McCannin ja Viking Linen yhteistyö laajenee Pohjoismaihin

Viking Line keskittää pohjoismaista mainostoimistoyhteistyötään ja on valinnut pitkäaikaisen suomalaisen mainostoimistokumppaninsa McCannin vastaamaan yhtiön mainonnasta Pohjoismaissa. McCann suunnittelee ja toteuttaa varustamon mainontaa sekä Tukholmasta että Helsingistä käsin. Yhteistyö käynnistyy tammikuussa 2017.

Viking Line on tuonut Itämerelle elämyksiä jo vuodesta 1959. Varustamo haluaa jatkossa kehittyä yhä merkittävämmäksi elämysten edelläkävijäksi Pohjoismaissa. Tärkeässä roolissa on yhtenäinen, keskitetty markkinointiviestintä. McCann on ollut Viking Linen mainonnan kumppani Suomessa jo vuodesta 1979. Nyt jopa maailman mittakaavassa ainutlaatuinen ja pitkäaikainen yhteistyö laajenee pohjoismaiselle tasolle.

Tavoitteenamme on pysyä jatkossakin suomalaisten ja ruotsalaisten Itämeren matkailun ykkösvalintana. Pohjoismaisen mainostoimiston valinnassa keskeistä olikin löytää toimija, jolla on hyvä ymmärrys molemmista päämarkkinoistamme. Keskittämällä mainostoimistoyhteistyötä Pohjoismaissa voimme yhtenäistää sekä strategista että luovaa prosessia merkittävästi, kertovat Viking Linen markkinointijohtaja Kaj Takolander ja markkinointipäällikkö Samuli Heiskala.

Mainostoimisto McCann on viime vuosina terävöittänyt strategiaansa. Tavoitteena on olla johtava kumppani pohjoismaista ja kansainvälistä kasvua hakeville brändeille.

Laajentuva yhteistyö Viking Linen kanssa on merkittävä askel uudelle McCannille, jota rakennamme yhdessä kunnianhimoisen asiakkaan kanssa. Koko toimistomme on innoissaan mahtavan hauskasta yhteistyöstä, jonka saamme tammikuusta lähtien laajentaa pohjoismaiselle tasolle. Historia ja perinne 38 vuoden ajalta velvoittavat tekemään alan parasta markkinointiviestintää myös tänään, sanoo Petteri Lillberg McCannista.

McCann Nordicin Viking Linen ydintiimissä tulevat olemaan asiakasvastaava Christina Wihlner Lentell, strategiasta vastaava Petteri Lillberg ja luovat johtajat Ludvig Ehrenstråhle ja Arvid Nittve. Suomessa McCannin työtä johtaa McCann Helsingin luova johtaja Attila Kiraly.

Kuvassa: Petteri Lillberg, McCann ja Samuli Heiskala, Viking Line. Kuva Kimmo Levonen SMOY

Samuli Heiskala, markkinointipäällikkö,

samuli.heiskala@vikingline.com, +358 9 123 5221

Christa Grönlund, tiedotuspäällikkö, Marketing Communications, christa.gronlund@vikingline.com, +358 9 123 5242