PK-yrityksille mahdollisuus arvioida ja testata ilmaiseksi uusia älykkäitä teknologioita

Euroopan Unioni on koonnut Gateone-portaaliinsa 200 innovatiivista tuotekonseptia pk-yritysten testattaviksi. Tavoitteena on tukea pk-yritysten liiketoiminnan kehittämistä sekä tuotekonseptien kypsymistä markkinoille. Uusien teknologioiden testausmahdollisuudesta kiinnostuneet yritykset voivat ilmoittaa sovelluksensa arvioitavaksi ja tämän jälkeen portaali valitsee 50 yritystä, jotka voivat käyttää ja testata tuotekonseptia omissa sovelluksissaan. Testiraportti toimitetaan demonstraation omistajalle.

Gateone-tuotekonseptit tarjoavat uusia liiketoimintamahdollisuuksia seuraavilla teknologia-alueilla: energianhallinta, verkkoon kytketyt laitteet, älykkäät kaupungit, liikkuminen, asumista tukeva palvelut sekä turvallisuus. Konseptit on kehittänyt Teknologian tutkimuskeskus VTT,  CEA-LETI (Ranska),  CSEM:ltä (Sveitsi), Fraunhofer IPMS (Saksa), Tyndall National Institute (Irlanti), IK4-Ikerlan (Viro), LAAS CNRS (Ranska) sekä Teesside University (UK).

Gateone-projektia rahoittaa EU:n H2020-ohjelma ja sitä koordinoi ranskalainen Yole Développement.

Lisätietoja Skandinavian alueella:

Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy
Erikoistutkija Roland Guerre
puh. 0406546958, roland.guerre@vtt.fi

Milka Lahnalammi-Vesivalo
Viestintäpäällikkö
milka.lahnalammi-vesivalo@vtt.fi

Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy on Pohjoismaiden johtava tutkimus- ja teknologiayhtiö. Tuotamme tutkimuksen ja tiedon kautta asiantuntijapalveluja kotimaisille ja kansainvälisille asiakkaillemme ja kumppaneillemme, liike-elämälle ja julkiselle sektorille. Käytämme 4 miljoonaa tuntia vuodessa aivovoimaa teknologisten edistysaskelien kehittämiseen.