• Tokmanni Group Oyj/

Vantaan Tammiston Tokmanni laajeni peräti yhden myymälän verran – Monipuolisesta myymälästä löytyy nyt tuhansittain uusia tuotteita

Tokmanni     Lehdistötiedote     25.10.2022 klo 18.35

Vantaan Tammiston Tokmannin jo entuudestaan monipuolinen tuotevalikoima on kasvanut peräti 2 500 neliömetrin myymälälaajennuksen ansiosta tuntuvasti. Tilojen ja tarjonnan ohella esimerkiksi myymälän aukioloajat ovat erittäin laajoja. Oheinen kuva on Nurmijärven Kirkonkylältä, jonne Tokmanni avasi uuden myymälänsä elokuussa.

Tuhansittain lisää halpoja hintoja ja uutta ostettavaa löytyy Vantaan Tammistosta, jossa palvelevaa myymäläänsä Tokmanni on sekä uudistanut että laajentanut merkittävästi viimeisten viikkojen ajan. Tuotetarjonnaltaan todella monipuoliseksi kasvanutta, Tokmannin uusinta myymäläkonseptia noudattavaa myymälää juhlistetaan halpakauppaketjulle tuttuun tapaan runsaiden avajaistarjousten ja erilaisia tuotelahjoja sisältävien yllätysämpäreiden kera torstaina 27.10.2022 klo 8 alkaen.

Erittäin vilkkaassa kauppakeskittymässä Tuusulanväylän ja Kehä III:n välittömässä läheisyydessä palvelevaa Tokmannia on laajennettu jopa noin 2 500 neliömetrillä, noin 3 900 neliömetristä noin 6 450 neliömetrin kokoiseksi.

Peräti noin yhden keskikokoisen Tokmanni-myymälän verran lisätilaa saaneen myymälän tuotetarjonta on kasvanut huomattavasti esimerkiksi kodin kunnostuksen, siivouksen ja sisustuksen tuoteryhmissä. Myös esimerkiksi erilaisista mausteista, kekseistä ja makeisista koostuvien kuivaelintarvikkeiden valikoima on entistäkin kattavampi. Uutuuksia Tammiston Tokmannilla ovat myös esimerkiksi brändi-ilmeidensä näköiset tuoteosastot sähkötyökalumerkki Einhellilta, säilytysjärjestelmistään tutulta Elfalta ja erilaisia keittiötarvikkeita tarjoavalta Maku Kitchen Lifelta. Kokonaisuudessaan uutuustuotteita on useita tuhansia.

– Laajensimme 15-vuotiasta myymäläämme Vantaan Tammistossa asiakkaiden toiveita tarkkaan kuunnellen. Asiakkaamme ovat toivoneet meiltä lisää ostettavaa, ja mittavan laajennuksen myötä myymälämme Tammistossa vastaa tähän toiveeseen jatkossa mainiosti, Tokmannin myynnistä ja toimitusketjusta vastaava johtaja Timo Heimo kertoo.

Vantaan Tammiston Tokmannin tuotevalikoimat ovat kasvaneet huomattavasti myymälätilojen laajennuttua peräti noin yhden keskimääräisen Tokmanni-myymälän verran. Oheinen kuva on Torniosta, jossa palvelevaa myymäläänsä Tokmanni uudisti aiemmin tänä syksynä.

Täysin uutta Vantaan Tammiston Tokmannilla on myös halpakauppaketjun helmikuussa lanseeraaman Miny-lifestylebrändin noin 80 neliömetrin kokoinen shop-in-shop-osasto. Tokmannin värimaailmasta ja ilmeestä selvästi erottuva Miny tarjoaa sloganinsa mukaisesti ”kaikkea kivaa, mutta ei mitään kallista” – eli käytännössä yli tuhannen tuotteen edestä erilaisia kauneudenhoito-, hyvinvointi- ja sisustustuotteita sekä muuta yllätyksellistä ja mielenkiintoista ostettavaa.

– Minyn shop-in-shop-osastoja löytyy jo 15 Tokmanni-myymälästä. Lifestylebrändimme on herättänyt suurta mielenkiintoa niin Tokmannilla kuin verkossa ja ensimmäisissä Miny-myymälöissämme. On hienoa, että löysimme laajennuksen myötä Minylle tilaa myös Tammiston Tokmannilta, Heimo kertoo.

Vantaan Tammiston Tokmanni on täydentynyt muun muassa halpakauppaketjun alkuvuodesta lanseeraaman Miny-lifestylebrändin shop-in-shop-osastolla. Sellaisia löytyy jo 15 Tokmanni-myymälästä, esimerkiksi kuvan Hyvinkään Tokmannilta. Tokmannin värimaailmasta ja ilmeestä selvästi erottuvan Miny tarjoaa runsaasti erilaista ostettavaa, kuten erilaisia mukeja, aterimia ja tyynyjä.

Uusimman myymäläkonseptin mukainen Tokmanni

Myymäläpäällikkö Henna Partasen luotsaama, noin 30 kaupan alan ammattilaista työllistävä Vantaan Tammiston Tokmanni on saanut kasvaneiden tilan ja tuotetarjonnan ohella uusia opasteita ja uuden hyllyjärjestyksen. Jatkossa tuotevalikoimat löytyvät entistäkin selkeämmistä osastokokonaisuuksista. Lisäksi kassa-aluetta on uudistettu ja kassojen määrää kasvatettu.

– Uudistuksia olemme tehneet Tokmannin uusimman, helppoa ja nopeaa asiointia korostavan myymäläkonseptin mukaisesti. Yhdessä myymälän laajennus ja muut uudistukset ovat nostaneet asiakaskokemuksen selvästi uudelle tasolle, mikä sopii meille erinomaisesti etenkin näin vuoden tärkeintä sesonkia eli joulukauppaa ajatellen, Heimo kertoo.

Muiden Tokmanni-myymälöiden tavoin Vantaan Tammiston Tokmannilla voi tehdä ostoksia myös Tokmannin yritysasiakkaana ja Tokmanni Klubi -kanta-asiakasohjelman jäsenenä. Myymälästä voi myös noutaa Tokmannin verkkokaupassa tehtyjä tilauksia ja nostaa käteistä rahaa ostosten maksamisen yhteydessä. Lisäksi kiinteistönomistaja valmistelee parkkipaikalle latausmahdollisuutta ladattaville hybridi- ja täyssähköautoille.

Asiakkaiden käyttöön myymälästä löytyy myös kätevä kierrätyspiste pienelektroniikkaromuille ja käytetyille paristoille. Energiatehokkuudesta Tokmanni huolehtii myös esimerkiksi kiinteistöautomatiikalla ja modernilla led-valaistuksella.

– Energian säästämisen ohella keskitymme erityisesti hävikin minimoimiseen esimerkiksi tuotteiden tilausmääriä ja toimituksia optimoimalla. Lisäksi kaikki myymälämme myyvät vanhenemassa olevia elintarvikkeita 30 prosentin ja kaksi tuntia ennen myymälöiden sulkeutumista 50 prosentin alennuksella. Tokmannilta voi löytää myös täysin käyttö- ja myyntikelpoisia, mutta parasta ennen -päiväyksen ohittaneita elintarvikkeita peräti 70 %:n alennuksella, Heimo kertoo.

– Pyrimme minimoimaan ruokahävikkiä myös lahjoittamalla ylijäämäruokaa paikallisesti eri yhteistyökumppaneille. Viime vuoden loppuun mennessä jo yli 140 myymäläämme oli lahjoittanut ruokaa hyväntekeväisyyteen, hän lisää.

Tokmannin supersuosittu, jo yli 1,6 miljoonan jäsenen kanta-asiakasohjelma Tokmanni Klubi ja sen klubiedut ovat näkyvässä roolissa myös sopivasti ennen vuoden vilkkainta myyntisesonkia uudistetulla Vantaan Tammiston Tokmannilla.

Avajaistarjouksia, yllätysämpäreitä ja laajoja aukioloaikoja

Tokmanni juhlistaa laajennetun ja uudistetun myymälänsä avajaisia monipuolisilla, avajaistorstaista viikon loppuun saakka voimassa olevilla avajaistarjouksilla. Lisäksi Tokmanni jakaa maankuuluja, erilaisia tuotelahjoja sisältäviä yllätysämpäreitä. Vantaan Tammistossa yllätysämpäreitä on tarjolla avajaispäivän 1 000 ensimmäiselle asiakkaalle. Yllätysämpäreistä kahdesta löytyy myös 100 euron arvoinen lahjakortti Tokmannille.

Vantaan Tammiston Tokmanni palvelee asiakkaitaan osoitteessa Nilsaksentie 2, 01510 Vantaa laajoin aukioloajoin: arkisin klo 8–21, lauantaisin kello 8–20 ja sunnuntaisin klo 10–19. Myymälä on ollut avoinna myös laajennus- ja uudistustöiden ajan.

Tokmannin myymäläverkosto kasvaa ja uudistuu

Tokmanni laajentaa ja uudistaa myymäläänsä parhaillaan Tampereen kauppakeskus Koskikeskuksessa. Lisäksi Tokmanni on tehnyt sopimukset uusien Tokmanni-myymälöiden avaamisesta Helsingin Kontulaan ja Konalaan, Jyväskylän Keljon alueelle ja Sipoon Söderkullaan. Helsingin Kontulassa avajaisia tullaan viettämään vielä kuluvana vuonna ja Konalassa ensi keväänä. Jyväskylässä ja Sipoossa avajaisia on suunniteltu vietettävän ensi vuoden aikana.

Aiemmin tänä vuonna Tokmanni laajensi ja uudisti myymälöitään Hyvinkäällä, Ikaalisissa ja Kuusamossa. Tänä vuonna mittavia uudistuksia ovat kokeneet myös Tokmannin myymälät Torniossa, Kemin Tervaharjulla ja Vantaan Porttipuistossa. Lisäksi Tokmanni avasi uudet Tokmanni-myymälät Espoon kaupunkikeskus Lippulaivaan maaliskuussa ja Nurmijärven Kirkonkylään elokuussa.

Tokmanni-myymälöidensä lisäksi halpakauppaketju avasi lifestylebrändinsä Minyn nimikkomyymälät Jyväskylän ydinkeskustan kauppakeskus Forum Jyväskylään ja Espoon kaupunkikeskus Lippulaivaan. Vielä tänä vuonna Miny-myymälöiden määrä kasvaa kahdesta neljään, sillä avajaisia tullaan juhlistamaan Vantaan viihdekauppakeskus Jumbo-Flamingossa torstaina 27.10.2022 ja Lappeenrannan kauppakeskus IsoKristiinassa myöhemmin paljastettavana ajankohtana.

Tokmannin tavoitteena on laajentaa myymäläverkostoaan yli 220 Tokmanni-myymälän laajuiseksi Suomessa vuoden 2025 loppuun mennessä. Luettelo Tokmannin myymäläverkoston merkittävimmistä muutoksista vuosilta 2016–2022 ja lähitulevaisuuden julkaistuista muutoksista löytyy osoitteesta ir.tokmanni.fi/fi/sijoittajat/tokmanni-sijoituskohteena/uudet-myymalat.

Timo Heimo
johtaja, myynti ja toimitusketju

timo.heimo(at)tokmanni.fi

Harri Koponen
johtaja, myymäläverkosto ja konsepti

harri.koponen(at)tokmanni.fi

Puhelun hinta 020 7 -alkuiseen yritysnumeroon kiinteästä verkosta tai matkapuhelimesta soitettaessa on 0,0835 €/min + 0,1669 €/min (sis. alv. 24 %). Ulkomailta soitettaessa veloitetaan ulkomaanpuhelumaksu.

Tokmanni on Suomen suurin halpakauppaketju. Noin 4 100 tokmannilaista helpottaa ihmisten arkea ja juhlaa tarjoamalla monipuolisen ja ajankohtaisen valikoiman kotimaisia ja kansainvälisiä merkkituotteita sekä muita laadukkaita tuotteita aina edulliseen hintaan. Noin 200:n eri puolilla Suomea sijaitsevan myymälänsä ja verkkokauppansa ansiosta Tokmanni on aina lähellä palvelemassa ihmisiä. Vuonna 2021 Tokmannin liikevaihto oli 1 142 miljoonaa euroa ja vertailukelpoinen liikevoitto 106 miljoonaa euroa. Tokmannin osakkeet on listattu Nasdaq Helsingin pörssilistalle.