VTT:n Miimu Airaksinen vetämään kansainvälistä Smart Cities -työryhmää

Kansainvälinen rakennusalan tutkimusjärjestö CIB on perustanut Smart Cities -työryhmän, jota vetämään on nimetty VTT:n tutkimusprofessori Miimu Airaksinen yhdessä hollantilaisen TNO:n Chris Bremmerin kanssa.

Työryhmän tehtävänä on tarkastella mm. tieto- ja viestintäteknologioiden mahdollistamien uusien energia-, liikenne- ja palvelujärjestelmien vaikutusta kaupunkien rakennuskantaan, infraverkostoihin ja maankäytön suunnitteluun sekä tunnistaa aihealueen T&K-tarpeita.

Työryhmässä on pääasiassa asiantuntijoita Euroopasta, Aasiasta, Pohjois-Amerikasta ja Australiasta. Toimikausi on alustavasti 1,5 vuotta, ja sen lopussa julkaistaan aihealueen kansainvälinen roadmap.

CIB International Council for Research and Innovation in Building and Construction: http://www.cibworld.nl/site/home/index.html

Tutkimusprofessori
Miimu Airaksinen
miimu.airaksinen@vtt.fi

VTT (Teknologian tutkimuskeskus VTT) on kansainvälisesti verkottunut, moniteknologinen tutkimuskeskus, joka tuottaa asiakkailleen korkeatasoisia teknologisia ratkaisuja ja innovaatiopalveluja. VTT lisää asiakkaidensa kansainvälistä kilpailukykyä ja edistää näin yhteiskunnan kestävää kehitystä, työllisyyttä ja hyvinvointia. Joka kolmas suomalainen teknologiainnovaatio sisältää VTT:n osaamista. VTT:llä työskentelee 2900 eri alojen asiantuntijaa. VTT:n liikevaihto on 290 M€. VTT:n päätoimipisteet ovat Espoossa, Tampereella, Oulussa ja Jyväskylässä.