Muutos United Bankers Oyj:n hallituksessa

PÖRSSITIEDOTE 3.11.2022 kello 13:00

Muutos United Bankers Oyj:n hallituksessa

United Bankers Oyj:n hallituksen jäsen Antti Asunmaa on ilmoittanut eroavansa yhtiön hallituksesta 4.11.2022 alkaen. Asunmaa eroaa hallituksesta henkilökohtaisista syistä muuttaessaan asumaan osittain ulkomaille. Asunmaa jatkaa kuitenkin yhteistyötään United Bankers -konsernin kanssa tytäryhtiön sidonnaisasiamiehenä.

United Bankersin hallituksen kokoonpano täyttää Asunmaan erosta huolimatta edelleen soveltuvan sääntelyn ja yhtiön yhtiöjärjestyksen vaatimukset, ja koostuu seuraavaan varsinaiseen yhtiökokoukseen saakka kuudesta jäsenestä.

Asunmaa on toiminut United Bankersin hallituksen jäsenenä vuodesta 2018. ”Haluan kiittää Anttia lämpimästi hänen työstään United Bankersin hallituksessa ja hänen vahvasta panoksestaan yhtiön kehittämiseksi”, sanoo United Bankersin hallituksen puheenjohtaja Johan Linder. ”Haluan kiittää hallitusta erinomaisesta työstä yhtiön eteen, ja jatkaa yhtiön pitkäaikaisena osakkeenomistajana”, sanoo Antti Asunmaa.

Johan Linder, hallituksen puheenjohtaja, United Bankers Oyj
Sähköposti: johan.linder@unitedbankers.fi
Puhelin: 0400 603 830

Sijoittajaviestintä: ir@unitedbankers.fi

United Bankers Oyj on suomalainen, vuonna 1986 perustettu varainhoidon ja sijoitusmarkkinoiden asiantuntija. United Bankers -konsernin liiketoiminta-alueisiin kuuluvat varainhoito ja pääomamarkkinapalvelut. Varainhoidossa konserni on erikoistunut reaaliomaisuussijoittamiseen. United Bankers Oyj on pääasiassa avainhenkilöidensä omistama, ja konsernin palveluksessa työskentelee 149 työntekijää (FTE) sekä 31 asiamiestä (30.6.2022). United Bankers -konsernin liikevaihto vuonna 2021 oli 43,8 miljoonaa euroa ja operatiivinen liikevoitto 14,4 miljoonaa euroa. Konsernin hallinnoitavat varat ovat noin 4,6 miljardia euroa (30.6.2022). United Bankers Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle. Finanssivalvonta valvoo konsernin yhtiöiden toimintaa. Tutustu tarkemmin United Bankersiin osoitteessa www.unitedbankers.fi.