UPM valitsi Dongsung Chemicalin uuden biopohjaisen monoetyleeniglykolin ainoaksi jakelijaksi Koreassa

dongsungchemical_CI

Logo Dongsung Chemical

(UPM, Helsinki, 17.10.2023 klo 10.00 EEST) – UPM Biochemicals on valinnut Dongsung Chemicalin UPM BioPura™ -biomonoetyleeniglykolin (BioMEG) ainoaksi jakelijaksi Koreassa. Valinta vahvistaa entisestään viime vuonna julkistettua yritysten välistä kumppanuutta. Ottamalla UPM:n toimittajaverkostoonsa Dongsung muokkaa tuotevalikoimaa entistä vastuullisemmaksi sekä edistää koko Korean kemianteollisuuden pyrkimyksiä toimia entistä kestävämmällä tavalla.

Kumppanuuden myötä UPM pääsee laajoille ja houkutteleville Korean MEG-markkinoille, jotka ovat kooltaan noin kaksi kolmasosaa EU:n MEG-markkinoista.

UPM Biochemicals on solminut jo useita kumppanuuksia, jotka edistävät elintärkeää siirtymää fossiilisista uusiutuviin materiaaleihin auto-, muoti- ja pakkausteollisuudessa.

”Yhteistyön laajentaminen Dongsung Chemicalin kanssa on yksi merkittävä välietappi lisää kun viemme uusiutuvia kemikaalejamme markkinoille ja rakennamme kokonaan uutta korkean arvon tuotekategoriaa kestävän kehityksen mukaisille kemikaaleille. Yhteistyömme biopohjaisten ratkaisujen kehittämisessä monille eri asiakassegmenteille Aasian jalkine- ja tekstiilimarkkinoilla jatkuu,”sanoo UPM Biochemicalsin johtaja Michael Duetsch, ja jatkaa:

”Dongsung Chemical on viime vuosina ollut edelläkävijä kestävien asiakasratkaisujen kehittämisessä. Olemme hyvin iloisia voidessamme nyt turvautua myös heidän kokemukseensa sekä innostukseen ja näkemykseen innovatiivisten materiaaliemme markkinoinnissa Korean isoilla glykolimarkkinoilla.”

”Dongsung on viime vuosina ollut edelläkävijä kestävien asiakasratkaisujen kehittämisessä, ja siksi olemme innoissamme voidessamme hyödyntää heidän kokemustaan, innostustaan ja näkemystään innovatiivisten materiaaliemme markkinoinnissa Korean isoilla glykolimarkkinoilla.”

Dongsung Chemicalin toimitusjohtaja ManWoo Lee lisää:

”Kumppanuus UPM:n kanssa mahdollistaa puusta tuotettujen biomassaraaka-aineiden toimittamisen Koreaan. Olemme sitoutuneita vähentämään hiilipäästöjä ja edistämään ESG-johtamista siten, että autamme kumppaneitamme kehittämään ympäristöystävällisiä tuotteita UPM:n biomonoetyyliglykolia hyödyntämällä.”

UPM investoi 1 180 miljoonaa euroa maailman ensimmäisen teollisen mittakaavan biojalostamon rakentamiseen Saksan Leunaan. Leunassa UPM jalostaa kestävästi hankitun, sertifioidun lehtipuun seuraavan sukupolven biokemikaaleiksi, jotka mahdollistavat elintärkeän siirtymän fossiilipohjaisista materiaaleista uusiutuviin materiaaleihin monilla teollisuudenaloilla. Leunan biojalostamo on osa suurempaa kasvuliiketoimintaa, UPM Biorefiningia, jossa keskitytään skaalaamaan biojalostamoja tuottamaan erilaisia kestävästä biomassasta valmistettuja uusiutuvia polttoaineita ja kemikaaleja.

UPM:n BioPura™-biomonoetyleeniglykoli valmistetaan lehtipuusta, jota saadaan Leunan lähialueiden metsistä Saksassa. Biomassa ei kilpaile ravintoresurssien kanssa, ja UPM varmistaa alusta alkaen ilmastoneutraalin1 BioMEG-tuotannon,jossa tulevaisuudessa ylletään lisätoimilla alle nettonollapäästöjen.

UPM on valinnut Dongsung Chemicalin uuden biopohjaisen monoetyleeniglykolin ainoaksi jakelijaksi Koreassa.

Vasemmalta oikealle: Benedict Kim (Bioplastic-yksikön tiiminvetäjä, Dongsung Chemical), Seongwon Cho (liiketoiminnan D&I vetäjä, Dongsung Chemical), Marvin Strüfing (BioGlycols-tuotteiden myyntijohtaja, UPM Biochemicals) ja Kenneth Kim (johtaja, Bioplastics, Dongsung Chemical). (Kuva: UPM)

1  raaka-aineiden hankinnasta tuotteen valmistukseen (cradle to gate), kun huomioon otetaan biogeeninen hiili raaka-aineena ja vihreän sähkön ostaminen

Lisätietoja:
Martin Ledwon, sidosryhmäsuhteiden johtaja, UPM Biorefining & Technology, martin.ledwon@upm.com

Ma–pe 9.00–16.00 (EEST)

UPM Biochemicals
UPM Biochemicals tarjoaa innovatiivisia, kestävän kehityksen mukaisia ja kilpailukykyisiä puupohjaisia biokemikaaleja fossiilisten raaka-aineiden korvaamiseen ja ympäristösuorituskyvyn parantamiseen eri käyttökohteissa. Uusiutuvien glykolien loppukäyttösegmenttejä ovat esimerkiksi tekstiilit, PET-pullot, pakkaukset, jäähdytysaineet, komposiitit, lääketeollisuus, kosmetiikka ja pesuaineet. Ligniinipohjaiset uusiutuvat toiminnalliset täyteaineet (Renewable Functional Fillers, RFF) ovat kestävä vaihtoehto hiilimustalle ja saostetulle silikalle erilaisissa kumi- ja muovisovelluksissa. UPM rakentaa Saksan Leunaan teollisen mittakaavan biojalostamoa, jossa puusta tehdään uuden sukupolven biokemikaaleja. www.upmbiochemicals.com

Seuraa UPM Biochemicalsia LinkedInissä. #upmbiochemicals #beyondfossils

Tarjoamme uusiutuvia ja vastuullisia ratkaisuja ja innovoimme biotalouteen perustuvaa tulevaisuutta kuudella liiketoiminta-alueella: UPM Fibres, UPM Energy, UPM Raflatac, UPM Specialty Papers, UPM Communication Papers ja UPM Plywood. Alamme johtavana toimijana ja vastuullisuuden edelläkävijänä olemme allekirjoittaneet YK:n 1,5 asteen ilmastositoumuksen. Ilmastonmuutosta hillitsevät tavoitteemme ja toimenpiteemme perustuvat tieteelliseen tutkimukseen. Yhtiössämme työskentelee noin 17 200 henkilöä ja vuosittainen liikevaihtomme on noin 11,7 miljardia euroa. Osakkeemme on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. UPM Biofore – fossiilisista raaka-aineista riippumaton. www.upm.com

Dongsung Chemical

Dongsung Chemical tuottaa ja toimittaa jokapäiväiseen elämään tarvittavia polyuretaaniteknologiaan perustuvia kemiallisia materiaaleja aina jalkineiden materiaaleista auto- ja rakennusteollisuuden materiaaleihin. Me Dongsung Chemicalilla laajennamme liiketoimintaamme ja kehitämme ympäristöystävällisiä ja toimivia materiaaleja kilpailukyvyn varmistamiseksi sekä kotimaisilla että globaaleilla markkinoilla.

Avainsanat: