Viking Line Abp:n varsinaisen yhtiökokouksen päätökset 2024

Viking Line Abp          YHTIÖKOKOUKSEN PÄÄTÖKSET            23.4.2024, klo. 13.45

Viking Line Abp:n varsinaisen yhtiökokouksen päätökset 2024

Viking Line Abp:n varsinainen yhtiökokous pidettiin tänään 23. huhtikuuta 2024 kello 12.00 Maarianhaminassa. Kokous vahvisti emoyhtiön tilinpäätöksen ja konsernitilinpäätöksen, sekä hyväksyi hallituksen osingonjakoehdotuksen, että osinkona jaetaan 1,00 euroa osakkeelta tilikaudelta 1.1.–31.12.2023 ja että osingonjaon täsmäytyspäivä on 25. huhtikuuta 2024 ja osingon maksupäivä on 2. toukokuuta 2024.

Kokous myönsi hallitukselle ja toimitusjohtajalle vastuuvapauden.

Yhtiökokous hyväksyi hallituksen (nimityskomitean ominaisuudessa) ehdotuksen hallitukseksi, ja varsinaisiksi jäseniksi valittiin uudelleen: Jakob Johansson, puheenjohtaja, Christina Dahlblom, Ulrika Danielsson, Stefan Lundqvist, Andreas Remmer, Gert Sviberg ja Peter Wiklöf. Varajäseniksi valittiin uudelleenTomas Lindholm, Casper Lundqvist ja Fredrik Vojbacke.

Yhtiön tilintarkastajaksi valittiin uudelleen tilintarkastusyhteisö PricewaterhouseCoopers Oy (vastuullisena tilintarkastajana KHT Martin Grandell).

Yhtiön kestävyysraportointitarkastajaksi valittiin kestävyystarkastusyhteisö PricewaterhouseCoopers Oy (vastuullisena kestävyysraportointitarkastajana KRT Martin Grandell).

VIKING LINE ABP

Jan Hanses