Mediakutsu: Rakentamisen näkymät Euroopassa finanssikriisin jälkeen

Maailmanlaajuinen finanssikriisi moukaroi rajusti eurooppalaista rakennusalaa. Huippuvuoden 2007 jälkeen pudotus on ollut hurja. Tänä vuonna rakentaminen Euroopassa vähenee edelleen – jo neljättä vuotta peräkkäin.

Euroopan rakennusmarkkinoiden tulevaisuus on pääaiheena, kun EUROCONSTRUCT-asiantuntijaverkosto kokoontuu Helsinkiin 16.–17. kesäkuuta. VTT:n järjestämässä konferenssissa käsitellään vuoteen 2013 ulottuvia rakentamisen lyhyen aikavälin näkymiä sekä keskipitkän aikavälin näkymiä vuoteen 2020 asti.

EUROCONSTRUCT-organisaatio julkistaa Euroopan rakentamista koskevat uudet ennusteet tiedotusvälineille perjantaina 17. kesäkuuta. Tilaisuuden alustukset pidetään englanniksi.

Paikka: Marina Congress Center, Baltic-kabinetti, Katajanokka, Helsinki
Aika: kello 12.30 - 13.30

Tilaisuudessa Euroopan rakentamisen tilaa ja näkymiä esittelevät EUROCONSTRUCT-organisaation presidentti, VTT:n Senior advisor Pekka Pajakkala, asuntorakentamisen asiantuntija Barbara Brito Martins Portugalin ITICistä (Instituto Técnico para a Indústria da Construcáo) sekä erikoistutkija Markku Riihimäki VTT Expert Services Oy:stä. Toimittajille on tarjolla lounas.

Ilmoittautumiset tilaisuuteen torstaihin 16.6 kello 15.30 mennessä osoitteeseen vtt.info@vtt.fi tai tiedottaja Mirkka Isotalolle puh. 040 8681748.

Tervetuloa!

Lisätiedot:

Pekka Pajakkala
Euroconstruct-organisaation presidentti
Senior Advisor, VTT
pekka.pajakkala@vtt.fi

Markku Riihimäki
Erikoistutkija, VTT Expert Services
markku.riihimaki@vtt.fi

www.vttexpertservices.fi/euroconstruct
www.euroconstruct.org

Euroconstruct–organisaation vuosittainen konferenssi pidetään Helsingissä 16.–17. kesäkuuta 2011. Järjestelyistä vastaa VTT, Suomen jäsen Euroconstruct–organisaatiossa. Organisaatioon kuuluvat lähes kaikki Euroopan maat. Viimeksi vastaava konferenssi järjestettiin Suomessa vuonna 1992.

Sakari Sohlberg
Tiedotuspäällikkö
sakari.sohlberg@vtt.fi

VTT on kansainvälisesti verkottunut, moniteknologinen tutkimuskeskus, joka tuottaa asiakkailleen korkeatasoisia teknologisia ratkaisuja ja innovaatiopalveluja. VTT lisää asiakkaidensa kansainvälistä kilpailukykyä ja edistää näin yhteiskunnan kestävää kehitystä, työllisyyttä ja hyvinvointia. VTT:llä työskentelee 3100 eri alojen asiantuntijaa. VTT:n liikevaihto on 290 M€. VTT:n päätoimipisteet ovat Espoossa, Tampereella, Oulussa ja Jyväskylässä.