Correctie: Nieuwe WinZip® Mac-versie: makkelijker bestanden zippen, versleutelen en beveiligen

WinZip biedt multiplatform-productlijn nu ook voor Mac OS X Lion en het te verschijnen Mac OS X Mountain Lion

Maidenhead (VK), 9 juli 2012 – WinZip Computing, een bedrijf van Corel, heeft WinZip® Mac Edition 2 op de markt gebracht, waarmee de kracht van het populairste zip-programma ter wereld nu ook beschikbaar is voor gebruikers van Mac OS X Lion en het nog te verschijnen Mac OS X Mountain Lion. Met WinZip Mac Edition 2, dat speciaal is ontworpen voor Mac-gebruikers, wordt het eenvoudig om bestanden direct in en uit te pakken, om vertrouwelijke informatie te beschermen en om soepel grote bestanden te verzenden. Dankzij de nieuwe functies kunt u doelmatiger werken, zoals via de mogelijkheden om bestanden in en uit te pakken vanuit de Finder en om 'ter plekke te bewerken', zodat u documenten in een Zip-bestand kunt openen en bewerken zonder het uit te pakken.

WinZip Mac Edition 2 heeft een snelle en intuïtieve werkstroom

Zip-bestanden vormen de populairste manier om verzamelingen mappen en bestanden in te pakken, te beveiligen, op te slaan en te bezorgen, ongeacht het besturingssysteem. Dankzij het zippen kunnen gebruikers veel sneller up- en downloaden en kunnen ze bestanden verzenden als gecomprimeerde e-mailbijlagen die altijd aankomen. WinZip Mac Edition 2 heeft de handige functie Zip en E-mail waarmee u direct vanuit het WinZip-venster Zip-bestanden kunt maken zonder dat u uw e-mailtoepassing hoeft te openen. Het formaat van grote afbeeldingsbestanden wordt automatisch aangepast en deze worden gecomprimeerd voor soepele verzending. Als u back-ups wilt maken van foto's en projecten, kunt u met Zippen en branden zonder enig probleem, in één klik veel beter gebruikmaken van de ruimte op cd's en dvd's.

En als u anderen Zip-bestanden stuurt, kunt u vertrouwelijke documenten beveiligen via de krachtige 128- of 256-bits versleuteling. U kunt tijdens het zippen wachtwoorden toevoegen aan bestanden en e-mailbijlagen en zelfs een wachtwoord toepassen op een specifiek bestand in een Zip-bestand.

WinZip Mac Edition 2, dat speciaal is toegesneden op de Mac, kan worden geïntegreerd in het Mac OS X-hulpprogramma Geef snel weer, zodat u door de inhoud van een Zip-bestand kunt bladeren voordat u het uitpakt. Met de ondersteuning voor de indelingen Zip, Zipx, RAR, LHA, 7Z, JAR en WAR is het met WinZip een fluitje van een cent om vrijwel elk type gecomprimeerd bestand te openen dat u ontvangt, ongeacht het platform waarop het is gemaakt.

'WinZip Mac Edition 2 maakt gebruik van de unieke functies van Mac OS en bouwt voort op het succes van onze iOS-app, die al door meer dan een miljoen iPhone- en iPad-gebruiker is gedownload,' aldus Patrick Nichols, Algemeen directeur van WinZip. 'Nu WinZip beschikbaar is voor de meeste populaire platforms en apparaten, ontdekken nieuwe klanten de kracht en eenvoud van het gebruik van het populairste compressieprogramma ter wereld voor het comprimeren, beveiligen en delen van bestanden.' WinZip is beschikbaar op Windows, Mac, iOS en Android. WinZip biedt tevens ZipSend™, de makkelijkste manier om bestanden te verzenden, en ZipShare™, de beste manier om elk soort bestand te delen op Facebook.

Beschikbaarheid

WinZip Mac Edition 2, dat compatibel is met Mac OS X 10.6 en hoger, waaronder Lion (Mac OS X 10.7) en het nog te verschijnen Mountain Lion (Mac OS X 10.8), is nu in het Engels verkrijgbaar voor € 29,16 (zonder btw) op http://www.winzip.com/mac.

iPhone- en iPad-gebruikers kunnen WinZip for iOS gratis downloaden in de Apple Appstore op http://bit.ly/WinZipforiOS.

Informatie over WinZip Computing

Sinds WinZip Computing in 1991 is opgericht, heeft het zich ontwikkeld tot dé wereldwijd toonaangevende leverancier van technologieën op het gebied van bestandscompressie. WinZip Computing, een bedrijf van Corel, maakt WinZip®, het populairste compressieprogramma ter wereld, en andere vernieuwende producten, zoals de ZipShare™-service voor Facebook, de ZipSend™-dienst voor bestandsbezorging, WinZip-apps voor iOS en Android, en WinZip® Mac Edition. Bezoek www.winzip.com voor meer informatie over WinZip-producten. Copyright © 2012 WinZip Computing SL. Alle rechten voorbehouden. Corel, het Corel-logo en het Corel-ballonlogo zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Corel Corporation en/of zijn dochterondernemingen. WinZip, het WinZip-logo, Courier en ZipSend zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van WinZip International LLC. Alle overige productnamen en gedeponeerde en niet-gedeponeerde handelsmerken worden alleen ter identificatie gebruikt en blijven het exclusieve eigendom van hun respectieve eigenaars.

Contactpersoon voor de media:

PR-expert

daniel.donovan@corel.com