VAASAN on julkaissut vuoden 2011 yritysvastuuraporttinsa

Tuoreessa raportissa kerrotaan kattavasti VAASAN vastuullisuusohjelman ja -työn tavoitteista, toimenpiteistä ja tuloksista koko konsernissa. VAASAN Yritysvastuuohjelma kostuu viidestä ohjelma-alueesta, jotka ovat ravitsemus ja terveys, tuoteturvallisuus, ympäristövastuu, työhyvinvointi ja vastuullinen hankinta.

Raportti on jaettu neljään osaan: johdantoon, konsernin ja osa-alueiden esittelyyn sekä GRI-tunnuslukuihin.

Leipä merkittävä osa suomalaisten ravitsemusta

Leipä ja viljatuotteet ovat olennainen osa päivittäistä ruokavaliota. Meille VAASAN-konsernissa on tärkeää, että voimme tarjota kuluttajille terveellisiä ja hyvänmakuisia leipä- ja leipomotuotteita, ja näin edistää kuluttajien terveellisiä ruokavalintoja. Ravitsemus ja terveys -ohjelma muodostaakin VAASAN vastuullisuuden kivijalan nimenomaan sen kansanterveydellisten vaikutusten vuoksi. Haluamme, että tuotteidemme hyvää tekevät ominaisuudet ovat luonnollisia ja peräisin viljaraaka-aineen luontaisesti sisältämistä aineksista. Haluamme myös leipoa mahdollisimman ympäristöystävällisesti ja pitää henkilöstöstämme hyvää huolta.

Nyt julkaistu yritysvastuuraportti on järjestyksessään kahdeksas. Raportissa kerrotaan VAASANin tekemästä pitkäjänteisestä vastuullisuustyöstä sekä yrityksen roolista osana yhteiskuntaa vuoden 2011 aikana. Raportissa kerrotaan tällä kertaa aiempia yritysvastuuraportteja laajemmin myös VAASAN yritysvastuuohjelman toteuttamisesta ja sen tuloksista koko konsernin alueella, kaikissa VAASAN maissa ja yhtiöissä.

Raportti on julkaistu VAASAN-konsernin nettisivuilla sekä suomeksi että englanniksi ja se on ladattavissa näiden linkkien kautta:

- suomeksi: http://vaasan.smartpage.fi/fi/vaasan-yritysvastuuraportti-2011/

- englanniksi: http://vaasan.smartpage.fi/en/corporate-responsibility-report-2011/

Mira Perander, viestintäpäällikkö, VAASAN Oy
Puh. 0204 46 2102, mira.perander@vaasan.com

VAASAN-konserni on kansainvälinen leivonnan edelläkävijä ja johtava leipomoalan toimija kotimarkkina-alueellaan Pohjoismaissa ja Baltiassa. Olemme myös maailman suurin hapankorppujen ja toiseksi suurin näkkileivän valmistaja. Tuotevalikoimamme koostuu tuoreista leivistä, kahvileivistä, leivonnaispakasteista, hapankorpuista ja näkkileivistä. Vuonna 2011 VAASAN-konsernin liikevaihto oli noin 408 miljoonaa euroa, konsernimme työllistäessä noin 2 730 henkilöä. www.vaasan.com

Avainsanat: