Keskustelu jatkukoon: Suomesta kestävän kasvun kärkimaa

Meidän on tärkeää jatkaa rakentavaa ja toivontäyteistä keskustelua siitä, mihin nyt tulee investoida ja miten Suomesta tehdään kestävän kasvun kärkimaa.

Kutsuimme yhteiseen keskusteluun vaikuttajat: Emilia Kullas (EVA), Mårten Mickos (HackerOne), Risto Murto (Varma), Leena Mörttinen (VM), Risto Siilasmaa (F-Secure), Antti Vasara (VTT) ja Anu Partanen (Nordic West Office).

Keskiviikon 2.9. näkemyksellinen paneelikeskustelu on nyt katsottavissa tallenteena: https://youtu.be/RtL1AjWS2gU

Koronakriisi on osoittanut, että globaali arki ja talous voivat mullistua nopeasti. Horisontissa häämöttävät vielä suuremmat systeemiset haasteet, kuten ilmasto- ja kestävyyskriisi. Elvytystä tehdään nyt jättimäisin panoksin. Kysymys kuuluu: millaisiin teknologioihin ja taloustoimiin tulisi nyt satsata, jotta luomme Suomeen kestävää kasvua ja hyvinvointia pitkälle tulevaisuuteen?

VTT:n toimitusjohtaja Antti Vasaran Eksponentiaalisen toivon lista on yksi avaus panostuskohteista kasvun rakentamiseksi. Vasara kuvaa viiden tulevaisuuden kasvualan näköaloja täällä: https://www.vttresearch.com/sites/default/files/2020-07/VTT_eksponentiaalisen_toivon_lista_Antti_Vasara.pdf

Toivomme vilkkaan kasvukeskustelun jatkuvan!

Hyvän syksyn toivotuksin

VTT:n viestintä

Leena Rantasalo, viestintäpäällikkö
Puh. 050 300 7980, leena.rantasalo@vtt.fi

Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy on visionäärinen tutkimus-, kehitys- ja innovaatiokumppani. Tartumme globaaleihin haasteisiin ja luomme niistä kestävän kasvun mahdollisuuksia. Autamme yhteiskuntaa kehittymään ja yrityksiä kasvamaan teknologisten innovaatioiden avulla – ajattelemme beyond the obvious. Meillä on yli 75 vuoden kokemus huippututkimuksesta ja tieteeseen perustuvista tuloksista.

VTT luo vaikuttavuutta, kun innovaatiot ja liiketoiminta kohtaavat.

VTT – beyond the obvious

Lue lisää: www.vtt.fi,  Twitter @VTTFinland, Facebook, LinkedIn, YouTube ja Instagram