Jussi Manninen VTT:n luonnonvara- ja ympäristöratkaisut -liiketoiminta-alueen vetäjäksi

VTT:n  luonnonvara- ja ympäristöratkaisut -liiketoiminta-alueen vetäjäksi (Executive Vice President) on 1. syyskuuta alkaen nimitetty filosofian tohtori Jussi Manninen. Hän  siirtyy takaisin VTT:lle nykyisestä tehtävästään työ- ja elinkeinoministeriöstä, jossa hän on vetänyt ministeriön biotalouskärkiohjelmaa.

Jussi Manninen on toiminut  VTT:llä aiemmin tutkijana, ryhmä- ja teknologiapäällikkönä. Hän on vetänyt VTT:llä konsernitason johtamiseen ja muutoksen liittyviä projekteja ja ohjelmia. Mannisella on hyvä tuntemus biotaloudesta sekä paperi- ja energiateknologiasta. Hän tuntee teollisuuden lisäksi EU:n tutkimushankkeita  sekä rahoitus- ja julkishallinnon toimintaa.

”Olen innostunut uudesta tehtävästä ja sen mahdollisuuksista. Tiedän, että yhdessä VTT:n  osaavan porukan kanssa saamme liiketoiminta-alueellamme paljon tulosta aikaan koko VTT:lle ja sen  asiakkaille.  Moni suomalaisyritys ei  ole oivaltanut biotalouden mahdollisuuksia. Etenkin erikoistuvat, kansainvälistyvät ja kasvuhakuiset yritykset voivat hyötyä siitä erityisosaamisesta, jota yhtiömme pystyy tarjoamaan tällä alueella.”

VTT:n kahden muun, eli tietointensiiviset tuotteet ja palvelut -liiketoiminta-alueen vetäjä on Petri Kalliokoski sekä älykäs teollisuus ja energiajärjestelmät -liiketoiminta-alueen  Erja Turunen.

Tj. Antti Vasara toteaa, että johtoryhmän rakenne, osaaminen ja henkilöt on nyt kuosissa. Strategiamme on nyt hiottu uuteen iskuun, ja uusi johtoryhmä alkaa toteuttamaan sitä yhdessä koko henkilöstön kanssa. Selkeällä strategialla, sitoutumisella, yhtiömme huippuluokan asiantuntijoilla ja hyvällä johtamisella pystymme nostamaan Suomea ja Suomessa toimivia yrityksiä kasvuun.

Luonnonvara- ja ympäristöratkaisut -liiketoiminta-alueen  aiempi vetäjä Kari Larjava siirtyy VTT:n spin off -yrityksen Global Eco Solution Oy:n toimitusjohtajaksi. Hän on toiminut tähän asti kyseisen yrityksen hallituksessa. Yritys keskittyy alueellisten energia- ja materiaalitehokkuusratkaisujen liiketoiminnan kehittämiseen Suomessa ja kansainvälisesti.

Kuva: Jussi Manninen

Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy
Toimitusjohtaja Antti Vasara
Puh. 020 722 4000, antti.vasara@vtt.fi

Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy on Pohjoismaiden johtava tutkimus- ja teknologiayhtiö. Tuotamme tutkimuksen ja tiedon kautta asiantuntijapalveluja kotimaisille ja kansainvälisille asiakkaillemme ja kumppaneillemme, liike-elämälle ja julkiselle sektorille. Käytämme 4 miljoonaa tuntia vuodessa aivovoimaa teknologisten edistysaskelien kehittämiseen. VTT:n löydät sosiaalisen median kanavilta: Facebook, LinkedIn, YouTube ja Twitter @VTTFinland.