United Bankers Oyj:n vuosikertomus vuodelta 2023 on julkistettu

PÖRSSITIEDOTE 29.2.2024 kello 11:30

United Bankers Oyj:n vuosikertomus vuodelta 2023 on julkistettu

United Bankers Oyj:n vuosikertomus, selvitys hallinto- ja ohjausjärjestelmästä sekä palkitsemisraportti vuodelta 2023 on julkistettu suomen- ja englanninkielisinä yhtiön internetsivuilla osoitteessa www.unitedbankers.fi sekä erillisinä pdf-tiedostoina, jotka ovat tämän tiedotteen liitteenä. Vuosikertomus sisältää hallituksen toimintakertomuksen ja tilintarkastuskertomuksen sekä vuoden 2023 tilinpäätöksen.

United Bankers julkistaa suomenkielisen vuosikertomuksensa European Single Electronic Format (ESEF) -raportointivaatimusten mukaisena XHTML-tiedostona. ESEF-vaatimusten mukaisesti konsernitilinpäätöksen päälaskelmat on merkitty XBRL-merkeillä ja konsernitilinpäätöksen liitetiedot XBRL block -merkeillä. Tilintarkastusyhteisö Oy Tuokko Ltd on toimittanut riippumattoman kohtuullisen varmuuden antavan varmennusraportin koskien United Bankersin suomenkielistä ESEF-tilinpäätöstä. Varmennustoimeksianto on suoritettu ISAE 3000 -varmennustoimeksiantostandardin mukaisesti. ESEF-tilinpäätös on saatavilla tämän tiedotteen liitteenä olevassa zip-tiedostossa.

Katri Nieminen, talousjohtaja, United Bankers Oyj

Sähköposti: katri.nieminen@unitedbankers.fi

Puhelin: 050 564 4787, 09 25 380 349

Sijoittajaviestintä: ir@unitedbankers.fi

United Bankers Oyj on suomalainen, vuonna 1986 perustettu varainhoidon ja sijoitusmarkkinoiden asiantuntija. United Bankers -konsernin liiketoiminta-alueisiin kuuluvat varainhoito ja pääomamarkkinapalvelut. Varainhoidossa konserni on erikoistunut reaaliomaisuussijoittamiseen. United Bankers Oyj on pääasiassa avainhenkilöidensä omistama, ja konsernin palveluksessa työskentelee 160 työntekijää (FTE) sekä 31 asiamiestä (31.12.2023). United Bankers -konsernin liikevaihto vuonna 2023 oli 52,1 miljoonaa euroa ja operatiivinen liikevoitto 16,9 miljoonaa euroa. Konsernin hallinnoitavat varat ovat noin 4,6 miljardia euroa (31.12.2023). United Bankers Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n pörssilistalle. Finanssivalvonta valvoo konsernin yhtiöiden toimintaa. Tutustu tarkemmin United Bankersiin osoitteessa www.unitedbankers.fi.