Bangkok – Aasian johtava taidenäyttämö

Bangkok, Aasian vilkas kaupunki, on täynnä ainutlaatuista kulttuuritarjontaa. Kaupungin monipuolisuuden ansiosta voit tutustua moniin luoviin taidetapahtumiin, omalaatuiseen taiteeseen, henkeäsalpaavaan arkkitehtuuriin, nykytaiteilijoihin ja innovatiivisiin koruihin. Esittelemme kuusi tapaa tutustua kaupungin tarjontaan.

Kuningatar Sirikitin tekstiilimuseo
Hänen korkeutensa kuningatar Sirikit on todella kiinnostunut muodista, silkintuotannosta ja tekstiiliteollisuudesta. Siksi hän avasikin vuonna 2003 tekstiilimuseon. Siellä on gallerioita, koulutusstudio, kirjasto ja Thaimaan ensimmäinen tekstiiliensuojelutehdas. Yksi tämänhetkisistä näyttelyistä on Fit for a Queen, jossa esitellään yli 30 hänen korkeutensa tyylikästä Balmain-asua ja Louis Vouittonin asusteita.
Osoite: Ratsadakorn-bhibhathana-rakennus, The Grand Palace

Paintbar Bangkok
Jos haluat maalata, syödä ja juoda, tämä on sinun paikkasi! Paintbar Bangkok on baari, jossa voit nauttia tapaksista ja juomista samalla, kun luot oman mestariteoksesi. Paikan slogan on Paint, sip, repeat. Siellä pääset itse osaksi kaupungin taidealaa. Joka päivä paikassa valitaan maalaus, josta voit saada inspiraatiota oman maalauksesi luomiseen samalla, kun nautit aterian ystävien kanssa.
Osoite: 46/4 Sukhumvit Soi 49, Klhong Tan Watthana

Siam Museum
Tässä museossa voit tutustua Thaimaan historiaan aina menneisyydestä nykyaikaan. Pysyvä näyttely kattaa 17 huonetta, ja museossa käytetään nykyaikaista, kiehtovaa ja interaktiivista kerrontaa. Jokaisessa huoneessa on informatiivinen video, jossa kerrotaan senhetkisestä aiheesta. Museossa keskitytään thaimaalaisten kansalliseen identiteettiin ja tavoitteena on luoda uusia kokemuksia heidän mottonsa mukaisesti: Play + Learn = joyously.
Osoite: 4 Sanam Chai Road

Mahanakhon
Nauti upeista näkymistä Mahanakhonin tornista, joka sijaitsee Sathornin yritysalueella. Bangkokin korkein rakennus on yli 300 metriä korkea. Veistosmainen ulkoasu erottaa sen kaupungin muista pilvenpiirtäjistä ja saa sen vaikuttamaan viimeistelemättömältä. Se on rakennettu täydentämään Bangkokin taivaanrantaa ja toimimaan uutena maamerkkinä. Upean pilvenpiirtäjän alueelta löytyvät hotelli, julkinen tori, maisematasanne ja kattobaari, josta on 360 asteen näkymät kimaltelevalle joelle ja kaupunkimaisemaan.
Osoite: 92 Narathiwat Ratchanakharin Road

Nykytaiteen museo
Nykytaiteen museossa voit tutustua Thaimaan todelliseen taidehistoriaan. Viidessä tilavassa kerroksessa esitellään Thaimaan eri osassa asuvien taiteilijoiden teoksia ja veistoksia. Thaimaan historiaa esitellään sekä perinteisen taiteen keinoin että kansainvälisesti tunnetun akateemisen taiteen avulla. Liikemies Boonchai Bencharongkul perusti museon vuonna 2011. Se sisältää Thaimaan suurimman kokoelman veistoksia ja yksityisiä taide-esineitä.
Osoite: 499 Vibhavadi Rangsit Road

Atta Gallery
Atta Gallery on Thaimaan ensimmäinen ja ainoa korugalleria. Sen perusti korujen tekijä Atinuj Tantivit vuonna 2010. Galleriassa keskitytään itseilmaisuun, jota kuvastaa myös nimi Atta. Sen merkitys muinaisessa buddhalaisuuden kielessä palissa on itse. Attassa esitellään ja myydään puettavaa nykytaidetta, jota ovat tehneet sekä paikalliset että kansainväliset korutaiteilijat ja muotoilijat. Sen tavoitteena on tuoda ainutlaatuisia koruja kaikkialta maailmasta Thaimaahan ja päin vastoin. Samalla sen pyrkimyksenä on lisätä ihmisten tietoisuutta nykytaiteesta ja koruista.
Osoite: Unit 1109-1110, OP Garden 4, 6 Charoenkrung Soi 36, Charoenkrung Road

Puh.: 46 (0)739 82 34 00