Viime vuoden voittaja Thongchai Jaidee palaa Nordea Masters 2015 -kilpailuun

Nordea Mastersin vuoden 2014 voittaja, thaimaalainen golfaaja Thongchai Jaidee, osallistuu tämän vuoden turnaukseen ja puolustaa innokkaasti pokaaliaan. Kilpailussa on mukana myös nuori thaimaalainen huippulahjakkuus Kiradech Aphibarnrat. Kaksi thaimaalaista pelaajaa haastaa kansainväliset huippugolfaajat Malmön Nordea Masters -turnauksessa 4.–7.6.

Kesäkuussa järjestetään Pohjois-Euroopan suurin golftapahtuma, Nordea Masters. Tänä vuonna kilpailu käydään PGA Sweden Nationalin radalla Malmön lähellä. Kilpailu houkuttelee monia maailman huippupelaajia, kuten maailmanlistan kolmonen Ruotsin Henrik Stenson, joka haastaa thaimaalaiskaksikon.

Viimeisten kahden vuosikymmenen aikana Thaimaa on kehittynyt golfmaailman huipulle. Maalla on nykyään vakuuttavia kansainvälisiä pelaajia, kuten Thongchai Jaidee, jota pidetään Aasian parhaimpiin kuuluvina pelaajina, ja nuori superlahjakkuus Kiradech Aphibarnrat, joka voitti Shenzen International -turnauksen huhtikuussa.

Nordea Mastersin Managing Director Thomas Wallén odottaa innoissaan thaimaalaisten osallistumista ja sanoo:

-        Olemme todella iloisia saadessamme viime vuoden voittajan Thongchai Jaideen puolustamaan voittoaan Nordea Mastersiin, joka on yksi maailman johtavista golfturnauksista. Hän on loistava golfaaja, joka on erittäin omistautunut lajille. On suuri kunnia, että kaksi Thaimaan huippugolfaajaa osallistuu Nordea Mastersiin. Thongchai Jaideen kollega Kiradech Aphibarnrat, joka voitti Shenzhen International -turnauksen huhtikuussa, vaikuttaa olevan hyvässä kunnossa, ja Nordea Masters 2015:sta tuleekin jotain ennennäkemätöntä.

Thongchai Jaidee on voittanut kuusi eurooppalaista ja 13 aasialaista turnausta, ja hän on erittäin motivoitunut voittamaan uudelleen Nordea Mastersin. Kilpailemisen lisäksi hän osallistuu myös Thongchai Jaidee Foundation -säätiön työhön. Säätiö pyrkii tarjoamaan thaimaalaisille nuorille koulutusta, tukea ja golftunteja. Jaideen nuoruusvuodet olivat vaikeat, ja säätiön avulla pyritäänkin löytämään Thaimaan seuraava golfin huippulahjakkuus.

Avainsanat: