UPM Raflatac ja Magic Add lanseeraavat RafMore-älytarraratkaisun

(UPM Raflatac, Helsinki, 7.9.2017, klo 10.00 EET) - UPM Raflatac lanseeraa uuden innovatiivisen tuotteen brändimarkkinoinnin, tuotesuojauksen ja logistiikan käyttökohteisiin. Yhteistyössä Magic Add -yhtiön pilvipohjaisen datan ja sisällönhallinnan asiantuntijoiden kanssa kehitetty RafMore on tarra, johon on painettu yksilöllinen koneella luettava koodi, joka on yhteydessä pilvipalveluun. Yhdistelmä avaa uusia mahdollisuuksia tuotteiden varmennukseen ja seurantaan, markkinointianalytiikkaan ja kuluttajien sitouttamiseen.

RafMore on älykäs ratkaisu, jonka avulla jokaiselle merkitylle tuotteelle voi antaa yksilöllisen digitaalisen identiteetin. Tarroihin painetut yksilölliset koodit tallennetaan pilvitietokantaan, ja ne mahdollistavat tiedonkeruun tuotteen tuotantovaiheesta aina kuluttajalle saakka.

Brändit voivat hyödyntää yksilöllisen digitaalisen identiteetin mahdollistamaa lisäarvoa monin eri tavoin. Brändimarkkinoinnissa RafMore tarjoaa uusia mahdollisuuksia bränditarinan kertomiseen ja kuluttajien sitouttamiseen. Tarrassa olevaan koodiin voi esimerkiksi linkittää digitaalista sisältöä, joka muuttuu asiakaskokemuksen eri vaiheissa. Lisäksi RafMore mahdollistaa uusien palvelumallien luomisen, tuotteiden tarkan seuraamisen ja jäljittämisen, paremman varastonhallinnan, tuotteiden aitouden varmistamisen ja väärennysyritysten ennaltaehkäisyn.

"RafMoren avulla brändit voivat hyödyntää tuotteisiin kiinnitettävien tarrojen käyttämätöntä potentiaalia monin eri tavoin", kertoo Jan Hasselblatt, Director, Global Business Development, UPM Raflatac. "RafMore yhdistää jokaisen merkityn tuotteen verkkoon ja auttaa brändejä keräämään arvokasta tietoa, jota voidaan käyttää parantamaan asiakkaiden käyttökokemusta sekä sitoutumista, optimoimaan logistiikkaa ja ylläpitämään brändin eheyttä."

RafMore-tuotteita esitellään Labelexpo Europe 2017 -messuilla. Kyseessä on maailman suurin merkintä- ja pakkauspainatusalan tapahtuma, joka järjestetään Brysselissä 25.-28.9.

Lisätietoja on RafMore-sivustolla »

Korkearesoluutioisen valokuvan voi ladata UPM-kuvapankista »

Jan Hasselblatt, Director, Global Business Development, UPM Raflatac, puh. +358 40 5429735
Samuli Manninen, Global Head of RafMore, UPM Raflatac, puh. +358 40 5509897

UPM Raflatac
UPM Raflatac on yksi maailman johtavista tarramateriaalien valmistajista. Laadukasta paperi- ja filmipohjaista tarralaminaattiamme käytetään kuluttajatuotteissa ja teollisuuden tarraratkaisuissa, ja meillä on maailmanlaajuinen tehtaiden, jakeluterminaalien ja myyntiyhtiöiden verkosto. Yhtiöllä on noin 3 000 työntekijää, ja sen liikevaihto vuonna 2016 oli 1,4 miljardia euroa (1,5 miljardia dollaria). UPM Raflatacin emoyhtiö on UPM - The Biofore Company. Lue lisää osoitteesta www.upmraflatac.com.

Seuraa UPM Raflatacia sosiaalisessa mediassa: Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram

UPM yhdistää bio- ja metsäteollisuuden ja rakentaa kestävää tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Biorefining, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Paper ENA ja UPM Plywood. Tuotteemme perustuvat uusiutuviin raaka-aineisiin ja ovat kierrätettäviä. Palvelemme asiakkaitamme maailmanlaajuisesti. Yhtiössämme työskentelee noin 19 300 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 10 miljardia euroa. UPM:n osakkeet on listattu Helsingin pörssissä. UPM - The Biofore Company - www.upm.com

Seuraa UPM:ää sosiaalisessa mediassa: Twitter | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | upmbiofore.com

Magic Add
Magic Add Ltd kehittää pakkausten internetiä (IoP, Internet of Packaging). Magic Add -yhtiön teknologialla pakkauksiin voidaan upottaa koodia, joka avulla voidaan kerätä dataa toimitusketjun eri vaiheista ja tarjota tietoja asiakkaille. Suomessa toimiva Magic Add käynnisti teknologia- ja tuotekehitystoimintansa vuonna 2011, ja yhtiö tekee yhteistyötä sekä johtavien pakkausvalmistajien että suurten kansainvälisten kuluttajatuotebrändien kanssa. Markkinointituotteiden lisäksi Magic Add tarjoaa logistiikka- ja tuotevarmennussovelluksia, jotka soveltuvat prosessioptimointiin ja esimerkiksi tuoteväärennösten ja elintarvikehävikin torjuntaan. Lue lisää pakkausten internetistä osoitteesta www.magicadd.com.