Mika Toikka VTT:n asiakas- ja liiketoiminnan kehitysjohtajaksi

DI Mika Toikka on nimitetty VTT:n asiakas- ja liiketoiminnan kehitysjohtajaksi 13.2.2017 alkaen vastuualueenaan älykäs teollisuus ja energiajärjestelmät liiketoiminta-alue.

Toikalla on vankka kokemus työskentelystä kansainvälisissä yrityksissä markkinoinnin, markkinakehityksen, myynnin, asiakaskokemuksen sekä brändinrakentamisen parissa.

Toikka siirtyi VTT:lle Outokummulta, jossa hän toimi konsernin markkinointijohtajana ja myynnin johtoryhmän jäsenenä. Tätä ennen hän on työskennellyt markkinointijohtajana Parocilla, kehitystehtävissä TeliaSoneralla sekä liikkeenjohdon konsulttina Vectialla.

”VTT on vahva teknologiaosaaja ja tulevaisuuden teknologioiden kehittäjä. VTT:n uuden strategian painopistealueena on asiakaslähtöisyys, ja työllämme vaikutamme asiakkaan menestykseen. Mitä paremmin pystymme kytkemään oman osaamisemme asiakkaidemme kilpailuedun parantamiseen, sitä paremmin olemme onnistuneet työssämme. On äärimmäisen innostavaa päästä mukaan huipputiimiin ja olla mukana rakentamassa tulevaisuuden VTT:tä,” kertoo Toikka.

VTT:n älykäs teollisuus ja energiajärjestelmät -liiketoiminta-alue kehittää uusia, älykkäitä ratkaisuja sekä valmistavan teollisuuden että energiajärjestelmien käyttöön. Kehitämme tutkimustoiminnassamme teknologiaa ja uusia liiketoimintamalleja, joiden vaikutuksista hyötyvät asiakkaamme omissa liiketoiminnoissaan. Edistämme valmistavan teollisuuden rakenteellista muutosta ja kehitämme älykkäitä, vähähiilisiä ratkaisuja energian tuotantoon, jakeluun ja käyttöön.

Erja Turunen, liiketoiminta-alueen johtaja
050 380 9671,
erja.turunen@vtt.fi

Mika Toikka, asiakas- ja liiketoiminnan kehitysjohtaja
mika.toikka@vtt.fi
040 660 8265, mika.toikka@vtt.fi

Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy on Pohjoismaiden johtava tutkimus- ja teknologiayhtiö. Tuotamme tutkimuksen ja tiedon kautta asiantuntijapalveluja kotimaisille ja kansainvälisille asiakkaillemme ja kumppaneillemme, liike-elämälle ja julkiselle sektorille. Käytämme 4 miljoonaa tuntia vuodessa aivovoimaa teknologisten edistysaskelien kehittämiseen.VTT:n löydät sosiaalisen median kanavilta: Twitter @VTTFinland, Facebook, LinkedIn, YouTube, Instagram ja Periscope.