Firan uusi työpäällikkö haluaa vahvistaa virtuaalirakentamista Pirkanmaalla

Firan työpäällikkö Juhani Karppelin, 41, kertoo innoissaan tietomallipohjaisesta rakentamisesta, joka tekee rakentamisesta entistä fiksumpaa.

– Firassa minuun on tehnyt vaikutuksen yrityksen tietomallipohjainen eli virtuaalirakentaminen. Rakentamisen markkinat ovat nyt muuttumassa palveluliiketoiminnaksi. Nyt voimme tarjota myös Tampereella uutta, entistä fiksumpaa rakentamista, Juhani Karppelin kertoo.

Juhanilla on nyt työn alla Ilmariselle saneerattava talo, joka sijaitsee Tammelassa Kalevan puistotien varressa. Taloon saneerataan 42 uutta huoneistoa, yhteensä 2 800 neliötä.

– Tavoitteemme on pystyä jatkossa palvelemaan asiakkaitamme monipuolisemmin. Firan innovatiiviset palvelut, kuten virtuaalirakentaminen, kiinnostavat yhä enemmän Pirkanmaalla. Tämä on luonteva tapa vahvistaa läsnäoloa ja parantaa palveluamme Tampereella ja muualla Pirkanmaalla, kertoo Firan toimitusjohtaja Jussi Aho.

Karppelin on työskennellyt ennen Firalle siirtymistään eri rakennusalan tehtävissä Pirkanmaan alueella. Haarlan Paperitehtaan uudistus on jäänyt uran varrelta Karppelinille erityisesti mieleen. Tampereella Santalahdessa sijainnut vanha paperitehdas muutettiin tuolloin nykyaikaisiksi toimitiloiksi.

Juhani perheeseen kuuluu vaimo ja kolme lasta. Harrastuksiksi Karppelin mainitsee metsästyksen, moottoripyöräilyn ja musiikin.

Juhani Karppelin, työpäällikkö
Fira Oy
Juhani.Karppelin(a)fira.fi

Jussi Aho, toimitusjohtaja
Fira Oy
Jussi.Aho(a)fira.fi

Fira Oy on innovatiivinen rakennusalan kasvuyritys. Me muutamme toimintatavallamme alan vallitsevia ajatus- ja toimintatapoja. Tarjoamme palvelulähtöistä ja tietomallipohjaista rakennusurakointia ja palveluita rakennushankkeiden tehostamiseen ja suunnittelemiseen. Tyypillisiä asiakkaitamme ovat yksityiset ja julkiset rakennuttajat sekä uudis- että korjausrakentamisen sektoreilla. Pääkonttorimme sijaitsee Vantaalla, ja liikevaihtomme vuonna 2012 oli 59 miljoonaa euroa.