Viking Line panostaa Tallinnan-liikenteeseen – heinäkuussa kolminkertainen määrä lähtöjä

Helsinki–Tallinna-reitin suosio jatkaa kasvuaan. Suomalaisten suosikkikohde Viro vetää puoleensa niin vapaa-ajan risteilijöitä, työmatkustajia kuin Suomessa matkalla olevia turistejakin. Viking Line vastaa kovaan kysyntään tuomalla reitille uuden laivan, Viking Fasterin eli FSTR:n, ajalle 10.4.–22.10.2017. Uusi laiva on katamaraani, jolla matka taittuu alle kahdessa tunnissa.

Katamaraanin tulon myötä Viking Line kuljettaa kesällä Helsingin ja Tallinnan väliä parhaimmillaan 12 kertaa päivässä. Runsas vuorojen määrä ja lyhyt matka-aika mahdollistavat joustavan liikkumisen ja antavat Suomenlahden ylittäville matkailijoille yhä enemmän valinnan varaa.

Helsinki–Tallinna-reitti on ehdottomasti suosituin reitti Itämeren laivamatkailijoiden keskuudessa. Monet suuntaavat Viroon työmatkalle tai ostoksia tekemään. Aiempina vuosina lisävuoroja on toteutettu M/S Mariellan ja M/S Gabriellan lisälähtöjen avulla. Tänä vuonna matkustajille haluttiin tarjota lisäksi mahdollisuus päästä entistä nopeammin ja joustavammin Tallinnaan. Suurempi määrä vuoroja tekee matkustamisesta entistä helpompaa.

Osa viettää mielellään aikaa laivalla, toiset taas tahtovat päästä perille nopeasti ja vaivattomasti. Yhä useampi suomalainen ja Suomessa käyvä turisti haluaa piipahtaa päiväreissulla Tallinnassa. Siksi päätimme kasvattaa kalustoamme pikavuoroaluksella. Tällä kertaa halusimme myös aloittaa lisävuorot jo keväällä ja jatkaa niitä pitkälle syksyyn. Matkustajia reitille riittää, emmekä tahdo jättää ketään rannalle, kertoo Viking Linen markkinointijohtaja Kaj Takolander.

Alle kahdessa tunnissa Tallinnaan

Viking FSTR:n matka-aika Helsingistä Tallinnaan on tunti ja 45 minuuttia. Työnteko onnistuu laivalla kätevästi – yläkannen ikkunanpuoleisten istuinten vieressä on pistokkeet tietokoneen lataamista varten. Vaikka laiva ajaakin reitin hujauksessa, on nautiskelijoilla mahdollisuus tehdä ostoksia ja rentoutua ravintolassa tai pubissa matkan aikana.

Laivassa on tilaa noin 850 matkustajalle ja kyytiin mahtuu kerrallaan 120 autoa. Laivalla on myös Club Lounge -ekstraluokka, jossa lipun hintaan kuuluu tarjoilu. Tallinnasta matkaa voi jatkaa autolla Viron kiinnostaviin kohteisiin, vaikkapa Vihulan kartanoon viettämään spa-viikonloppua tai vierailemaan Itämeren syrjäisillä hiekkarannoilla. Rentoutumista, ostoksia, kulttuuria ja ruokaelämyksiä on toki tarjolla Tallinnassakin ja kaupunkilomailuun voi varata aikaa vaikka koko päiväksi. Viimeiset paluulähdöt Helsinkiin lähtevät illansuussa.

Keväällä ja syksyllä Viking XPRS:n neljän vuoron lisäksi Viking FSTR ajaa neljästä kuuteen vuoroa päivässä. Heinäkuussa lähtöjä on yhteensä jopa 12 joka päivä, kun myös Helsinki–Tukholma-reitillä liikennöivät laivat Gabriella ja Mariella piipahtavat päivällä lisäksi Tallinnassa.

Uusia lähtöjä voi varata 15.3.2017 alkaen. Alustava aikataulu, muutokset ovat mahdollisia:

Kaj Takolander

Vice President Sales & Marketing

358 400 507908 kaj.takolander@vikingline.com

Jan Hanses

President and CEO

Christa Grönlund

Communication Manager, Marketing Communications

358 9 123 5242 christa.gronlund@vikingline.com

Viking Line is a public limited company and a market-leading brand in passenger traffic on the northern Baltic Sea. It offers passenger services, recreation and cargo carrier services on the vessels Gabriella, Mariella, Amorella, Rosella, Viking Cinderella, Viking XPRS and on the flagship Viking Grace.

Avainsanat:

– Osa viettää mielellään aikaa laivalla, toiset taas tahtovat päästä perille nopeasti ja vaivattomasti. Yhä useampi suomalainen ja Suomessa käyvä turisti haluaa piipahtaa päiväreissulla Tallinnassa. Siksi päätimme kasvattaa kalustoamme pikavuoroaluksella. Tällä kertaa halusimme myös aloittaa lisävuorot jo keväällä ja jatkaa niitä pitkälle syksyyn. Matkustajia reitille riittää, emmekä tahdo jättää ketään rannalle.
Kaj Takolander, Viking Line, markkinointijohtaja