• Corel Corporation/

CORRECTION (PRICING): Het nieuwe PaintShop® Pro X5 biedt tools voor fotobewerking en ontwerp in een krachtige alles-in-een oplossing

Bewerk en organiseer als een pro en deel uw artistieke visie met gemak

Maidenhead (VK), 5 september 2012 - Corel® kondigt vandaag de release aan van PaintShop® Pro X5, de robuuste oplossing voor fotobewerking en creatief ontwerp voor de consumentenmarkt. PaintShop Pro X5 biedt alle krachtige tools voor bewerking en digitaal ontwerp voor het maken van verbazingwekkende afbeeldingen en professionele kunstwerken. Dankzij het gebruiksgemak, gereedschappen op professioneel niveau en ingebouwde leermiddelen, kan elk type gebruiker, van beginnende enthousiasteling tot ervaren pro, foto's en creatieve ontwerpen als een echte expert, én met groot gemak, indelen, bewerken en delen.

Deze nieuwste versie bevat updates en verbeteringen voor de populairste functies van PaintShop, zoals laagstijlen, penselen en HDR-gereedschappen (High Dynamic Range). PaintShop Pro X5 biedt ook nieuwe creatieve gereedschappen zoals het Retrolab, het palet Kant-en-klare effecten en het effect Verlooptintfilter. Nieuw in X5 zijn ook de vernieuwende integratie met sociale media en indelingstools als gezichtsherkenning en Mijn reis delen, waarmee gebruikers op een kaart gebaseerde diapresentaties kunnen delen.

“De vereisten van consumenten zijn altijd de drijvende kracht geweest achter de verbeteringen in nieuwe versies van PaintShop Pro en X5 is daar een perfect voorbeeld van,” aldus Matt DiMaria, Uitvoerend vicevoorzitter en Algemeen directeur Digital Media bij Corel. “Onze klanten komen uit allerlei beroepsgroepen en zijn mensen met een heel verschillende creatieve achtergrond, dus we hebben goed naar hun feedback geluisterd en hebben de tools in X5 fijn afgestemd en toegesneden op hun specifieke behoeften. Dankzij de steun en betrokkenheid van de gemeenschap, kunnen we met vertrouwen stellen dat deze versie zoveel uiteenlopende functies bevat, dat PaintShop Pro X5 het upgraden meer dan waard is.”

De beste nieuwe en verbeterde functies:

• NIEUW! Palet Kant-en-klare effecten: Bevat een groot aantal vooraf ingestelde effecten en stijlen zoals Artistiek, Film, Zwart-wit en Landschap; en gebruikers kunnen hun eigen instellingen configureren!
  • NIEUW! Retrolab: Maak en pas effecten met ouderwetse kleuren en contrasten toe op foto's en voorzie ze van een opvallend uiterlijk van de eerste generaties camera's en speelgoedcamera's.
  • Verbeterd! HDR-tools (High Dynamic Range): Zorg voor een intens zwart-witcontrast, lijn foto's makkelijker uit en pas voorinstellingen toe voor HDR-batchverwerking.
  • NIEUW! Enkele RAW-foto: Hiermee kunnen gebruikers een HDR-resultaat verkrijgen op basis van één RAW-foto.
  • NIEUW! Verlooptintfiltereffect: Halftransparante verlooptinten die het effect nabootsen van het gebruik van verschillende camerafilters.
  • Verbeterd! Laagstijlen: Bevat de mogelijkheid om stijlen toe te passen als slagschaduw, gloed en reflecties, direct vanuit het palet Lagen.
  • NIEUW en verbeterd! Penseel: Een nieuw waterverfpenseel en verbeterde mogelijkheden voor het importeren van Adobe Photoshop-penselen.
  • NIEUW en verbeterd! Corel-gids: Ingebouwde instructievideo's, makkelijk te volgen studielessen en gratis downloadbare inhoud zoals plaatjespenselen, fotolijsten, penselen, voorinstellingen en meer.
  • NIEUW! Plaatsen: Koppel foto's aan bestaande locaties, waarmee gebruikers snel foto's kunnen weergeven en doorzoeken op basis van geografische info.
  • NIEUW! Mijn reis delen: Deel uw reisfoto's online in een diapresentatie waarin uw foto's rechtstreeks worden gekoppeld aan een interactieve kaart.
  • NIEUW! Mensen: De gezichtsherkenningstechnologie waarmee gebruikers personen kunnen identificeren en labelen voor makkelijker fotobeheer en delen op sociale media.

Maak ook kennis met VideoStudio Pro X5 Ultimate

Vanaf vandaag is ook PaintShop Pro X5 Ultimate verkrijgbaar. Deze release combineert alle krachtige tools voor fotobewerking en ontwerp van PaintShop Pro X5 met waardevolle creatieve extra's. Gebruikers kunnen de grenzen van hun creativiteit verkennen met de bekroonde fotografische filters van Nik Color Efex Pro 3.0 en de tools van REALLUSION FaceFilter Studio 2.0 voor het verbeteren van portretten. Ook meegeleverd wordt een collectie van meer dan 100 unieke penselen, texturen en van royalty's gevrijwaarde achtergronden, waardoor dit product opmerkelijke extra waarde biedt.

Prijs en beschikbaarheid

PaintShop Pro X5 is nu verkrijgbaar is het Engels, Frans, Italiaans, Duits en Nederlands, en kan onmiddellijk worden gekocht als Elektronische Software Download (ESD) van www.corel.com of bij de wereldwijde leveranciers van Corel. De adviesprijs bedraagt € 69.99. Gebruikers van PaintShop Pro X3 of hoger komen in aanmerking voor de upgradeprijs van € 49.99. Alle prijzen zijn inclusief btw. Er zijn tevens opties voor bulklicenties voor zakelijk en educatief gebruik beschikbaar. PaintShop Pro X5 is vanaf oktober ook verkrijgbaar in het Russisch, Spaans, Fins en Pools.

PaintShop Pro X5 Ultimate is vanaf nu verkrijgbaar in het Engels, Frans, Italiaans, Duits en Nederlands op www.corel.com en bij leveranciers voor de adviesprijs van € 89.99 voor de volledige versie en van € 69.99 voor de upgradeversie. Alle prijzen zijn inclusief btw.

Bezoek www.corel.com/paintshop voor meer informatie over Paintshop Pro X5 of voor het downloaden van een 30 dagen geldige proefversie met volledige functionaliteit.

Bronnen voor de media, bloggers en community's

Bezoek www.corel.nl/newsroom voor aanvullende resources voor PaintShop Pro X5, waaronder materiaal voor recensenten, afbeeldingen en video's, of neem voor meer informatie contact op met:

PR-manager

Tel.: +44(0)1628 589 850

Word lid van de PaintShop Pro-community

• Leg contact met andere PaintShop Pro-gebruikers op Facebook
  • Volg tevens onze Twitter-updates via @CPaintShopPro

Over Corel

Corel is een van de belangrijkste softwarebedrijven ter wereld, met meer dan 100 miljoen actieve gebruikers in meer dan 75 landen. In de loop der jaren hebben wij een reputatie opgebouwd als leverancier van vernieuwende en betrouwbare producten die gemakkelijk aan te leren zijn en waarmee gebruikers productiever dan ooit kunnen werken. De branche heeft hierop gereageerd met honderden prijzen, die een bekroning vormen voor onze innovaties, ons ontwerp en de toegevoegde waarde die wij bieden.

Corel Corporation biedt enkele van de bekendste softwaremerken in de branche, waaronder Corel®, Pinnacle™, Roxio® en WinZip®. Ons productaanbod omvat CorelDRAW® Graphics Suite, Corel® PaintShop® Pro, Corel® VideoStudio®, Corel® WordPerfect® Office, Pinnacle Studio™, Roxio Creator®, Roxio® Toast® en WinZip®. Bezoek www.corel.com voor meer informatie over Corel.

© 2012 Corel Corporation. Alle rechten voorbehouden. Corel, het Corel-logo, het Corel-ballonlogo, CorelDRAW, PaintShop, Pinnacle, Pinnacle Studio, Roxio, Roxio Creator, Toast, VideoStudio, en WordPerfect zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Corel Corporation en/of zijn dochterondernemingen. WinZip is een gedeponeerd handelsmerk van WinZip International LLC. Alle overige namen en gedeponeerde en niet-gedeponeerde handelsmerken worden alleen ter identificatie gebruikt en blijven het exclusieve eigendom van hun respectieve eigenaars.