Lapsen rokotustiedot kätevästi Kasvuseulaan

Vanhempien käytössä oleva verkkopalvelu monipuolistui

Vanhemmat voivat nyt seurata pienokaisensa rokotuksia lapsen kasvua analysoivan Kasvuseula-verkkopalvelun avulla. VTT:n kehittämän palvelun uusi toiminnallisuus perustuu Lääketietokeskuksen ylläpitämiin luotettaviin tietoihin lapsen rokottamisesta.

Kasvuseula.fi on helppokäyttöinen verkkopalvelu, joka tarjoaa vanhemmille analysoitua ja luotettavaa tietoa oman lapsen kasvusta ja kasvun mahdollisista poikkeamista. Nyt palvelua on laajennettu uudella rokotustieto-osiolla.

Palvelun avulla vanhemmat voivat kätevästi kirjata lastensa rokotuksia ja seurata suositellun rokotusohjelman toteutumista. Rokotustiedot visualisoidaan selkeässä kaaviossa, jossa näkyvät kansallisen rokotusohjelman mukaiset rokotukset suuntaa-antavine rokotusaikoineen. Kasvuseula toimii näin suomalaista perusterveydenhuoltoa tukevana ja täydentävänä työkaluna.

”VTT haluaa palvelullaan auttaa vanhempia lastensa kasvun ja kehittymisen seuraamisessa. Kasvutietojen osalta palvelu on otettu todella innolla vastaan ja uskon, että samasta osoitteesta löytyvät rokotustiedot lisäävät sen hyödyllisyyttä ja käyttömukavuutta entisestään”, sanoo asiakaspäällikkö Kari Kohtamäki, jonka mukaan palveluun on kirjattu nyt yli 23 000 lapsen tiedot.

"Otimme ilolla vastaan VTT:n yhteistyöehdotuksen, koska internetissä on tietotulva rokotteista. Kasvuseula on luonteva paikka tarjota vanhemmille helposti ymmärrettävää ja luotettavaa tietoa rokotteista ja rokotuksista. Kasvuseulasta pääsee kätevästi Rokotustieto.fi-palveluun perehtymään syvemmin aiheeseen", kertoo kehitysjohtaja Topi Hanhela Lääketietokeskuksesta.

Luomalla uusia digitaalisia terveyspalveluita VTT haluaa toimia suunnannäyttäjänä kohti tulevaisuuden terveydenhoitoa.

Kasvuseula: https://kasvuseula.fi/

Katso video: https://www.youtube.com/watch?v=G_CCF96yFGQ

Kari Kohtamäki, asiakaspäällikkö
kari.kohtamaki@vtt.fi

Lääketietokeskus
Topi Hanhela, asiakkuus- ja kehitysjohtaja
topi.hanhela@laaketietokeskus.fi

Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy on Pohjoismaiden johtava tutkimus- ja teknologiayhtiö. Tuotamme tutkimuksen ja tiedon kautta asiantuntijapalveluja kotimaisille ja kansainvälisille asiakkaillemme ja kumppaneillemme, liike-elämälle ja julkiselle sektorille. Käytämme 4 miljoonaa tuntia vuodessa aivovoimaa teknologisten edistysaskelien kehittämiseen.VTT:n löydät sosiaalisen median kanavilta: Twitter @VTTFinland, Facebook, LinkedIn, YouTube, Instagram ja Periscope.