Chiquita viert de Dag van de Bananenliefhebbers met geliefde bananenrecepten

Report this content

Chiquita roept alle bananenliefhebbers op om mee te doen en « banana-lovers day » te vieren.

Van 23 augustus tot 27 augustus vraagt Chiquita haar fans om elke dag een klassiek bananenrecept te her-ontdekken. Van het superpopulaire bananenbrood tot smakelijke bananensmoothies!

Chiquita heeft een selectie gemaakt van recepten uit vintage kookboeken uit de jaren ’50 tot ’70 uit, die de veelzijdigheid en smaak van Chiquita bananen perfect tonen.

Chiquita viert « banana-lovers day » met onze fans van over de hele wereld. Geinspireerd door die internationale en zeer diverse fans en hun immer veranderende voorkeuren hebben we voedzame recepten gecreëerd voor elke gelegenheid, die gebaseerd zijn op tijdsloze klassiekers.  We zijn ook zeer benieuwd welke nieuwe manieren Chiquita bananen-fans ontdekken om onze bananen in hun kookkunsten te verwerken.

Peter Bolijn, Marketing Manager voor de Benelux.

Embracing our diverse fanbase and celebrating their unique and everchanging cultural, dietary and trendy preferences has inspired us to create nutrient-dense recipes ranging in categories from special occasions and holidays to fitness fuel and variations of beloved classics such as banana bread.

De vintage recepten van Chiquita uit het receptenboek uit de jaren ’50 omvatten:

Retro-taarten met chocoladeroom en Chiquita banaan

Deze glamoureuze en toch eenvoudige retro chocoladetaart met Chiquita banaan wordt overgoten met meringue of gezoete slagroom… een heerlijke traktatie voor chocoladeliefhebbers!

Klassiek theebrood met Chiquita banaan

Dit klassieke bananen-theebrood is geliefd bij Chiquita-fans wereldwijd. Het brood is bedekt met een zachte kruim die perfect past bij de heerlijke bananensmaak. Het is één van de meest gebakken recepten aller tijden.

Vintage vanille milkshake met Chiquita banaan

Makkelijk te maken en nog makkelijker om van te genieten: deze vintage vanille milkshake met Chiquita banaan. Eén van de populairste recepten al meer dan een halve eeuw oud!

Chiquita bananensplit uit de jaren ’50

Deze Chiquita bananensplit uit de jaren ’50 is misschien wel dé moeder van alle bananendesserts en valt bij elke bananenliefhebber in de smaak. Of het nu gaat om het originele recept of om een vernieuwde versie… hij zal zeker niet teleurstellen!

Naast een kijkje in de receptenboeken die Chiquita door de jaren heen uitbracht, kunnen fans deelnemen aan de festiviteiten van de «banana-lovers day ». Dit kan door hun eigen versie van elk recept op sociale media te delen, inclusief tips, hints, persoonlijke verhalen en de hashtag @chiquitabanana .

Als ’s werelds grootste bananenbedrijf viert Chiquita met trots de almachtige banaan, een vrucht die al meer dan 100 jaar zijn weg naar onze keukentafels weet te vinden. Wat oorspronkelijk als exotisch fruit werd beschouwd, werd al snel een onmisbaar alledaags fruit in menig huishouden. Chiquita begon ooit met het voorlichten van consumenten over de veelzijdige en voedzame banaan die rauw, gedroogd, gekookt en gebakken in verschillende gerechten kon worden gegeten. Via haar beroemde jingle lichtte Chiquita consumenten voor  over de voedingswaarde van bananen en zij lanceerde verschillende campagnes die consequent de missie van het bedrijf benadrukken: de leuke kant van gezond leven laten zien.

Smaakvoorkeuren en voedingsbehoeften zijn sinds de banaan voor het eerst werd geïntroduceerd veranderd. Toch blijft het gemeenschappelijke element hetzelfde: de heerlijke Chiquita banaan met zijn onderscheidende smaak, kwaliteit en gezonde eigenschappen. Chiquita heeft de manier waarop bananen worden gegeten uitgebreid – waar deze eerder vooral werden beschouwd als tussendoortje of als topping voor het ontbijt. Chiquita streeft ernaar om continu te blijven innoveren met verschillende consumptiemomenten door te blijven komen met gezonde recepten, allemaal met ons gezonde superfood boordevol voedingsstoffen in de hoofdrol.

Abonneren