Seminaarikutsu medialle 20.1. Espoossa: Printin uusi elämä

Arvoisa toimittaja,
Kutsumme Sinut tai toimituksesi edustajan

Printin uusi elämä - iltapäiväkahviseminaariin

Seminaarissa kerromme, miten virtuaalitodellisuudesta uutta bisnestä perinteisen palstatilan rinnalle.

VTT:n iltapäiväkahviseminaari pidetään torstaina 20.1.2011 kello 14.00 – 16.00 Otaniemessä VTT:n Valimossa osoitteessa Metallimiehenkuja 2, 02150 Espoo.

VTT on usean vuoden ajan kehittänyt lisätyn todellisuuden (Augmented Reality, AR) -teknologiaa, jossa ideana on yhdistää digitaalista informaatiota käyttäjän näkymään todellisesta maailmasta. Juuri päättyneessä Tularman-hankkeessaan VTT selvitti, miten lisätystä todellisuudesta voidaan tehdä uutta bisnestä painetussa mediassa.

Tule kuulemaan VTT:n iltapäiväkahviseminaariin pelikentästä, missä mediatalot ja muut alan toimijat voivat luoda lisätystä todellisuudesta uutta liiketoimintaa mahdollisimman laajasti ja yksinkertaisesti. Kerromme, mikä on AR:sta lisäarvoa etsivän painotuotteen arvoketju ja ansaintalogiikka, mitä uusia pelureita tarvitaan arvoketjuun ja millainen on mediamyyjän palvelupaketti.

Seminaari on tarkoitettu mediatalojen, mediatoimistojen, mainostoimistojen, painotalojen sekä mainostajien ja brandinomistajien edustajille.

14.00 Tilaisuuden avaus, teknologiapäällikkö Caj Södergård, VTT

14.10 Kuinka virtuaalimaailma tuodaan osaksi ihmisten arkea – uusia toimintatapoja ja uutta liiketoimintaa, tutkimusprofessori Charles Woodward, VTT

14.25 Painetun median uudet mahdollisuudet – Tularman-hankkeen tulosten esittely, erikoistutkijat Sanni Siltanen ja Maiju Aikala, VTT

14.40 Kolmiulotteiset dibitassut heräävät eloon lastenkirjan sivuilla, toimitusjohtaja Petteri Paasilinna, Kustannusosakeyhtiö Paasilinna

14.50 Virtuaalihuonekalut valtaavat olohuoneet, Henrikki Saraspää, VividWorks Oy

15.00 Miten tästä eteenpäin? – VTT:n jatkoprojektin esittely, erikoistutkijat Sanni Siltanen ja Maiju Aikala, VTT

15.10 Keskustelua ja kahvitarjoilu

Ilmoittautumiset 19.1.2011 mennessä

Mediasuunnittelija Sirpa Posti

Sirpa.posti@vtt.fi

Tervetuloa!

Erikoistutkija Sanni Siltanen

Sanni.Siltanen@vtt.fi

Erikoistutkija Maiju Aikala

Maiju.Aikala@vtt.fi

VTT on kansainvälisesti verkottunut, moniteknologinen tutkimuskeskus, joka tuottaa asiakkailleen korkeatasoisia teknologisia ratkaisuja ja innovaatiopalveluja. VTT lisää asiakkaidensa kansainvälistä kilpailukykyä ja edistää näin yhteiskunnan kestävää kehitystä, työllisyyttä ja hyvinvointia. VTT:llä työskentelee 2900 eri alojen asiantuntijaa. VTT:n liikevaihto on 280 M€. VTT:n päätoimipisteet ovat Espoossa, Tampereella, Oulussa ja Jyväskylässä.