Valmet toimittaa automaation Suomen Teollisuuden Energiapalvelut – STEP Oy:n uuteen käyttöhyödykelaitokseen Harjavaltaan

Valmet Oyj:n ammattilehdistötiedote 5.11.2020 klo 14.00

Valmet on saanut tilauksen automaatiojärjestelmästä Suomen Teollisuuden Energiapalvelut – STEP Oy:n uuteen käyttöhyödykelaitokseen, joka on rakenteilla Harjavallan suurteollisuuspuistossa. STEP rakentaa ja operoi laitosta, joka toimittaa käyttöhyödykkeitä sen asiakkaan (BASF) uudelle akkumateriaalitehtaalle.

Tilaus sisältyi Valmetin vuoden 2020 kolmannen neljänneksen saatuihin tilauksiin. Tilauksen arvoa ei julkisteta. Järjestelmä toimitetaan keväällä 2021.

”Käytämme Valmet DNA:ta pääautomaatiojärjestelmänä jo Harjavallan voimalaitoksellamme. Valmet pystyi tarjoamaan kilpailukykyisen paketin, joten oli loogista laajentaa olemassa olevaa automaatiojärjestelmää myös uudelle laitokselle. Yksi järjestelmä tekee kunnossapidosta paljon helpompaa, sillä henkilökunta osaa jo toimia sen kanssa. Lisäksi hanke antaa meille erinomaisen mahdollisuuden tutustua uuteen Valmet DNA User Interface -käyttöliittymään”, sanoo automaatioinsinööri Mika Nuotio Suomen Teollisuuden Energiapalvelut – STEP Oy:stä.

”On hienoa jatkaa pitkäaikaista yhteistyötä STEPin kanssa tässä erittäin mielenkiintoisessa hankkeessa. Asiakas käyttää nyt automaatiojärjestelmäänsä DNA Operate -prosessinäytöillä, ja tässä hankkeessa he pääsevät tutustumaan uuteen Valmet DNA User Interface -käyttöliittymään ja hyödyntämään sen monia etuja”, sanoo myyntipäällikkö Arto Mäkinen Valmetin Automaatio-liiketoiminnasta.

Havainnekuva STEP Oy:n Harjavallan käyttöhyödykelaitoksesta

Tietoja Valmetin toimituksesta

Valmetin toimitus sisältää ohjelmistosuunnittelun ja Valmet DNA -automaatiojärjestelmän uudella selainpohjaisella Valmet DNA User Interface (DNA UI) -käyttöliittymällä sekä nykyisen Valmet DNA -automaatiojärjestelmän päivityksen.

Valmet DNA User Interface (DNA UI) laajentaa automaatiojärjestelmän käytön perinteisen valvomon ulkopuolelle. Uusimpiin teknologioihin pohjautuva käyttöliittymä sisältää vahvasti suojatun tiedonsiirron, jonka avulla laitoksen järjestelmään voidaan kytkeytyä turvallisesti ajasta ja paikasta riippumatta.

Tietoja asiakkaasta Suomen Teollisuuden Energiapalvelut – STEP Oy (STEP)

Suomen Teollisuuden Energiapalvelut – STEP Oy (STEP) tarjoaa kestäviä energiaratkaisuja teollisuusasiakkaille kumppanuusperiaatteita noudattaen. Asiakkaiden tarpeet, energiatehokkuus ja räätälöidyt ratkaisut ovat keskeisessä asemassa kaikissa sen tarjoamissa energiaratkaisuissa. STEP on Veolian (51 %) ja Pori Energian (49 %) omistama yhteisyritys.

Arto Mäkinen, myyntipäällikkö, Automaatio, Valmet, puh. 040 549 2330

Valmetin liikevaihto vuonna 2019 oli noin 3,5 miljardia euroa. Yli 13 000 ammattilaistamme ympäri maailmaa työskentelee lähellä asiakkaitamme, sitoutuneina asiakkaidemme menestyksen edistämiseen - joka päivä. Valmetin pääkonttori sijaitsee Espoossa ja sen osakkeet noteerataan Nasdaq Helsingissä.