Kesäristeilyjen suosio kasvussa

Kesä on perinteisesti vilkasta aikaa laivayhtiöille. Viking Linen ennakkovarausten perusteella kuluvan kesän risteilymatkoja varataan jopa edellisvuottakin vilkkaammin. Lisälähdöt Tallinnan kasvattavat kesäkuukausien kapasiteettia erittäin suositulla reitillä. Myös Helsinki–Tukholma-reitin heinäkuun ennakkovarausten määrä on selvästi viime vuotta suurempi. Toisaalta kesäristeilyjä varataan usein hetken mielijohteesta, ja esimerkiksi Turusta lähteville Piknik-päiväristeilyille on vielä tilaa.

Viking Linen tuoreimman asiakastutkimuksen mukaan risteilyiltä halutaan ennen kaikkea pientä irtiottoa arjesta. Toiseksi tärkein syy lähteä risteilylle on kaipuu merelle ja miellyttävät elämykset. Kesäaikaan Punaisilla laivoilla panostetaankin erityisesti lapsiperheisiin ja rentouttavaan ajanvietteeseen – myös lyhyillä matkoilla. Tämä näkyy perhehyttien ja Helsingistä lähtevien Piknik-päiväristeilyjen kysynnän kasvuna.

Helsingistä Tukholmaan suuntautuvilla matkoilla heinäkuun kysyntä on merkittävästi viime vuotta vilkkaampaa.

-       Perhehytit varataan usein ensimmäisten joukossa, mutta heinä-elokuun vaihteessa on vielä vapaana muutamia, perheille hyvin soveltuvia neljän hengen hyttejä. Suomen kesäsää saattaa tunnetusti yllättää. Silloin hyvä vaihtoehto on vaikkapa Turusta lähtevä Piknik-päiväristeily, joka tarjoaa ohjelmaa kaikenikäisille, suosittelee Viking Linen aluepäällikkö Mette Lindroth.

Risteily on kompakti tapa viettää kesäpäivää hyvän ruoan, edullisten ostosten ja merellisen tunnelman merkeissä. Lapsimatkustajia viihdyttävät mm. Ville Vikingin Seikkailusaaret, Itämerilaboratorio, Kummituksia laivalla -nukkemusikaali ja taikurikoulu.

Christa Grönlund

Communications Manager, Marketing Communications

358 9 123 5242 christa.gronlund@vikingline.com

Mette Lindroth,

Regional Manager

mette.lindroth@vikingline.com, +358 9 12351

Viking Line is a public limited company and a market-leading brand in passenger traffic on the northern Baltic Sea. It offers passenger services, recreation and cargo carrier services on the vessels Gabriella, Mariella, Amorella, Rosella, Viking Cinderella, Viking XPRS and on the flagship Viking Grace.

Avainsanat:

- Perhehytit varataan usein ensimmäisten joukossa, mutta heinä-elokuun vaihteessa on vielä vapaana muutamia, perheille hyvin soveltuvia neljän hengen hyttejä. Suomen kesäsää saattaa tunnetusti yllättää. Silloin hyvä vaihtoehto on vaikkapa Turusta lähtevä Piknik-päiväristeily, joka tarjoaa ohjelmaa kaikenikäisille.
Mette Lindroth, Regional Manager, Viking Line