Avoin mediakutsu 15.3. Helsingissä: Kuinka Suomen teollisuus digiloikkaa?

Mikä on teollisuuden vallankumous? Mitä ovat ne uudet avainteknologiat, joilla kehitetään uusia tuotteita ja palveluja kansainvälisille markkinoille? Millä uusilla keinoilla luoda teknologiasta menestyvää liiketoimintaa?

Media on tervetullut mukaan VTT:n Digitaalisuus-teollisuus-tulevaisuus -päätösseminaariin kuulemaan valmistavan teollisuuden digiloikasta ja uusien teknologioiden mahdollisuuksia, joilla vauhditetaan suomalainen teollisuus kasvuun. Tilaisuudessa julkistetaan VTT:n kaksivuotisen For Industry -kärkiohjelman loppuraportti.

Aika 15.3. klo 11 - 16.30
Paikka:
Paasitorni, osoite: Paasivuorenkatu 5 A, Helsinki, sali Sirkus

Digitaalisuus-, teollisuus- ja tulevaisuusteemoja avataan lyhyillä tietoiskuilla, demoilla ja edelläkävijäyritysten ratkaisuilla.

Ohjelma ja aikataulut: http://www.vtt.fi/medialle/tapahtumat/dtt2017
Media on tervetullut osallistumaan haluamaansa osuuteen.

Esimerkkejä demoista:

Robottikäsi, Tapio Heikkilä
Näe, kuinka teollisuuden kappaletavaran valmistukseen käytettävä ihmisen käden kokoinen robottikäsi toimii ja tunnistaa ympäristönsä.

Käyttöturvallisuutta robotiikkaan - tutka ja konenäkö toimivat yhdessä, Kimmo Solehmainen
Testaa käyttöturvallisuutta ja näe, kuinka ympärinäkevä linssi ja UWB-tutka havaitsevat koneiden lähellä olevat ihmiset. Kompakti teknologiaratkaisu helpottamaan käyttöturvallisuutta. Demolaitteen koko 20x30 cm.

Robotin etähallintatyökalu, Tapio Heikkilä ja Timo Kuula
Näe, kuinka helposti asiantuntija etähallitsee internet- ja pilvipalveluiden välityksellä robotin asetus- ja huoltotoimenpiteitä. Tämä mahdollistaa muun muassa robottijärjestelmän kalibroinnin.

3D-tulostettu sähkömoottorin roottori - parempi suorituskyky ja design, Pasi Puukko
Näe roottori, joka on 3D-lasersulatettu magneettisesta FeCo-jauheesta. Roottorin ulkomitat ovat 3x4,5 cm.

Huoltomies 4.0 - etäopastusta kädestä pitäen, Eija Kaasinen
Kokeile ja näe itse, kuinka lisätyn todellisuuden avulla etäasiantuntija voi antaa kädestä pitäen opastusta kentällä työskentelevälle huoltomiehelle.

Kilpailukykyä valmistukseen - visuaalinen analytiikka tuotannon ennakoinnissa, Juhani Heilala Näe, kuinka tuotantopäällikkö hyödyntää big dataa käyttämällä vuorovaikutteista ja visuaalista analytiikkaa.

Virtuaalinen 3D-tulostuksen simulointi, Sami Majaniemi
Insinöörit mallintavat, tuotesuunnittelijat valitsevat materiaaleja ja ekonomit laskevat kannattavuuksia. Näe, kuinka demossa suunnittelutiedot yhdistetään ja vaikutukset analysoidaan ennen 3D-tulostettavien tuotteiden valmistusta.

Ilmoittautumiset 14.3. klo 11 mennessä: Sirpa Posti, sirpa.posti@vtt.fi, 040 197 5922.

Risto Kuivanen, liiketoiminnan kehityspäällikkö, For Industry -ohjelmapäällikkö
040 511 6699, risto.kuivanen@vtt.fi

Milka Lahnalammi-Vesivalo
Viestintäpäällikkö
milka.lahnalammi-vesivalo@vtt.fi

Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy on Pohjoismaiden johtava tutkimus- ja teknologiayhtiö. Tuotamme tutkimuksen ja tiedon kautta asiantuntijapalveluja kotimaisille ja kansainvälisille asiakkaillemme ja kumppaneillemme, liike-elämälle ja julkiselle sektorille. Käytämme 4 miljoonaa tuntia vuodessa aivovoimaa teknologisten edistysaskelien kehittämiseen.VTT:n löydät sosiaalisen median kanavilta: Twitter @VTTFinland, Facebook, LinkedIn, YouTube, Instagram ja Periscope.