Suomen tunnetuimman taidegraafikon Erik Bruunin näyttely M/S Viking Gracelle

M/S Viking Grace kokee tuulahduksen taidetta, kun kuuluisan taidegraafikon Erik Bruunin näyttely saapuu Itämeren aalloille. Risteilymatkustajat pääsevät nauttimaan matkailu-, kaupunki- ja luontoteemoistaan tunnetun Bruunin näyttelystä Turku–Tukholma-reitillä 21.4.–4.6.2017. Ainutlaatuinen taide-elämys merellisessä näyttely-ympäristössä on matkustajille maksuton ja ilahduttaa taatusti niin lapsia kuin aikuisia.

Muun muassa Jaffan, Veikkauksen ja Finnairin ikonisista julisteista sekä Suomen Luonnonsuojeluliiton tunnukseksi tulleesta Saimaan norpasta (1974) tunnettu Erik Bruun on yksi Suomen tunnetuimmista ja rakastetuimmasta taidegraafikoista. Uransa aikana Bruun on suunnitellut yli 500 julistetta, kymmeniä postimerkkiä, seteleitä, yritys- ja yhdistysmerkkejä sekä lukuisten julkaisujen ulkoasuja. Huhtikuussa 91 vuotta täyttävä moniosaaja ei vielä malta lopettaa: viime aikoina työpöydällä ovat syntyneet mm. Pori Jazz -juliste (2016), Sulka-postimerkki (2016) ja Arktika-postimerkkisarja (ilmestyy 9.5.2017). Viking Gracella 21.4.–4.6.2017 pidettävässä näyttelyssä on esillä valittuja paloja Erik Bruunin koko tuotannosta.

– On ilo ja kunnia saada Bruunin näyttely Itämeren upeimmalle laivalle. Hänen töissään näkyy paljon sellaista, joka on myös meille hyvin tärkeää: luonnon arvostus sekä kiinnostus matkustamiseen ja uusiin paikkoihin. Olikin luontevaa ryhtyä yhteistyöhön ja tuoda matkustajiemme iloksi taide-elämys muiden lukemattomien elämyksiemme joukkoon, hehkuttaa Viking Linen linjapäällikkö Valpuri Mäkinen.

Runsaan kuukauden esillä olevan näyttelyn avajaiset pidetään 20.4. klo 15. Matkustajat pääsevät mukaan avajaisiin iltalähdöllä Turusta 19.4. tai piknik-risteilyllä 20.4., joka lähtee aamulla Turusta, käy Maarianhaminassa ja palaa samana iltana Turkuun.

Valpuri Mäkinen

Route Manager, Turku–Stockholm

358 50 384 2105 valpuri.makinen@vikingline.com

Christa Grönlund

Communication Manager, Marketing Communications

358 9 123 5242 christa.gronlund@vikingline.com

Viking Line is a public limited company and a market-leading brand in passenger traffic on the northern Baltic Sea. It offers passenger services, recreation and cargo carrier services on the vessels Gabriella, Mariella, Amorella, Rosella, Viking Cinderella, Viking XPRS and on the flagship Viking Grace.

Avainsanat:

– On ilo ja kunnia saada Bruunin näyttely Itämeren upeimmalle laivalle. Hänen töissään näkyy paljon sellaista, joka on myös meille hyvin tärkeää: luonnon arvostus sekä kiinnostus matkustamiseen ja uusiin paikkoihin. Olikin luontevaa ryhtyä yhteistyöhön ja tuoda matkustajiemme iloksi taide-elämys muiden lukemattomien elämyksiemme joukkoon.
Valpuri Mäkinen, Viking Line’s Turku–Stockholm Route Manager