Valmet sai toisen jatkojalostuslinjojen tilauksen Metsä Tissuen Mariestadin tehtaalle Ruotsiin

Valmet Oyj:n lehdistötiedote 19.6.2024 klo 9.30

Valmet toimittaa kaksi kokonaista pehmopaperin jatkojalostuslinjaa pakkausratkaisuineen Metsä Tissuen Mariestadin tehtaalle Ruotsiin. Toimitus sisältää digitaaliset palvelut ja koulutuksen sekä tuen käynnistyksen jälkeen. Tilaus on jatkoa aiemmin ilmoitetulle Valmet Advantage DCT 200 -pehmopaperilinjan toimitukselle samalle tehtaalle. Molemmat toimitukset ovat osa Metsä Tissuen Future Mill -nimistä laajennus- ja modernisointiprojektia, jonka tavoitteena on maailmanluokan ympäristöllinen ja operatiivinen suorituskyky.

Kahden pehmopaperin jatkojalostuslinjan tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2024 ensimmäisen neljänneksen tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta.

”Meillä on pitkä historia Valmetin kanssa. Yhtiön lisättyä valikoimaansa jatkojalostusteknologiat näemme heidän kokonaisvaltaisen, pehmopaperikoneen ja jatkojalostuslinjat sisältävän ratkaisunsa synergiat. Valmetin huipputeknologiat ja todistettu suorituskyky varmistavat optimaalisen tuotannon, turvallisemman työympäristön ja tehokkaamman pehmopaperituotannon”, sanoo Metsä Tissuen projektijohtaja Esa Paavolainen.

”Tämä on yksi Valmetin ensimmäisistä projekteista, joissa toteutetaan koko arvoketju yhdistämällä Valmetin pehmopaperilinja ja jatkojalostusteknologiat. Tarjooma on markkinoilla ainutlaatuinen. Sen avulla olemme kehittäneet keskitetyn ratkaisun integroidun tehdaskonseptin toteuttamiseen. Olemme ylpeitä siitä, että voimme olla osa Metsä Tissuen laajentumiskehitystä”, sanoo Pehmopaperin jatkojalostus -liiketoimintayksikön myynti-, markkinointi- ja palvelujohtaja Gianfranco Agnusdei Valmetin Paperit-liiketoimintalinjalta.

Toimituksen tekniset tiedot

Toimitus koostuu kahdesta Valmet Perini Constellation -jatkojalostuslinjasta ja pehmopaperirullien tuotantoon tarvittavasta pakkauskoneesta. Koneen tehokkuus, joustavuus ja alhainen energiankulutus edustavat uusinta teknologiaa.

Tietoa asiakkaasta Metsä Tissue

Metsä Tissue vastaa Metsä Groupin pehmopaperi- ja tiivispaperiliiketoiminnoista. Se valmistaa hygieniatuotteita kotitalouksille ja ammattilaisille sekä tiivispapereita ruoanvalmistukseen ja pakkaamiseen. Metsä Tissuen liikevaihto vuonna 2023 oli 1,3 miljardia euroa, ja sillä oli noin 2 500 työntekijää. Metsä Groupin emoyhtiö Metsäliitto Osuuskunta on noin 90 000 suomalaisen metsänomistajan omistuksessa.

Samppa Ahmaniemi, johtaja, Pehmopaperin jatkojalostus -liiketoimintayksikkö, Paperit-liiketoimintalinja, puh. +39 0583 460552, samppa.ahmaniemi@valmet.com
Gianfranco Agnusdei, Pehmopaperin jatkojalostus -liiketoimintayksikön myynti-, markkinointi- ja palvelujohtaja, Paperit-liiketoimintalinja, puh. +39 0583 460900, gianfranco.agnusdei@valmet.com

Valmet on maailman johtava prosessiteknologian, automaatioratkaisujen ja palvelujen toimittaja ja kehittäjä sellu-, paperi- ja energiateollisuudelle. Automaatiojärjestelmillämme ja virtauksensäätöratkaisuillamme palvelemme vielä laajempaa prosessiteollisuuden asiakaskuntaa. Yli 19 000 ammattilaistamme työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen – joka päivä.

Yhtiöllä on yli 220 vuoden teollinen historia ja vahva näyttö jatkuvasta parantamisesta ja uudistumisesta. Valmetin liikevaihto vuonna 2023 oli noin 5,5 miljardia euroa.

Seuraa meitä valmet.fi | X | X (IR) | LinkedIn | Facebook | YouTube | Instagram | Instagram (IR) |