Thai Pro Am yhdistää Pohjoismaiden golfeliitin

Marraskuussa 2016 järjestetään ensimmäinen Thai Pro Am, joka on alku jokavuotiselle perinteelle. Cholburissa ja Bangkokissa järjestettävään tapahtumaan osallistuu Norjasta, Ruotsista, Suomesta ja Tanskasta viisi joukkuetta jokaisesta maasta. 20 huippuammattilaista muodostavat joukkueet 60 pohjoismaalaisen golfharrastajien kanssa. Ammattilaiset edustavat niin aktiivisia huippukilpailijoita, että opettavien ammattilaisten eliittiä.

Tavoitteena on saada mukaan peräti 240 pelaajaa jo vuoteen 2018 mennessä. Thaimaan laaja valikoima kenttiä, jotka haastavat jopa kokeneen pelaajan taitoja, tarjoaa erinomaiset puitteet Pro Amille. Lisäksi Thaimaan positiivinen ja rikas kulttuuri tekee maasta loistavan matkakohteen. ”Vastaanotamme innolla johtavia golfammattilaisia ja yritysvieraita Thaimaahan. Tämä projekti vahvistaa sekä suhdetta yli miljoonan pohjoismaisiin pelaajiin, että Thaimaan asemaa johtavana kaukokohteena.” kertoo Tanes Petsuwan, TAT:n toimitusjohtaja.

Pro Am toimii viikon mittaisen Thaimaan matkan pääelementtinä ja matkan aikana pelataan sekä kolme kilpakierrosta, että kolme tutustumiskierrosta Thaimaan parhaiten rankatuilla golfkentillä. ”Olemme ylpeitä, että saamme julkistaa tämän projektin yhdessä pohjoismaisten yhteistyökumppaneidemme kanssa. Golf on tärkeä osa Thaimaan turismia ja meillä onkin yli 200 golfkenttää. Vuonna 2016 tämä upea tapahtuma järjestetään Cholburin alueella, joka äskettäin valittiin IAGTO:n toimesta Aasian parhaaksi golfalueeksi.” Tanes Petsuwan jatkaa.

Tämä upea kokonaisuus alkaa Cholburista, jossa viiden tähden Royal Cliff Hotel tarjoaa upean mahdollisuuden nauttia kauniista maisemasta ja erinomaisesta palvelusta. Royal Cliff Hotels Groupin ja Pattaya Exhibition And Convention Hallin toimitusjohtaja Vitanart Vathanakul vakuuttaa, että Pro Amille sijainti on täydellinen. ”Olemme kiitollisia, että meidät valittiin osaksi tätä arvostettua tapahtumaa ja tiimimme takaa tapahtuman vieraille parhaan mahdollisen kokemuksen Thaimaan vieraanvaraisuudesta. Palkitut puitteemme ja ainutlaatuinen palvelu antavat vieraille unohtumattoman kokemuksen. Vieraat saavat nauttia rentouttavasta levosta ja laadukkaasta palvelusta pitkän golfpäivän jälkeen.”

Thai Pro Am pelataan lähistöllä sijaitsevalla ainutlaatuisella Siam Country Clubilla kolmen intensiivisen päivän aikana. Loistavaan ohjelmaan kuuluu lisäksi kolme vapaamuotisempaa kierrosta kauniilla ja monipuolisilla kentillä. Matkaan kuuluu myös kaksi ylellistä päivää Bangkokin suurkaupungin sykkeessä ennen kotiinpaluuta.

Golfreseptin toimitusjohtaja Markku Nord kertoo, että Thaimaa on aina ollut suosittu matkakohde pohjoismaisten pelaajien keskuudessa ja esittelee Pro Amin uutena tapana kokea Thaimaan golfkohteet. ”Olemme vakuuttuneita, että tämä projekti vahvistaa Thaimaan vakiintunutta asemaa. Matka ja itse kilpailu ovat oivallinen tapa vieraille nauttia parhaista golfkentistä. Tietysti myös huippuammattilaisten ja parhaiden opetusammattilaisten kanssa pelaamien tuo lisäjännitystä.”

Thai Pro Am on suomalaisen Golfreseptin ja Thaimaan turistitoimiston Tourism Authority of Thailand TAT:in yhteinen projekti. TAT toimii projektin johtavana organisaationa ja organisaation tuoma arvokas asiantuntemus on ratkaiseva tekijä ainutlaatuisen kokemuksen kehittämisessä. TAT:in tavoite on tuoda esille Thaimaan monipuoliset turismimahdollisuudet ja luoda ajankohtaista tietoa matkailualalle. Golfreseptillä on koordinoiva rooli projektissa. Golfreseptillä on monipuolinen ja pitkäaikainen kokemus matkan- ja tapahtumajärjestäjänä, mm. Erkko Trophysta. Räätälöidyt ratkaisut ovat yrityksen erikoisosaamista. Golfresepti ja TAT koordinoivat projektia Pohjoismaissa laajan yhteistyöverkoston ja golfvaikuttajien kautta.

Lisätiedot:

Kimmo Ekroth, Senior Vice President, Golfresepti
Kimmo.ekroth@golfresepti.fi

Veena Bohlin, Marketing Manager, Tourism Authority of Thailand
veena@tourismthailand.se

Puh.: 46 (0)739 82 34 00
S-posti: johan.englundh@spoilconcept.se

Thaimaan matkailutoimisto
Tourism Authority of Thailand (TAT) perustettiin vuonna 1960. Se on Thaimaan ensimmäinen organisaatio, joka vastaa erityisesti matkailun edistämisestä maassa. Vuonna 2002 avattu Tukholman toimisto vastaa Pohjoismaiden ja Baltian alueesta. Tukholman toimisto antaa matkustamiseen liittyvää tietoa suurelle yleisölle, matkatoimistoille ja medialle sekä toimii edistääkseen Pohjoismaiden ja Baltian asukkaiden matkoja Thaimaahan. Lue lisää osoitteessa www.tourismthailand.org/fi.

Avainsanat: