Riikka Virkkunen nimitetty kahteen eurooppalaiseen vaikuttajafoorumiin

VTT:n tutkimuspäällikkö Riikka Virkkunen on nimitetty Factories of the Future (FoF) Public Private Partnership Boardin puheenjohtajaksi. Hänet valittiin myös European Factories of the Future Research Association (EFFRA) johtokunnan jäseneksi. Molemmat johtokunnat koostuvat johtavien yritysten ja tutkimusorganisaatioiden korkean tason edustajista eri puolilta Eurooppaa.

​FoF ja EFFRA työskentelevät läheisessä yhteistyössä komission kanssa tulevaisuuden tutkimus- ja kehitysaiheiden priorisoimiseksi valmistavan teollisuuden uudistumisen ja digitalisaation alueella. Myös uuden puiteohjelman (FP9) toimintatavat ja sisällöt ovat ajankohtaisia asioita.

"FoF ja EFFRA ovat erinomaisia foorumeita vaikuttaa Euroopan ja Suomen teollisuuden uudistumisen kannalta keskeisiin kysymyksiin. VTT:n strategiatyö ja erityisesti "Teollisuuden uudistuminen" -majakka tukevat tätä työtä erinomaisesti. EFFRA Board on paikka, jossa voimme vahvistaa suhteita johtaviin tutkimusosapuoliin sekä luoda uusia kontakteja innovatiivisiin eurooppalaisiin yrityksiin, kuten Comau'un, Boschiin, Siemensiin, Continental Automotiveen, Prima Industrie'en, Volvo Groupiin, Mondragoniin ja Orgalimeen, joista on edustus johtokunnassa. Tällaiset kontaktit ovat erittäin arvokkaita myös asiakkaillemme, kun muodostamme uusia tutkimuskonsortioita tai etsimme liiketoimintakumppaneita. Ja onhan tämä myös tunnustus VTT:n aktiivisuudelle eurooppalaisissa verkostoissa", sanoo Riikka Virkkunen.

Sirpa Posti
Viestinnän asiantuntija
sirpa.posti@vtt.fi

Teknologian tutkimuskeskus VTT Oy on yksi Euroopan johtavista tutkimus- ja teknologiaorganisaatioista. Tuotamme teknologiseen ja tieteelliseen osaamiseemme pohjautuvia innovaatiopalveluja asiakkaillemme ja yhteistyökumppaneillemme. Käytämme vuosittain 4 000 000 tuntia aivovoimaa uusien älykkäiden teknologioiden, kilpailukykyä tehostavien ratkaisujen sekä innovatiivisten palvelujen tuottamiseen. Lue lisää: www.vtt.fi  Twitter @VTTFinland, Facebook, LinkedIn, YouTube ja Instagram. Kuvat ja videot löydät VTT:n kuvapankista.