Lehdistötiedote: VTT nimitti Tiina Nakari-Setälän tutkimusjohtajaksi Luonnonvara- ja ympäristöratkaisut -liiketoiminta-alueelle

Filosofian tohtori Tiina Nakari-Setälä on nimitetty VTT:n Luonnonvara- ja ympäristöratkaisut -liiketoiminta-alueen tutkimusjohtajaksi 1.9.2016 alkaen.

Nakari-Setälä on toiminut yli 20 vuotta tutkimuksen, asiakastoiminnan ja liiketoiminnan kehityksen tehtävissä, esimerkiksi tutkijana, tutkimus- ja teknologiapäällikkönä, arvoverkkojohtajana ja liiketoiminnan kehitysjohtajana. Hänellä on vahva asiantuntemus tutkimus- ja innovaatiotoiminnasta, asiakastoiminnasta ja -rajapinnoista sekä tutkimustulosten ja teknologioiden kaupallistamisesta.

”Olen innoissani uudesta tehtävästä ja näköalapaikasta bio- ja kiertotalouden huippututkimukseen. Jatkamme aihepiirin korkeatasoista tutkimusta VTT:llä ja haemme entistä aktiivisemmin markkinapohjaisia avauksia teknologiamurroksiin yhdessä muiden liiketoiminta-alueiden kanssa. Bio- ja kiertotalouden innovaatioihin on kansallisesti ladattu suuria odotuksia, joten panostamme jatkossa vahvasti myös luonnonvara- ja ympäristöratkaisut -alueen tutkimuksen vaikuttavuuteen ja parempaan näkyvyyteen.”

VTT:n kaksi muuta liiketoiminta-aluetta ovat Tietointensiiviset tuotteet ja palvelut sekä Älykäs teollisuus ja energiajärjestelmät.

Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy
Jussi Manninen, Luonnonvara- ja ympäristöratkaisut -liiketoiminta-alueen johtaja
Puh. 0405355947, jussi.manninen@vtt.fi

Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy on Pohjoismaiden johtava tutkimus- ja teknologiayhtiö. Tuotamme tutkimuksen ja tiedon kautta asiantuntijapalveluja kotimaisille ja kansainvälisille asiakkaillemme ja kumppaneillemme, liike-elämälle ja julkiselle sektorille. Käytämme 4 miljoonaa tuntia vuodessa aivovoimaa teknologisten edistysaskelien kehittämiseen. VTT:n löydät sosiaalisen median kanavilta: Facebook, LinkedIn, YouTube ja Twitter @VTTFinland.