HK Ruokatalon Rypsiporsaan joulukinkku ansaitsee kunniapaikan joulupöydässä

Jokaisella perheellä on perinteitä, joita ilman joulu ei ole joulu. Jos niihin kajoaa, saattaa tulla sanomista. Tänä jouluna trendikkään kinkkuvastaavan kannattaa kuitenkin uudistaa traditiota tarjoamalla HK Rypsiporsas® juhlakinkkua.

Rypsiporsaan lihan laadun salaisuus on porsaan rehuun tarkan reseptin mukaan lisätty rypsiöljy.

Joulunahan ei kaloreita laskeskella, mutta koska rypsiporsaan lihan rasvan laatu vastaa ravitsemussuosituksia, sitä voi siivuttaa tavallistakin rehvakkaammin. Näin kannattaakin tehdä, sillä pehmeä rasva sulaa paistettaessa mehevöittäen kinkun ja antaen sille loistavan maun.

Kotimainen rypsikinkku on perinteisesti mutta maltillisesti harmaasuolattu. Rypsikinkku kypsennetään kuten muutkin kinkut. Tärkeää on ottaa liha temperoitumaan huoneenlämpöön pakkauksen ohjeen mukaan ennen paistoa. Jos kinkku syödään lämpimänä, sen on hyvä antaa levätä liinan alla puolisen tuntia ennen leikkuuta. Näin liha säilyy mehevämpänä ja nestettä irtoaa vähemmän. Liemestä saa erinomaisen kastikepohjan, koska sen koostumus on öljymäisempää, eikä se kovetu jäähtyessään kuten perinteisen kinkun paistoneste.

HK Rypsiporsas® juhlakinkkuja saa luuttomana ja potkalla, sekä tuoresuolattuna tai pakasteena.

Luuttomat kinkut painavat 4,5–7,5 kiloa, potkalliset 6–8 kiloa. Kinkut ovat kaupoissa joulukuun puolivälissä.

Markkinointijohtaja Mikko Järvinen, p. 040 837 8795, mikko.jarvinen@hkruokatalo.fi

Ravitsemusasiantuntija Soile Käkönen, p. 040 5535984, soile.kakonen@hkruokatalo.fi

Kuvat:

Hae kuvat tästä linkistä.

HK Ruokatalo Oy kuuluu HKScan-konserniin. HK Ruokatalo valmistaa ja markkinoi lihaa, lihavalmisteita ja valmisruokia. HK Ruokatalon tuotemerkit Suomessa ovat HK ja Kariniemen.
Vuonna 2010 kotimaan liikevaihto oli 718,5 miljoonaa euroa ja yhtiön palveluksessa oli keskimäärin noin 2 460 henkeä. Lisää tietoa HK Ruokatalosta: www.hkruokatalo.fi