United Bankers Oyj:n osakkeenomistajien ehdotukset varsinaiselle yhtiökokoukselle 2024

PÖRSSITIEDOTE 2.2.2024 kello 9:30

United Bankers Oyj:n osakkeenomistajat, jotka edustavat noin 40 prosenttia yhtiön osakkeista ja äänistä (31.12.2023) ovat tehneet hallituksen jäsenten lukumäärää, hallituksen kokoonpanoa ja hallituspalkkioita koskevan ehdotuksen 22.3.2024 pidettävälle United Bankers Oyj:n varsinaiselle yhtiökokoukselle.

Ehdotus hallituksen jäsenten lukumääräksi ja hallituksen kokoonpanoksi

Osakkeenomistajat ehdottavat, että hallituksen jäsenten lukumääräksi vahvistetaan seitsemän (7). Osakkeenomistajat ehdottavat,  että hallituksen kaikki nykyiset jäsenet, Johan Linder, Rasmus Finnilä, Rainer Häggblom, Tarja Pääkkönen, Lennart Robertsson ja Eero Suomela, valitaan uudelleen ja että hallituksen uudeksi jäseneksi valitaan Elisabeth Dreijer von Sydow. Edellä mainitut ehdokkaat ovat antaneet suostumuksensa valintaan. Hallituksen jäsenten toimikausi päättyy vaalia seuraavan varsinaisen yhtiökokouksen päättyessä.

Ehdotus hallituksen palkkioiksi

Osakkeenomistajat ehdottavat, että hallituksen jäsenten palkkioiden suuruus pysyy muuttumattomana siten, että hallituksen puheenjohtajalle maksetaan vuosipalkkiota 35 000 euroa ja että niille hallituksen jäsenille, jotka eivät työskentele United Bankers -konsernin palveluksessa, maksetaan vuosipalkkiota 25 000 euroa. Palkkioiden ehdotetaan kattavan koko toimikauden ja valiokuntatyön. Matkakustannukset ehdotetaan korvattavaksi yhtiön matkustuspolitiikan mukaan.

Osakkeenomistajien ehdotuksen mukaan United Bankers -konsernin palveluksessa työskenteleville hallituksen jäsenille ei makseta palkkiota.

Osakkeenomistajien ja hallituksen ehdotukset 22.3.2024 pidettävälle varsinaiselle yhtiökokoukselle julkistetaan yhtiökokouskutsun yhteydessä.

Johan Linder, hallituksen puheenjohtaja, United Bankers Oyj
Sähköposti: johan.linder@unitedbankers.fi
Puhelin: 0400 603 830, 09 25 380 221

Nina Rosenlew, lakiasiainjohtaja, United Bankers Oyj
Sähköposti: nina.rosenlew@unitedbankers.fi
Puhelin: 040 522 6519, 09 25 380 261

United Bankers Oyj on suomalainen, vuonna 1986 perustettu varainhoidon ja sijoitusmarkkinoiden asiantuntija. United Bankers -konsernin liiketoiminta-alueisiin kuuluvat varainhoito ja pääomamarkkinapalvelut. Varainhoidossa konserni on erikoistunut reaaliomaisuussijoittamiseen. United Bankers Oyj on pääasiassa avainhenkilöidensä omistama, ja konsernin palveluksessa työskentelee 163 työntekijää (FTE) sekä 31 asiamiestä (30.6.2023). United Bankers -konsernin liikevaihto vuonna 2022 oli 48,6 miljoonaa euroa ja operatiivinen liikevoitto 16,6 miljoonaa euroa. Konsernin hallinnoitavat varat ovat noin 4,6 miljardia euroa (30.6.2023). United Bankers Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle. Finanssivalvonta valvoo konsernin yhtiöiden toimintaa. Tutustu tarkemmin United Bankersiin osoitteessa www.unitedbankers.fi.