EU:n ja Intian nanoteknologian huiput koolla Espoossa: Akkujen ja polttokennojen tulevaisuuden näkymät aiheena

VTT järjestää EU:n ja Intian välisen verkostotyöpajan 13. - 14.6. Espoossa, jonne saapuu eurooppalaisia ja intialaisia huippututkijoita nanoteknologian ja sähkökemian alalta. Media on tervetullut seuraamaan tiistaina 14.6. pidettävää paneelikeskustelua, jonka aiheet liittyvät mm. mobiililaitteiden ja sähköautojen akkuihin ja vetyautojen polttokennoihin.

Tilaisuus pidetään Otaniemessä Innopoli 1:ssä, os. Tekniikantie 12, Espoo. Luennoitsijat ja panelistit ovat eurooppalaisia huippututkijoita ja teollisuuden edustajia sekä suurten intialaisten tutkimuslaitosten johtajia tai emeritusprofessoreita. Paneelikeskustelu alkaa klo 15.10. Toimittajilla on mahdollisuus haastatella asiantuntijoita sitä ennen pidettävällä kahvitauolla klo 14.40.

Tilaisuuden ohjelma verkossa: http://www.eicoon.eu/

Johtava tutkija Pertti Kauranen
pertti.kauranen@vtt.fi

Ilmoittautumiset ja asiantuntijoiden mahdolliset haastattelupyynnöt:
Tiedottaja Tiina Saario-Kuikko
tiina.saario-kuikko@vtt.fi

VTT on kansainvälisesti verkottunut, moniteknologinen tutkimuskeskus, joka tuottaa asiakkailleen korkeatasoisia teknologisia ratkaisuja ja innovaatiopalveluja. VTT lisää asiakkaidensa kansainvälistä kilpailukykyä ja edistää näin yhteiskunnan kestävää kehitystä, työllisyyttä ja hyvinvointia. VTT:llä työskentelee 3100 eri alojen asiantuntijaa. VTT:n liikevaihto on 290 M€. VTT:n päätoimipisteet ovat Espoossa, Tampereella, Oulussa ja Jyväskylässä.