Tokmannin myynti- ja markkinointijohtaja Mathias Kivikoski.

Myymälässä sekä tuttuja avajais- että poikkeusajan erikoisjärjestelyitä

Tokmanni kiinnittää huomiota turvalliseen asiointikokemukseen. Asiakkaiden ja henkilökunnan turvallisuudesta huolehditaan Pudasjärven Tokmannilla esimerkiksi tarjoamalla käsidesiä myymälävierailun ajaksi, muistuttamalla turvaväleistä julistein ja kuulutuksin sekä tarvittaessa rajoittamalla asiakkaiden määrää myymälässä. Lisäksi ensimmäisenä aukiolopäivänä asiakkaat saavat halutessaan käyttöönsä käsineet myymälässä asioinnin ajaksi.

Pudasjärvellä on Tokmannille tuttujen viikkotarjousten ohella avajaistarjouksia avajaisaamusta viikon loppuun saakka. Erillistä ämpärijonoa ei ole, vaan asiakkaille jaetaan 2 500 Tokmannin tuotelahjoja sisältävää yllätysämpäriä poikkeuksellisesti vain ostosten tekemisen yhteydessä. Näin ostoksilla voi käydä ja yllätysämpärin saada aamun lisäksi myös myöhemmin avajaispäivänä.

Mathias Kivikoski
myynti- ja markkinointijohtaja

mathias.kivikoski(at)tokmanni.fi

Harri Koponen
kauppapaikka- ja konseptijohtaja

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 3 700 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Lähes 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2019 Tokmannin liikevaihto oli 944,3 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.