Turkistuottajat Oyj:llä historiansa paras huutokauppa

Tänään päättynyt Turkistuottajat Oyj:n huutokauppa oli sekä välitysmyynnin arvolla että ostajien määrällä mitattuna yhtiön kaikkien aikojen suurin. Huutokaupan välitysmyynnin arvo oli lähes 252 miljoonaa euroa, joka on enemmän kuin koko kahden vuoden takaisen tilikauden (2008/2009) välitysmyynnin arvo (248 miljoonaa euroa). Päättynyt huutokauppa toi Suomeen kuudessa päivässä yli 140 miljoonaa euroa vientituloa.

- Saga Fursin kautta tekemämme markkinointi- ja tuotekehitystyö on kantanut hedelmää, ja kansainvälinen muoti suosii turkiksia enemmän kuin koskaan, toimitusjohtaja Pertti Fallenius sanoo. Huutokauppa osoitti myös, että suomalaiset Saga®-ketunnahat ovat laadultaan ylivoimaisia.

Tänään myyntivuorossa oli lähes 430.000 Saga®-siniketunnahkaa, jotka ovat Suomen kettutuotannon kivijalka. Tarjonta myytiin sataprosenttisesti. Siniketunnahkojen keskihinta nousi joulukuun huutokaupasta 30 prosenttia, ja keskihinnaksi muodostui 153 euroa. Siniketunnahkojen suurin ostaja oli Hongkong/Kiina, jonka tekstiili- ja muotiteollisuus valmistaa pukineita myyntiin kaikille markkinoille.

Kaikkien huutokaupassa myytyjen Saga®-ketunnahkojen keskihinnaksi muodostui 150 euroa. Yhtiön tilikauden päähuutokaupassa myytiin yhteensä yli 2,5 miljoonaa minkinnahkaa ja lähes 730.000 ketunnahkaa, ja huutokauppaan osallistui yli 700 kansainvälistä ostajaa.

Yhtiön seuraava ja samalla tilikauden viimeinen huutokauppa järjestetään 8. – 13.6.2011

TURKISTUOTTAJAT OYJ

Lisätietoja: viestintä- ja yhteiskuntavastuujohtaja Päivi Mononen-Mikkilä, puh. +358 50 5120 322.

Turkistuottajat Oyj on maailman ainoa turkishuutokauppayhtiö, joka tarjoaa sataprosenttisesti sertifioituja nahkavalikoimia. Turkistuottajat Oyj -konsernin kokonaismyynnin arvo tilikaudella 2009/10 oli 441,8 MEUR ja liikevaihto 45 MEUR. Päämarkkina-alueemme ovat Eurooppa, Venäjä ja Kaukoitä. Turkistuottajat Oyj myy ainoana turkishuutokauppayhtiönä Saga ®-tavaramerkkiin oikeutettuja turkisnahkoja. www.ffs.fi