Muutoksia Wärtsilä Finland Oy:n johdossa

Wärtsilä Oyj Abp, Uutinen, 26 tammikuuta 2018 klo 10:00 E. Europe Standard Time

Diplomi-insinööri Vesa Riihimäki (51) on nimitetty Wärtsilä Finland Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi 1.2.2018 alkaen. Riihimäki on tullut Wärtsilän palvelukseen vuonna 1992 ja työskennellyt sen jälkeen useissa johtotehtävissä Wärtsilässä.

Riihimäki jatkaa myös nykyisessä tehtävässään laatujohtajana, vastaten Wärtsilän tuotteiden, ratkaisujen ja prosessien laadusta globaalisti. Riihimäen toimipaikka on Vaasa.

Wärtsilä Finlandin nykyinen toimitusjohtaja Stefan Damlin siirtyy samasta päivämäärästä alkaen vetämään päätoimisesti Marine Power Solutionsin globaalia projektinhallintaa ja hänen toimipaikkansa on Vaasa.

Puh: 010 709 5599

Sari Luhanka
Viestintäpäällikkö
Puh: 050 3860 353
sari.luhanka@wartsila.com

Wärtsilä on kansainvälisesti johtava edistyksellisen teknologian ja kokonaiselinkaariratkaisujen toimittaja merenkulku- ja energiamarkkinoilla. Wärtsilä maksimoi asiakkaiden alusten ja voimalaitosten ympäristötehokkuuden ja taloudellisuuden keskittymällä kestäviin innovaatioihin ja kokonaishyötysuhteeseen. Vuonna 2015 Wärtsilän liikevaihto oli 5 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 18.800. Yrityksellä on yli 200 toimipistettä yli 70 maassa eri puolilla maailmaa. Wärtsilän osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.