NIMITYSUUTINEN: Mika Toikka VTT:n kaupallisten toimintojen johtajaksi

Mika Toikka johtaa 1.3.2018 lähtien VTT:n uutta Commercial Operations -yksikköä, johon VTT kokoaa myynti-, markkinointi- ja viestintätoimintonsa tavoitteena asiakkaiden tarpeiden ja VTT:n osaamisen entistä osuvampi kohtaaminen sekä asiakaskokemuksen parantaminen. Yksikkö jakautuu kolmeen päätoimintoon: Myynti ja asiakaskumppanuudet, Markkinointi ja viestintä sekä Tutkimuksen palvelumuotoilu.

”Muutoksen taustalla on tarve tuoda kaikki asiakastarpeiden mukainen VTT:n osaaminen helposti asiakkaiden käytettäväksi. Parannamme kykyämme toimia asiakkaiden haasteista ja mahdollisuuksista syttyvänä palveluorganisaationa”, sanoo Mika Toikka.

Toikka on työskennellyt VTT:n asiakas- ja liiketoiminnan kehitysjohtajana 13.2.2017 lähtien vastuualueenaan Älykäs teollisuus ja energiajärjestelmät liiketoiminta-alue. VTT:lle hän siirtyi Outokummulta, jossa hän viimeksi toimi konsernin markkinointijohtajana ja myynnin johtoryhmän jäsenenä.

MEDIAMATERIAALI:

KUVA: Teknologian tutkimuskeskus VTT:n kaupallisista toiminnoista vastaavaksi johtajaksi ja VTT:n johtoryhmän jäseneksi on nimitetty diplomi-insinööri Mika Toikka. ​​(Kuva: VTT)

Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy
Mika Toikka, Executive Vice President, Commercial Operations
mika.toikka@vtt.fi, puh. 040 6608265, @mjstoikka

Paula Bergqvist
Viestinnän asiantuntija
paula.bergqvist@vtt.fi

Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy on yksi Euroopan johtavista tutkimus- ja teknologiaorganisaatioista. Tuotamme teknologiseen ja tieteelliseen osaamiseemme pohjautuvia innovaatiopalveluja asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneillemme. Käytämme vuosittain 4 000 000 tuntia aivovoimaa uusien älykkäiden teknologioiden, kilpailukykyä tehostavien ratkaisujen sekä innovatiivisten palvelujen tuottamiseen. Lue lisää: www.vtt.fi  Twitter @VTTFinland, Facebook, LinkedIn, YouTube ja Instagram. Kuvat ja videot löydät VTT:n kuvapankista.

Yrityksestä

VTT on yritysten ja yhteiskunnan visionäärinen tutkimus-, kehitys- ja innovaatiokumppani. Tuomme yhteen ihmiset, yritykset, tieteen ja teknologian ratkaistaksemme aikamme suurimpia haasteita. Näin luomme kestävää kasvua, työpaikkoja ja hyvinvointia ja tuomme eksponentiaalista toivoa maailmaan. VTT on yksi Euroopan johtavista tutkimuslaitoksista, ja meillä on lähes 80 vuoden kokemus huippututkimuksesta ja tieteeseen perustuvista tuloksista. Meillä työskentelee yli 2000 ammattilaista, ja kehitämme niin systeemisiä kuin teknologisia ratkaisuja, jotka voivat muuttaa maailmaa. Lupaamme ajatella kaikessa beyond the obvious.