YIT:n Workery+ Vallila on voittanut Smartest Building Award 2021 -palkinnon

Vallilaan avatun YIT:n Workery + toimitilan uraauurtava konsepti palkittiin kansainvälisessä Real Estate and Building Futureproof – kiinteistötapahtumassa tämän vuoden Smartest Building Award -palkinnolla.

Palkinnon myöntänyt yhteisö Smart Building Certification arvioi rakennusten ”älykkyyttä” kriteereinään rakennusten käyttö, käyttäjäkokemus ja yhteistyö, rakennusten suorituskyky, rakennusympäristö, integroiva suunnittelu sekä turvallisuus.

Arvioinnin mukaan Workery+ Vallilassa kiinteistön älykkyys ja ihmisen vuorovaikutus ovat ihanteellisessa tasapainossa: ”YIT on Workery+ tiloissaan ottanut käyttöön huippuluokan analytiikan ja hallinnoinnin sekä sisällyttänyt älykkyyden entistä tiiviimmin osaksi liiketoimintaprosesseja. Tämän lisäksi YIT:llä on laaja-alaisia ratkaisuja, jotka keskittyvät käyttäjäkokemukseen, terveyteen ja hyvinvointiin sekä käyttäjien turvallisuuteen”.

”YIT Workery + Vallila on täydellinen esimerkki tulevaisuuden kiinteistöjen potentiaalista. Kun vain taivas on ollut rajana älykästä infrastruktuuria luotaessa, koko liiketoiminta on voitu suunnitella uudelleen”, kiittelee Smart Building Certification -yhteisön perustaja Nicholas White palkintoperusteluissaan.

”Olemme erittäin iloisia tästä tunnustuksesta. Workery+ kokonaisuus, mikä hyödyntää uusinta teknologiaa parhaimman asiakaskokemuksen luomiseksi ja olosuhteiden optimoimiseksi selkeästi vakuutti tuomariston”, iloitsee strategia- ja kehitysjohtaja Juho Siitonen YIT:ltä.

Älykästä ja innovatiivista kiinteistöteknologiaa hyödyntävät YIT Workery+ toimitilat ovat vastaus yritysten muuttuviin tarpeisiin ja tarjoavat uudenlaisia etätyöpisteisiin yhdistyviä liiketiloja, joiden joustavuus, viihtyisyys ja hotellitason palvelut nostavat työskentelyolosuhteet kokonaan uudelle tasolle.

Juho Siitonen, strategia- ja kehitysjohtaja, YIT Suomi Oy, puh. 040 647 4523, juho.siitonen@yit.fi
Heidi Kauppinen, viestintäpäällikkö, YIT Oyj, puh. 040 574 3170, heidi.kauppinen@yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen kaupunkikehittäjä ja rakennusyhtiö. Tavoitteenamme on luoda entistä kestävämpiä, toimivampia ja vetovoimaisempia kaupunkeja ja elinympäristöjä. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Olemme myös vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja. Omistamme kiinteistöjä yhdessä kumppaneidemme kanssa, mikä tukee merkittävien kehityshankkeidemme toteuttamista. Tarjoamme asiakkaillemme myös kiinteistöjen arvoa parantavia palveluita. Työllistämme noin 7 400 ammattilaista kymmenessä maassa: Suomessa, Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuoden 2020 liikevaihtomme oli noin 3,1 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.